PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 R (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mike85
Vloženo 8.3.2021
Aktualizováno 11.3.2021
Zobrazeno 3 121x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Parádní naháč s pro mě skvělým vzhledem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Free-moto (Prostějov 1)

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Oproti mé první velké motorce ER-6n tohle fakt jede... ale taky pocitově o dost víc váží.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně si nemyslím, že tenhle objem je vhodný pro začátečníka. Takže pro někoho, kdo si své odjel na něčem menším.

Doplňky na motorce - - Origo kufry
- Plexy, které teď nepoužívám
- Držák na mobil s nabíjením
- Malé plastové padáky na válcích

- Vyhřívané rukověti, ukazatel zařazené rychlosti, ale tyhle věci nejsou doplňky, to má motorka od výroby

Recenze

Mám ji už 6 let. Vybral jsem, protože se mně zkrátka líbila... klasický vzhled (kulaté světlo).

Koupil jsem ji s velkým plexy, se kterým jsem pak pár sezón jezdil. Jednou jsem ho zkusil experimentálně oddělat, protože jsem chtěl trochu změnu a zůstal u toho. Teď na motorce více fouká, ale zase se mně takhle víc líbí.

Dají se na ní dát origo kufry, které je možné rychle sundat (jsou na stejný klíček jako motorka), tím se dost zjednodušuje cestování na několik dní. Prostě dojedete na místo (hotel) seberete kufry a odejdete na pokoj, ráno se zase nabalíte a kufry hodíte na motorku za 3 vteřiny. Protože jsou originální, tak se k motorce docela hodí.

Spolehlivost
Ohledně spolehlivosti, tak už od koupě tam byl malý problém, kdy při otočeni klíčku zapalovaní trvalo pár vteřin, než se elektronika opravdu spustila, někdy se i párkrát za sebou 'restartovala' (jako že budíky naběhly z nuly do max. a nazpět několikrát). Po nastartovaní ale vše vždy bylo bez problémů, takže problém jsem moc neřešil, jen bylo třeba před startováním pár vteřin počkat. Po nějakém pátraní na netu v anglicky psaných fórech jsem nasel, že se jedna o ne příliš častý problém jehož řešením je koupit nový spínač pod skřínkou u klíčku. Práce to byla asi jen na 20 minut a problém tím zmizel. Tohle jsem vyřešil asi až po 4 letech co jsem motorku měl. Asi hlavně proto, že mě to vlastně tolik nepálilo.

Také tahle celá generace BMWček trpí na selhávaní pásku, které měří množství paliva v nádrži, děje se to i u GS a RT. Motorka pak ukazuje furt plnou nebo prázdnou nebo něco mezitím, bez ohledu na realitu. Tohle mě postihlo 2 roky nazpět. Zkoušel jsem to opravit metodou zipovaní, výsledek fungoval asi 4 měsíce, pak se problém vrátil. Jak to definitivně vyřeším zatím nevím. Pásky se dají koupit nové, ale četl jsem o lidech, kterým se ty nové rozbily po pár měsících. Některá BMWčka se dají přestavět z pásku na plovák, ale pro R1200R tedy Roadster to není možné, protože má vstup (a na něm čerpadlo) do nádrže z boku a ne shora. Řešil jsem to přímo s výrobcem kitů na tuhle přestavbu. Kdybyste někdo věděl, jak si s tímhle problém s měřením paliva poradit, tak budu vděčný když mě dáte vědet. Nicméně učil jsem se jezdit na motorce, která žádný měření paliva neměla a taky žiju, takže tohle zůstává otevřené.

Závěr u spolehlivosti pro mě je, že je to mechanicky robustní stroj, kde dokáže pozlobit elektrika.

Spotřeba
Jinak mě motorka žere celkem stabilně cca 5 litru na 100km, jízdní styl spotřebu ovlivňuje jen trochu (+ 0.5 litru). Při jednom velkém přejezdu v Rumunsku na východě (tedy ne v horách) jsem na jednu nádrž ujel 420km. Nakonci jsem teda hystericky hledal benzínku, ale o dojezdu to dost vypovídá.

Výbava
Moto nemá ESA ani ABS. Ta ESA může být u motorky 10let+ staré trochu past (ale vlastně nevím). Co na motorce není, to se nerozbije, s tímhle heslem v hlavě jsem to kupoval.
ESA z pohledu uživatelského komfortu ovšem asi význam má. Když jedu sám vs. se spolujezdkyní a k tomu ještě nabalení je třeba změnit nastavení zadního tlumiče, je to pod sedlem. Když to mám nastavené jako ideál pro jednoho a jsme oba je to nepříjemně tvrdé. Naopak, když to zapomenu vrátit, tak se mašina pořád trochu pohupuje, je moc měkká. Naštěstí je to operace na 20 s to udělat.

Pneu
Koupena na nějakých Bridgetownech a ty doslova zmizely před očima. Po zkušenostech s předchozí moto jsem sáhnul po Michelin Pilot Road 4. Ideální guma pro ty, co nejezdí hranu, ale spíš větší vzdálenosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 02.03.24 v 08:47 10b.

jé, to je pěkná motorka a já zase to plexi po koupi naopak namontoval zpět. Nemám rád když mi fičí na hrudník a stejně mi na něj fouká
pravda, v létě jsem na ni ještě nejezdil

Jurik74
Jurik74 napsal 14.07.21 v 08:45 10b.

přesně jak moje bez ABS,bez ESA, neukazuje palivoměr
Ale pěkná

petr13
petr13 napsal 13.03.21 v 21:24 10b.

Dobrá recenze,mám 2011 s esa a umím si to představit i bez něj. Na špatných cestach mě to stejně hodně natřepe a je jedno jestli tam mám režim komfort nebo jiny. Čekal jsem že to bude pohodlnější.

Piki
Piki napsal 13.03.21 v 18:57

Skvělá volba

Piki
Piki napsal 13.03.21 v 18:56 10b.

Skvělá volba

Více komentářů



TOPlist