Hromotluk, kteryho ale neni treba se bat
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 R: Protoze Guzzi ;)
Yamaha MT-01: Vsechny tehdy nabizene mely hodne najeto.. a protoze Guzzi ;)
První dojmy - Letos to tam po dlouhe dobe spadlo a ja za to musim podekovat manzelce a asi i covidu :D (vic casu u compu a brouzdani po inzeratech). Kdyz jsem kousek od bydliste natrefil na tuhle krasavici a doma zaznelo "tak se jed podivat"... jel jsem. Prvni dojmy mely mnoho rovin. Vizualne parada, krasna barevna kombinace, dominantni motor, za me velmi slusiva uprava svodu a vyfuku do cerne. Posed perfektni, zadnej minimodel dneska, proste kus motorky. Prvni svezeni trosku prekvapko, je to tezky, nechce to zatocit... Ale bylo jasno, placnuto a ty prvotni rozcarovani si sedla velmi brzy :)
Motorku bych doporučil pro - Ne pro zacatecnika. Neni to sice 200konova svina, ale je to kus zeleza se silnym dvouvalcem. Spis je pro nekoho, kdo si chce jizdu na moto uzit, ale ne nutne v rychlostech 200+. Podle me idealni motorka na vyjizdku po praci, nebo na mensi vylet pres vikend. Pro me tohle splnuje na 100%. Hodne lidi na ni ale i cestuje, coz chapu, posed je v pohode. Ale vidim to tak, ze na cestovani je tu Breva ;).
Doplňky na motorce - Ladak Zard, v matne cerne. Krasny zvuk, naprosty peklo pri vyndani dB killeru. To se mi povedlo trochu neumyslne :D, zkousel jsem ho vyndat, abych vedel, takze pojistka ven a ... nic. Neslo to, za boha. Nekdo mi rekl "hele, to uz nevyndas, to se tam zapeklo.." No a proto, ze jsem chytrej :D, jsem si rekl, ze tam tu pojistku tim padem nepotrebuju... Po par dnech jedu a najednou takove flusnuti a dB killer uz se vali v Praze na magistrale :D. Nez jsem zastavil a dobehl pro nej, nekdo ho samozrejme prejel a bylo po nem. Zard ale komunikuje a uz ho mam za par euro zpet. Kazdopadne bez nej to bylo fakt peklicko, s neskutecnym strilenim pri ubrani.. Na me az moc, otaci to zbytecne moc hlav. Ale na vyzkouseni a tech par dni jezdeni to byla prdel :D. Jinak ofiko Zard ubira 4 kila a pridava 3 kone na vykonu, ale to nepoznam, nemam porovnani. (a ono pri suche vaze 229kg se ty dve ty 4 kilca asi docela ztrati)
Svody lakovane na cerny mat, jako vyfuk. Uz od predchoziho majitele, ale zjevne dobre udelane, drzi to a vypada skvele.
Blastry... no, byly tam od predchoziho majitele a nejdriv jsem je chtel dat pryc. Nakonec je tam stale mam, ale po sezone je stejne sundam. Chci zkusit zrcatka na konec riditek a proste blastry a nahac, to ne.
Trosku jine barvy oproti originalu, napr. cerveny klin pod motorem (normalne cerny), bily polep na cervenem blatniku vepredu (v serii bez), bila misto stribrne na krytech na bocich nadrze.
Recenze
Vracel jsem se po dlouhych letech pauzy. Vedel jsem, ze smeruju smerem k nahaci, chtel jsem kus motorky, ne drobka. Libila se mi MT-01, ale zrovna nebyla vhodna koupe. Nebo BmW R 1200, ale nic me nejak z nabidky neoslovilo.. Moto Guzzi 1200 Sport se mi libila uz dlouhy roky, splnuje vlastne vse, co se mi libi - klasickej typ stroje, necitim se na ni nepatricne (=neni mala), krasnej motor, skvelej zvuk, prijemny svezeni, co ma zaroven koule :). Koketoval jsem i s vetsima roadsterama co maji 4 valce, ale jsem rad, ze jsem zustal u dvou, vic to zije ;).
Kdyz jsem narazil na tuhle konkretni, zdalo se to idealni. Cervenou jsem chtel asi radsi nez cernou, libily se mi drobne upravy (k nim nize), najezd tezko rict, ale asi realny a moc peknej stav. K motorce bylo dost dokumentace poslednich par let servisu.
Po koupi se ukazalo, ze ne vse je dokonaly, ale po komplet vymene kapalin, bohuzel nutne koupi prednich kotoucu (jeden byl trochu krivy, ale podle vseho bourana neni) a serizeni ventilu slape jak hodinky. Diky Officina Riantini jsem se zbavil i obvykleho neduhu v podobe obcasne neochoty startovat, kdyz je moto hodne zahrata. Najeto mam za sebe pres 3tisice a naskoci pokazde napoprve, studena ci zahrata. Startovani obecne je nadhera, parkrat se otoci starter a naskoci souhra zvuku - mechanicke z motoru a duneni z vyfuku.
Byla potreba taky vymenit uz dooost stary gumy, dnes Pirellky Angel GT a parada.
Po prvotnim seznamovani s posedem, brzdama, prubehem vykonu, spojkou :D apod., jsme uz dneska nejlepsi kamosi. Pocitove vyssi teziste a objektivne vyssi vaha se s rychlosti ztraci a zatacek neni treba se bat. Kardan je pohoda a pri sikovny praci s plynem pri podrazovani jsem zatim nemel problem.
Hodne se pise o problematickych nizkych otackach, ale jako pri jizde po meste se da fungovat i na 2tis, jen to chce citlivejsi praci s plynem. Kazdopadne je fakt, ze zabava zacina az nekde za 3tis a idealni je radit nekde pred 7. To pasmo 4 az 7 je bozi a je tam hodne sily. Vyjezdy ze zatacek rozervou ten byci motor do nadhernyho rykotu :). A pri zavreni plynu obcas krasne tlumene streli do vyfuku, to se v helme pokazdy culim jak idiot.
Manzelka je tehotna, takze letos jezdim sam. Jedna z vyhod je, ze tam mam porad tu fesnou krovku :). Jezdim nejvic okresky, ale samozrejme i po meste (Praha) a parkrat jsem se proletel po dalnici. Celkove je fakt parada byt na okreskach, v rychlostech 80-120, mezi kteryma se da hodne svizne pohybovat. Nad tech 130 uz trochu fouka jde sice trochu zalehnout za stitek a svistet nejakou dobu 160 (maximum nekde ke dvou stum), ale to me tolik nebavi.
Ma na dnesni pomery hodne mista pod sedlem, mam tam sitku, lekarnu, zamek na kotouc, naradi.. a jeste se tam nejaka blbost vejde.
A nijak zvlast nezere, okolo 5, kdyz dostava kour, 6,5. Ukazatel paliva je vtipnej, po prekonani pulky se dolu riti rychleji nez ja na zachod po burritu.
Jsem z ni nadsenej. Je to charizmatickej stroj, bez zbytecny elektroniky, pro me s dodstatecnou silou. Jsem rad, ze jsme si k sobe po nekolika letech okukovani (jak to tak s zenskejma bejva, ja cumel po ni, ne obracene :D ) nasli cestu.
Edit 1 : upravil jsem par preklepu, neco dopsal. Tesim se, ze dostane zase peci po sezone, vcetne novejch zrcatek. Jinak na ni nechci menit nic :).
Krásnej stroj
Super par?dně napsaný a chtěl bych ji slyšet -)
Guzzi je Guzzi, pěkná recenze
Je to fešanda