Italsko- čínské zjevení, které mě okouzlilo na první dobrou. Hlavně modrá je prostě dobrá.
Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto&
Výška jezdce: 194 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: O dost vyšší cena se vším příslušenstvím než co mám u Benelli, nádrž pod sedlem,
Honda CB 500X: Vyšší cena se vším příslušenstvím než co mám u Benelli, vzhledově užší
CF Moto 650 MT: Byla by o dost levnější v případě stejného vybavení (3 x kufry atd) Bohužel nemá centrální stojan a ten jsem vyžadoval. Navíc udáváná nosnost motocyklu je o dost menší. I výška motorky je dost menší.
První dojmy - Zatím stojí na parkovišti a čeká na naši společnou jízdu. Čekám na vyřízení řidičáku a také na dodání velkého TP na registraci na úřadě. Motorka je to parádní a je mi jedno, že má jen "35"kw. xxx 9.8 2020 jsem přidal okolo komína dalších 155km a tím mám najeto zatím 588km. Jelikož zajíždím, tak maximální otáčky jsou do 5600. Stále si zvykám na váhu i výšku, ale myslím, že to jde dobře. Motorka mi přijde opravdu velmi pohodlná. Sedlo, odpružení, podvozek. Jsem spokojenej. ... xxx xxx 20.1 2021 K dnešnímu dni mám najeto nějakých 3760km. Jelikož jsem nikdy nebyl motorkář tak jsem neměl skoro žádnou praktickou zkušenost s manipulací s moto. Jen to z autoškoly, kde jsem jezdil na Hondě CB600F, což je trochu lehčí a o dost menší moto než Benellka. Takže ze začátku jsem měl velký respekt k váze a výšce. Manipulace na místě je řekněme trochu náročnější. Ikdyž měřím 194 cm, tak si stále musím dávat pozor, aby se mi nějak moc nenaklonila. Potom to je dobré cvičení na stehna a ruce. Od srpna 2020 se mi to stalo třikrát a v ten moment se člověk opotí, aby nelehla.
Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky či lidi co se vrací k moto po letech a nechtějí trhat asfalt, ale užívat si pohodlného korábu nebo pro lidi co věkem zpomallí nebo už nechtějí hrbit záda. Základní podmínkou u začátečníka však je (dle mého) aby měl dostatečnou výšku vzhledem k samotné váze a výšce motorky natož naložené.
Doplňky na motorce - Z výroby: podsvícená tlačítka na řídítkách, blastery s hliníkovou výstuhou a nápisem TRK, gripy s nápisem TRK, centrální stojan, příprava pro volitelné el. příslušenství(mlhovky + vyřívané gripy), páčky (brzda, spojka) nyní obě nastavitelné, boční a spodní kryt motoru/spojky, USB zásuvka, padací rám
Doplněno:
deflektor na přední plexi, 12V zásuvka, nosič + 3 kufry GIVI, přídavná světla, držák mobilního telefonu na ocelový držák předního plexi, v zimě vyhřívaní návleky na gripy
Recenze
Ve 47 letech jsem nakonec rozhodl a udělal si řidičák A. Původně jsem ho začal dělat kvůli skůtru s větším objemem než 125, ale když se v autoškole ukázalo, že se řadit naučím v pohodě, tak jsem změnil rozhodnutí ohledně skůtru a rozhodl se koupit motorku. (přiznám se, že mě do toho i malinko tlačila manželka, se slovy, že když už má nakoupené všechny věci na motorku, tak se mnou nebude jezdit na nějakém skůtru)
Věděl jsem jedno, že chci novou motorku. Byl jsem ochotný do toho nákupu i s vybavením vložit max. 200000kč. Po proštudování všech možností, pro a proti, počítání s doplňky atd, jsem měl poslední favority TRK502X (2020), Honda CB500X, Honda NC 750X. V Strom i Versys vypadly jako první a s nimi i CF MOTO MT650. Jakmile bych chtěl komplet motorku i s doplňky jako padací rámy, blastery, kryt motoru či centrální stojan a jiné (které má v základu TRK502X) + sadu 3 kufrů od Givi, tak jsem byl na nějakých 250-265000,- a to už pro mě moc velký rozdíl, ikdyž vím, že to jsou renomované značky. Cena ojetin je taktéž vysoká a já prostě chtěl svou první motorku novou. CF Moto jsem si osedlal v prodejně a na mou výšku by mohl být vyšší, ale hlavní důvod proč jsem ji nezařadil do finálního výběru byl chybějící centrální stojan a velmi malá oficiální nosnost motorky. (150kg)
Z posledních adeptů jsem nakonec zvolil čínsko italskou motorku. Honda CB500x byla za stejnou cenu 169990,- kč bez jakéhokoliv příslušenstí a NC 750X byla za 199000,- kč bez ničeho. U tohoto NC mě navíc odrazovala nádrž pod sedlem. Podle mě motorkářského začátečníka naprosto nevhodné i přes hezký odkládácí prostor a menší nádrž. Takže po zhlédnutí desítek recenzí a zkušeností s TRK502X jsem se rozhodl pro Benelli. V ten moment pro mě nastal další otazník a to jakou verzi zvolit. Rozdíl v ceně mezi ročníky 19 a 20 byl 10000,-kč a k tomu dalších 10000,- v ceně tří kufrů které ke staršímu ročníku jsou za 16000,-kč. Nakonec jsem si zvolil verzi 2020. Líbí se v modré barvě a má snad 14 vylepšení oproti verzi 2019. Třeba hezké hliníkové blastery, sedačku či podsvícená ovládací tlačítka.
Dobrá volba když začínáš.Jinak moc pěkná tak hlavně at slouží.
Díky.
U modelového roku 2020 se Italové (pod vedením soudruhů z Qianjiangu) opravdu pochlapili, vylepšení je mnoho, určitě jsi udělal dobře. Nejvýraznější přepracované sedlo, které je pohodlnější (údajně o 20 mm zvýšené) a hodně si pohráli i s odpružením. Tak ať slouží!
Zdravím. Po roce používání jsem opravdu spokojen. Za tu dobu dva menší problémy. Matka co drží centrální stojan na levé straně se mi začala samovolně vytáčet i přes pojistku, ale ta originální pojistka je z moc měkkého materiálu. Všimnul jsem si toho včas, takže žádný problém. Já centrál používám skoro pořád. Druhý problém bylo, že mi průběžně a nepravidelně rezonoval tachometr(nebo někde kolem). Podle jednoho videa jsem provedl odstranění toho rezonování a zatím se to zdá v pořádku. (doufám že napořád) Jinak prostě paráda. Pohodlná i pro dva. Přes tu váhu se s ní dá jezdit i ve dvou běžnou rychlostí na pohodu i v horách. ( Krušných) Kdo z ná limity motoru a nečeká něco víc tak musí být spokojený.
Ahoj,
pekna motorka, momentalne po nej tiez pokukujem, preto sa chcem spytat ako sa motorke darí a ako ju hodnotis takto po nejakom case?