Krásná stylovka "Made in Japan", pro mě skvělej lék na krizi středního věku
Výška jezdce: 193 cm
První dojmy - SR400 byla láska na první pohled. Jakmile jsem jí se na ní poprvý posadil, bylo rozhodnuto! Klasickej vzhled "Universal Japanese Motorcycle", kapkovitá nádrž, kulatej světlomet, drátěný kola, prachovky... No a startování nakopávačkou, to je prostě pecka! Takhle má vypadat motorka - teda aspoň podle mě...
Motorku bych doporučil pro - SR400 bych doporučil hlavně vyklidněnejm jezdcům, co ocení stylovou klasiku a nepotřebujou jezdit rychle...
Doplňky na motorce - Mám motorky i auta nejradši v originálním stavu - tak, jak vyjely z fabriky. Ale moc se mi líbí úpravy, který provedl na svý SR400 kolega "vojtechposmourny", hlavně laďák SC Project...
- Update 09/2020:
1) Laďák SC Project - dík "vojtechposmourny", naprostá pecka!!!
2) Štítek od Dart Flyscreens (UK)
3) Sissy bar originál Yamaha (www.partsdepot.cz)
4) Vše bez problémů, celkem najeto 13 000 km (koupeno s najetými 6 000 km)
Recenze
V době, kdy jsem motorku pořizoval (léto 2019), byly v ČR na prodej pouze 2. Rozhod jsem se pro stroj od kluka z Mladoboleslavska, kterej měl původně v plánu přestavět SR-ko na scrambler, ale nakonec z toho sešlo. Motorka byla v pěkným stavu, najeto měla jenom cca 6 000 km. Hlavně ale byla v klasický černo-zlatý kombinaci, kterou jsem preferoval. Jedinou vadou na kráse byla promáčklá nádrž na pravý straně, ale to vypadalo řešitelně, protože nebyl poškozenej lak. Prodejce byl férovej a na opravu nádrže mi dal slevu. Cestu domů (150 km) jsem absolvoval samozřejmě po ose a parádně jsem si to užil.
Po koupi jsem nechal provést základní servis a celkovou kontrolu (Motocentrum Vobospeed Yamaha Chomutov). Zároveň bylo nutno vyměnit zadní pneu, která měla poškozenou bočnici. Originální Metzelery už se teda neshání úplně snadno... Poslední nutnou opravou bylo vytažení promáčklý nádrže, což se povedlo naprosto perfektně a motorka konečně vypadala, jak má (dík Pavlu Trčálkovi z Chomutova a jeho zlatejm ručičkám!!!).
SR-ko mi teď slouží k maximální spokojenosti, zatím jsem s ním najel přes 5 000 km. Díky mírnejm zimám jezdím hned od února-března. Nejradši mám pohodový výlety kolem 200 km, motorku používám taky na cesty do práce (30 km) na střídačku s mojí Vespou 300 HPE, což je mimochodem taky skvělej stroj... Takže SR400 je ideální motorka na kochačky po okreskách při 70-90 km/h. Top speed je tak 120 km/h, ale to už není moc příjemný. Motorka je to lehká (asi 170 kg plná) a příjemně ovladatelná. Občas lovím neutrál, ale to bych přičet na vrub svojí vrozený nešikovnosti. Oceňuju "normální" vzpřímenej posez, pohodlný sedlo, i při 193 cm/90 kg nemám absolutně žádnej problém se na mašině uvelebit. Jízdu ve dvou jsem zatím nezkoušel, ale asi by to šlo, pokud by spolujezdkyně nebyla nějaká tlusťoprdka.
V Japonsku je to jasný kult. Tak nějak mi od časů, kdy jsem prodal svou MZ ETZ 250 v roce 1993 chybí ten pocit nakopnout to "po staru" nakopávačkou jak se na chlapa patří
Krásný ikonický stroj!
Krásnej stav, jak z výrobní linky. Text taky bezva, tomu se nedá nic vytknout
Tomu říkám životní přístup.
Nádhernej jednoduchej stroj
Krasavice. Ani jsem nevěděl, že toto Yamaha vyrábí.