Moje první (mnou vlastněné) ostré dvoutaktní Enduro. Nikdy jsem nechtěl oranžádu, ale jak se říká: "Odříkaného chleba největší krajíc." Naskytla se nabídka, tak jsem ji vzal s tím, že si věci doma opravím, dodělám a budu aspoň vědět, co tam mám.
.
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husaberg TE 250: důvod neuveden
Gas Gas EC 300: důvod neuveden
Beta RR Enduro 300 2T: důvod neuveden
První dojmy - Jede to, hrabe to, dělá to randál, klepe se to, čoudí to, unavuje to, občas z toho něco ukápne... Prostě ostrej starší dvoutakt, co už má sice něco za sebou, ale snad i něco před sebou. Vše je otázka v jakém stavu stroj je a tenhle nebyl v příliš dobrém, když jsem ho pořídil, ale s tím se počítalo...
Motorku bych doporučil pro - Pro zkušenější jezdce. Nedoporučuji, jak první motorku - zvolil bych buď objem 250 nebo dokonce 200 ccm - jsou hodnější. A nebo čtyřtaktní 250 (rozhodně ne 450 - na te lidi jen sedí, nespojkují a tahají vše plynem - hrůza pohled)
Doplňky na motorce - Opravoval jsem a upravoval jsem chrániče chladičů, dokoupeno za 5 000 šusplech s klecí pro ochranu kolena. Nový protiskluzový potah sedla, gripy, stupačky, řadička, klemy pod řidítka (nižší), samodomo vyrobené chrániče páčečk
Recenze
Tuhle kačenu jsem vybral z důvodu, že to byla nejlevnější KTMka na internetu a možná nejlevnější dvoutakt na papírech se startérem, co kdy na internetu kdy byl. Jediné, co bylo relativně v pořádku byl motor, zbytek spotřebák všechno špatně. Zase na druhou stranu to jsou všechno věci, co jdou relativně lehko opravit a když si pořádně udělám hned na začátku, bude mi chvíli motorka jezdit.
Co se týče jízdních vlasntostí, tak tahle KTMka jede pěkně odspodu (porovnávám s Husabergem TE 250 rok 2012 - stejná motorka defacto s nižším objemem), je ucukaná, uhrabává, ale je na ní dost zábava. Jízda v přímém směru - nic moc. Je to dáno asi i geometrii, možná nastavení tlumičů..., jezdil jsem i na ostrých endurech, kde jízda v přímém směru byla jistější Zas na druhou stranu KTMka je skvěle obratná a hravá v nižších rychlostech.
Za enduro v lese. Po lese se nejezdí.
Starý třikilo jsem nejel, ale věřím, že to bude paráda! Na nový to jede snad samo. Nejvíc mám zkušenosti právě se zmíněnou 450 a spojku jsem teda fakt používal. 450 jsem měl hlavně kvůli Rally, ale jinak bych volil dvoutakt. Novou 300 jsem zkoušel a jela neskutečně. Tím nemyslím jen výkon, ale obratnost v terénu nebo na složitějších vyjezdech byla neskutečná. Celkově ta motorka byla velmi příjemná. Zajímalo by mě jak se jede na tvém modelu... přeju hodně zábavných mth