Chtěl jsem motokrosovýho čtyřtakta ze šedesátých a BSA Victor byla jasná volba i když k motokrosu měla motorka v momentě kdy jsem ji koupil daleko.
Motorka koupena od Marian Pilc
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - první dojem nadšení že vše funguje po tom co moto prošlo velkou přestavbou a trošku zklamání z výkonu motoru přece jen by trochu dravosti navíc motoru neuškodilo, zatím je to spíš hodnej silnej strejda. P.S.8.12.2021- aktualizováno bylo to o dva zuby přečáslý. popsáno v odstavci recenze a Zkušenosti a tady níže grafy kolik přibylo výkonu (modré pole) a krouťáku (žluté pole) po správném načasování. Kurňa co udělají dva zuby?!!.. :-(
Doplňky na motorce - Italské kola Grimeca- mimochodem přední kolo BSA vážilo 15kg a použité kolo Grimeca váží 8,5
MX výfuk koupený z GB a kněmu jsem na míru CNC pilníkem udělal duralový držák , ručně klepané podsedlové kryty, sedlo vlastní výroby ,rychlejší jedničková kola a o hodně kratší sekundární převod a spousta dalších drobných věcí
Recenze
BSA jsem si vybral jako dostupnou náhradu za podobnou motorku která se mi hrozně líbila , a která mi utekla na bazoši (Triumph TR25) , pro mně naštěstí prodejce Triumpha mi dokázal přes Velkou Louži z Ameriky dovézt tuhle BSA.
Bézu jsem z "Flattracku" kompletně přestavěl pro závody Classic motocrossu - Použité přední vidlice a brýle jsou homemade výroba z devadesátých let.
Pajšl předních tlumičů je z motokrosových vidlic ČZ z konce šedesátých let. oproti původním vidlím úspora hmotnosti a větší zdvih (195mm)
Dozadu jsem vyrobil delší kyvku a osadil tlumiči od kamaráda Vrátě který umí udělat krásné tlumiče tzv "embéčka". Tím se zvedla světlost o cca 7 cm proti originálu
Celkem oříšek byla konverze z pravonohého řazení na levostrané všude strašně málo místa pro táhla hřídelky a kloubky do toho ještě překážející startpáka a brzdová páka. Nakonec jsem to vymyslel a vecpal to tam ale byl to porod na půl roku přemýšlení pilování atd.
Musel jsem kvůli tomu vypilovat novou atypickou startpáku, a páku zadní brzdy, však mrkněte na fotky.
přes spoustu hejblátek navíc se podařilo stlačit váhu s náplněmi (krom benzínu teda) na 119kg- no na kros nic moc ale dá sa, stejně je to 20kg míň než seriová BSA. (Co na plat Smithova titanová BSA z mistrovství světa 1966 měla pod 100kg ale titan se blbě shání ) . K tomu 30 koníků a solidní krouťák. Ještě snad trošku doladím směsi, předstih atd. a vono to třeba ještě ožije. Prostě ve srovnání s půllitrovou ČZ to jede pocitově míň. Uvidíme na dráze protože zatím sem se svezl jen po otevřené rovné polňačce a tam ten výkon vnímáš jinak než na zamotané trati.
P.S. 8.12.
tak záhada výkonu je rozlousknutá po měření na brzdě mi bylo jasné že 22-23koní je fakt málo a zesílilo ve mně podezření že je něco špatně. Začal jsem měřit úhly časování ventilů a zjistil že to vypadá o neco přečáslý, říkám O.K. su vůl a špatně jsem nasadil rozvodový kola. Takže komplet rozborka a koukám na rozvodový kola a vono to vypadá v pořádku ryska na rysku a o dva zuby vedle písmeno V , říkám si V jako Victor asi. Tak čtu manuál písmenko po písmenku a zjistím že :" jestliže je kolo označeno jen čárkou je správně čárka na čárku, jestliže je tam čárka a V , ignorujte čárku a nastavte na V " JEŽÍŠI to jste nemohli napsat tlustě??? Takže až dojdou z UK rychlá jedničková kola složím to správně a hurá na válce přeměřit výkon a naladit.
Aktualizace 27.12.2022 Tak naladěno až moc, ve výjezdu ze zatáčky jsem přidal a jak jsem byl v pantu chytla mne stupačkou pod koleno. Výsledek utrhané vazy a od 14.5.2022 jsem se nesvezl
Nádherny kladivo
moc pěkná práce
Tak to je mooc peknej bajk !!! Dobra prace
Kazdej novej bublak do ClassicMX dobrej. Uz aby se taky neco jelo.
Paráda, máš zlaté ruce!
Óóó