Před Africou jsem měl Transalpa. Měl jsem obavy, že s těžší Africou budu zápasit, ale byl jsem velmi překvapen, jak snadno se ovládá. Daleko lépe jde do zatáček, podvozek je super (jezdím hlavně na silnici) a ten zvuk...
Motorka koupena od FIRMA:Moto Liberec (Františkov-Liberec X - Velmi ochotní a profesionální. Před koupí byla samozřejmostí testovací jízda. Motorku i přihlásily.
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Na zkušební jízdě jsem měl DCT, ale koupil jsem manuál. Nedivím se, že někteří DCT preferují, je opravdu dobrej. Já jsem přišel na chuť až módu Sport2, jen jsem se rozjel, tak jsem jel 180, to jsem opravdu nečekal, bylo to fakt rychlý. Můj názor je, že na motorku automat nepatří, ale chápu i ty, kteří ho preferují, alespoň ten na Africe. Než jsem se poprvé svezl, tak jsem si nebyl jistý, jestli Transalpa opravdu chci za Africu vyměnit.
Motorku bych doporučil pro - Musíš mít něco najeto a vědět, co od motorky chceš. Rozhodně není vhodná pro začátečníky. Je vhodná na celodenní cestování, nemusíš s ní jezdit jenom kolem komína.
Doplňky na motorce - Zadní kufr Givi, hlavní stojan, deflektory
Recenze
Dnes (říjen 2019) mám na své Africe najeto 6 500 km (koupeno v květnu 2019), ani mi nepřišlo, že bych na ní byl tak často. Stále mám k ní respekt, přeci jenom, je to silná motorka a člověk to musí mít srovnaný v hlavě, aby mohl jezdit i další sezónu. Po prvních km jsem začal zkoušet, co vydrží. Hodně mě překvapila, daleko snadněji se ovládá v porovnání s mým předchozím Transalpem. Sice je těžší, ale ani trochu to nepociťuji, pro mě to je pouze údaj v techničáku. Zatáčky si vychutnávám, jde do nich opravdu sama a pokud to přeženete s plynem při výjezdu, tak vám může pomoci kontrola trakce, záleží, jak si ji nastavíte. Já mám standardně 5 a na silnici mi vyhovuje. Vždycky jsem říkal, že ABS, kontrola trakce a o staní elektronický asistenti na mašinu nepatří. S Africou jsem změnil názor. Sice nejsou potřeba, pokud jsi fakt dobrej jezdec, ale kolik nás motorkářů může opravdu říct, že je dobrej. Myslíme si to sice všichni (a většinou to říkáme svému okolí), ale s takhle silnou motorkou bych bez nich nemohl dělat tolik, co dělám, bez větších zkušeností. Vzpomínám, jak jsem jednou vyjel z vedlejší (auto na hlavní cca 50 m), zatáhl jsem za plyn, abych ho nijak neomezil. V tom si Africa zavrtěla prdelkou a než jsem se vzpamatoval, zasáhl asistent kontroly trakce, takže jsem se ani nestačil pořádně leknout a jel jsem na plný plyn rovně a hlavně bezpečně. Šofér za mnou si asi říkal jakej jsem frajer, ale byla to Africa, které vše zvládla za mě.
Zkusil jsem zatím pouze lehčí terén, na opravdový nemám gumy a zatím ani odvahu. Dokážu si ale představit, že tam bude Africa jako doma. Velká světlá výška a zdvihy ji pro to přímo předurčují. Tak jsem kouknul alespoň na net a musím říct, že co Africa vydrží, to já zatím opravdu nedám.
Africu jsem si koupil pro zábavu a radost z jízdy. Sedí se na ni velmi dobře a dá se jezdit opravdu celý den. Vůbec mi nevadí, že mám "opravdové" endura a já jezdím hlavně po asfaltu, jde o to, jak se každý na motorce cítí. Nebál bych se s ní jet kolem světa, musím ale ještě něco najezdit a hlavně našetřit, pak určitě vyrazím.
Jaké má výhody? Silný motor, skvělé zrychlení, snadná ovladatelnost, výborně čitelný displej dokonce i na přímém slunci, fantastické brzdy, asistenti, velká nádrž, velkorysá základní výbava, LED světla a blinkry, super ochrana před větrem a mouchama :), vzhled a zvuk.
A nevýhody? Je trochu vyšší (já mám 174 cm a nejnižší verzi sedla), ale dá se zvyknout, skoro nic si na ni již neopravíš sám, drahá Li-on baterie, cena, občas mi jde hůře zařadit hlavně 5 a 6 stupeň.
pěkný "atas"
Moc pěkná recenze u popisu motorky . Motorka je krásná.