Cestovní motorka s úžasně výkonným a přesto sametovým motorem, s umírněným množstvím elektroniky.
Motorka koupena od FIRMA:Yamaha Kabourek Motoshop (Písek)
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 R: dlouhá dodací lhůta
První dojmy - Sedl jsem si na ní poprvé v rámci Legendary tour, kam jsem jel spíš jako doprovod souseda, který se rozhoduje. Abych se nenudil, tak jsem se rozhodl vyzkoušet ty největší objemy co Yamaha nabízí. A tak se mi dostala do rukou FJR 1300 AS/AE. Motorku kterou jsem v podstatě do téhle doby vlastně neznal. Kupodivu, ač zvyklý na chopper posez, ihned jsem se bez problémů na motorce díky dobře vyřešené ergonomii usadil. No a pak ten motor - to se musí zažít.
Motorku bych doporučil pro - Pro každýho komu se líbí - to dá rozum ne?
Doplňky na motorce - Boční kufry, kryty nohou a padací protektor.
Recenze
Jsem jak kutil Tim: "Co potřebujete? Vyšší výkon!" A takhle nějak jsem vybíral už svoji první a nyní i druhou motorku. Chtěl jsem něco pohodlnějšího a hlavně poprvé v životě novou motorku. Původně jsem spíš mířil do kategorie naked. Ale tahle motorka nakonec dostala přednost. Přeci jen jsem si uvědomil, že kromě výkonu potřebuji i nějakou ochranu proti nepřízni počasí. Holt už nejsem nejmladší a klouby se začínají ozývat.
Přešel jsem na ni z těžší moto, proto se mi ovladatelnost a váha zdá v pohodě. V rámci zajíždění, kdy jsem se pohyboval v předepsaných otáčkách a v módu Tourist se spotřeba ustálila na těžko uvěřitelných 4,6 l ( ne že bych zrovna tohle řešil - spíš jen jako perlička)
Pod levým řídítkem je v kapotáži uzamykatelná schránka (zamkne se po vypnutí zapalování) s 12 V zásuvkou - v dnešní době bych ale spíše čekal USB.
Co mě překvapilo je systém sklápění zrcátek. Sklápí se proti směru jízdy a tak trochu divně trčí do prostoru.
Co mě potěšilo je, že moto kromě ABS a TCS nemá další podle mě zbytečné elektronické vymoženosti .
Krása, na důchod jdu do toho