stará, rezavá, spousta věcí chybělo
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 250 Pérák: nebyly peníze, čezeta vypadá elegantněji
První dojmy - Měla jsem možnost se zhruba před rokem na jedné 150 C projet a úplně mě překvapilo, jak velký rozdíl mezi starou a novou motorkou je. Jelo to úplně jinak. Už jenom to tehdy nastartovat - 20 minut jsem hledala, proč, když sešlápnu nakopávačku to nejede a ono bylo potřeba otevřít kohout pod nádrží a nacupovat karburátor :D
Motorku bych doporučil pro - pro každého, komu se líbí staré motorky a má chuť zkusit i něco jiného než jen lít benzín do nádrže a tahat za plyn.
Recenze
To mě tak jednou večer zaujaly staré motorky a jednou z nich byl i pérák a čz. Měla jsem možnost se na jedné takové projet a řekla jsem si, že si musím pořídit vlastní, no a nakonec se po troše hledání podařilo
Srpen
Hledání vhodného kousku, který by nebyl moc daleko začal koncem prázdnin a ejhle, jedna byla v jihočeském kraji. Cesta nebyla nic extra, ale s naloženou motorkou na vozíku cesta zpět, i přesto že pršelo a byla tma, ubíhala daleko rychleji.
Po přivezení na dvorek následovala prohlídka za světla, kterou jsem se snažila dělat co nejpoctivěji a dobře že se tak stalo. Jedny z prvních nálezů byly: díra v rámu u stupačky spolujezdce a díra na stojánku... (nějaký šikula si hrál se svářečkou až to provařil skrz). Zadní nosič nebyl na Céčko, byl z kývačky, takže někdo měl na moto nejspíš kytaru. Nádrž opačně nalakovaná, v motoru bez magdynama, zadřený válec, přirezlá klika, nepůvodní motor... no věcí na opravu bylo opravdu dost.
Září
V září se mi povedlo motorku více či méně rozebrat na jednotlivé díly a uložit na půdu, kde se na ní bude dát lépe pracovat bez nepřízně podzimního počasí a snad tam vpořádku přečká i zimu.
Říjen
V říjnu mi došlo, že bez nářadí, s omezeným rozpočtem a s nepůvodním zadřeným motorem bude daleko jednodužší koupit nový motor. Ve starém motoru bylo špatně snad úplně všechno... Hluboké rýhy na stěně válce, totálně přirezlá klika, ložiska v dezolátním stavu, ulomený kousek karteru, ulámané kusy zubů v převodovce, ...
Bylo rozhodnuto a začalo dvoutýdenní hledání, ke mi mezitím utekl krásný motor na aukru. Po tomto zdrcujícím zážitku jsem ale za týden našla na sbazaru dva za rozumnou cenu a tak se jelo.
Při prohlídce motorů jsem ale narazila na celkem zvláštní věc. Jeden z motorů neměl číslo vyražené vzadu, ale na uchycení vpředu (stejně jak to měly téčka).
Doteď nevím, jestli to někdo přebrousil a nabouchal, nebo jestli je to originál, ale hádám, že pokud to nemá u čísla z obou stran kytičky, jde o dílo nějakého šikuly.
Listopad
Motorka stále leží na půdě v přetříděném statu a čeká, až načerpám další finance na dokoupení posledních drobností a bude se most začít škrábat a šmirglovat,stříkat a lakovat, montovat a šroubovat... no a do jara snad bude aspoň poskládaná tak, aby dokázala vyjet ze dvorku vlastní silou.
Co jsem ale zjistila je, že originalita je sice fajn, ale repliky stojí v porovnání s originálem zlomek ceny a kolikrát je "originál/ původní stav" pouze kouzelné slovíčko, které zvyšuje cenu a navíc poštovné mě stálo za tu dobu snad tolik co samotné díly.
Zbytek, jako je sedlo, cívky, kohout kolena výfuku a další robnosti, které nejsou z mého pohledu stěžejní pro historickou hodnotu motorky už pouze z replik. Motorka by totiž měla být od toho aby jezdila a né stála někde na půdě/ v garáži.
PS: k tomuto ideálu bych se chtěla přiblížit co nejvíc
[/img]
Za poslední větu dávám palec nahoru a 20b.
Nová či stará, vždy je pro ni lepší když jezdí Držím palce, ať se dílo daří a co nejdřív vyjedeš a nadechneš se s ní čerstvého vzdoušku
Ano , nějakou práci to dá, ale ten výsledek když se to po opravě rozjede stojí za to. Přeju hodně zdaru při práci.
Pokud má céčko papíry, origoš štítek a cenovku kolem desítky, má "zimní projekt" smysl a přeji hodně síly k dokončení renovace. Jedná se sice o velmi jednoduchou motorku, ale skrývá několik záludností
Držím pěsti, ať je z ní krasavice