PROFIL MOTORKY

Jawa 50/05 (1967)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rambicz
Vloženo 3.9.2019
Aktualizováno 4.1.2020
Zobrazeno 2 313x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nález a velké překvapení... příprava na renovaci pokaženého "pincka"

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - První dojmy z jízdy po nouzovém uvedení do provozu byly katastrofální, ...stroj po několika letech ve stodole byl rozhrkaný a jízda nebezpečná životu...

Recenze

Po oznámení mé přítelkyně, že asi někde ve stodole leží nějaká stará motorka mě okamžitě vedlo po pátrání, po přehrabování haraburdí na mě vykoukla stará Jawa pionýr 50 typ 05, po osvobození motorky na mě koukal její žalostný stav, přemýšlel jsem, jestli má vůbec cenu se do takové práce pouštět, někdo kdysi nastříkali celého pionýra na černo, včetně ráfků, řidítek, výfuku a všeho co se dalo, jediné co bylo v originální barvě byl reumaplech se kterým se nejezdilo, bohužel nášlapy jsem už nedohledal, na motorce bylo uděláno rozdvojení kolínka a přidán druhý výfuk, zřejmě pro zvýšení výkonu ??. Nakonec jsem pionýra vzal a pustil se do toho, vyměnil jsem svíčku, vyčistil karburátor, nádrž a benzínový kohout. Po několikátém roztlačení motor chytnul ale opakovaně zase chcípl, po rozjetí motoru už šel i nakopnout, ale jízda nebyla příjemná...motor určitě bude potřebovat seřídit, ale prvně se pustím do vizuální stránky pionýra...









Jako první přišla řada na masku, po řádném broušení a čištění šla do šedé základovky a pak na bílo... Dále přišel na řadu reumaplech...







Po odstranění šťetkového nátěru a všech potečenců se vše pořádně vybrousilo a na řadu přijde zase základovka a pěkná bílá...v barvě kastle ještě nejsem rozhodnut...buď přijde vínová RAL 3004, nebo o odstín světlejší RAL 3003. Každopádně na fichtl krámku už mám pěknej účet za nové díly. Tak se začalo pomalu s prvním základem, nějakým tmelem a pak první vrstvy laku, zatím žádné velké překvapení ...naštěstí...,ale práce je ještě hodně.























Tak, den další a návrat do života ikony každého kluka dále pokračuje, no rozhodl jsem se, že tohodle pincka uvedu do opravdu super stavu a jelikož kola která tam byla byly nenávratně zničena, tak jsem musel sehnat jiná a naštěstí se podařilo přímo v mém městě



a to rovnou 4ks, vybral jsem dvě nejlepší a s jejich stavem a dalším stavem věcí jsem taky nebyl spokojen, proto jsem se rozhodl udělat balíček pro odeslání na nový chrom.




dále jsem se pustil do kompletování rámu a odpružení a s výsledkem jsem spokojen oproti tomu, jak to vypadalo předtím.




. Dnes mi došel i první balíček s novými díly a tak jsem měl radost nové díly budou na zachráněné motorce vypadat super, hodně z toho byl spotřební materiál a šroubky se kupí, tak bylo třeba si udělat pořádek










. V dalších dnech příjde na řadu plechařina...
Dnes jsem se vytáhl na sluníčko i s pimckem, poslední slunečné dny je třeba využít, po broušení a stříkání sem to tak nějak co je hotové dál k sobě a oproti tomu jak na tom pincek byl to vypadá lépe a lépe, jen vidím malou kontroverzi ve zlatých linkách, zatím je tam nechám , uvidí se až to bude vše v kupě jak tam sednou nebo nesednou... Včera jsem rozdělával pět kousků kol z výpletu a prsty mám samý puchýř, zjistil sem totiž že na každém ze dvou kol byl jiný průměr výpletu, sem tam byla špice nepoužitelná, tak jsem musel vyplétat více kol než jsem chtěl. Naštěstí mi zbylo ještě jedno vypletené, abych měl podle čeho zase zaplétat...
























V posledních několika předešlých pár desetihodinach jsem se postil do dalších prací a víceprací kastle a pustil jsem se i do motoru, na kterém chci udělat GO, kterou jsem chtěl dělat až na jaře, ale zahrála roli moje nedočkavost, lak je téměř hotov a čekám další plechařinu co jsem sehnal po bazarech.
Dnes jsem začal i s leštěním hliníku abych oživil pár dílů.

























Tak další práce pokračují, už mi došlo celkem dost dílů a pomalu se to skládá, motor s novými ložisky, gugery, spojkou a nové díly v zapalování, vyměnil jsem šrouby v motoru, vyměnil jsem je za imbusy, jelikož už jich většina byla na kraji strhnutí, práce je uděláno zase dost, už jen počkat na díly z chromování a bude vše v kompletu.













































Po dalších vícepracích a mnoha hodin práce na pionýru se vše dostává do fáze s kterou jsem opravdu spokojený, už jen pár drobností, které stejně zaberou spoustu času a snad budu moci říci, že se dílo podařilo.
























Tak pionýr je hotov a já jsem s prací spokojen.



















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Crawly
Crawly napsal 08.10.19 v 15:45 10b.

StepanP
StepanP napsal 10.09.19 v 23:16 10b.

Červenej pionýr s revmaplechy... fichtl na kterým moje babička jezdila na nákupy a na kterým taky vezla mýho dědu do nemocnice, když si po pádu ze střechy ošklivě přelámal ruku. Aby jí při omdlení nespad, hezky si ho k sobě přivázala prádelní šňůrou, na háček pod řídítka pověsila kabelku a tradá. Já pak na týhle “motorce” drandil každý léto od svých ani nevim kolika let. Tohle je ohromná nostalgie.

Za tvojí péči 10bodů, méně to nejde

Targus
Targus napsal 10.09.19 v 07:42 10b.

Body ti dám taky...

Targus
Targus napsal 10.09.19 v 07:42

Co napsat. Stejně na tom nikdy jezdit nebudeš. Tedy doopravdy.
Ale kdo si hraje, nezlobí...

Hans_Gruber
Hans_Gruber napsal 10.09.19 v 07:30 10b.

Vypadá to úžasně, jen tak dál

Více komentářů



TOPlist