Neskutečný bike, cestovní, rychlý, pohodlný, prostě super.
Motorka koupena od Motorrad Zierer OHG - Doporučuji, poskytl slevu a na moto byly nové pneu.
Výška jezdce: 177 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 RS: Dvouvál, nevyhovoval mi posez, kdy jsem byl trochu v předklonu
BMW R 1250 GS : Má to každej a vlastně se mi to ani nelíbí
BMW F 900 XR: Slabší, tvrdší sedlo, na delší cesty asi nic moc
Kawasaki Versys 1000: Necítil jsem se na ní dobře, širší a tvrdší sedlo.
Ducati Multistrada 1260: Drahá, ale pěkná
První dojmy - Z XR (121 kW) jsem měl opravdu respekt, ale po ujetí prvních kilometrů múžu říct, že to není žádná agresivní mrcha a mé obavy byly liché. Obavy začínám mít až při točení nad 7tis otáček :), do té doby je to hodná a pohodová motorka.
Motorku bych doporučil pro - XR bych doporučil komukoliv, kdo nemá v hlavě bramboračku a už má alespoň něco odježděné. Do středních otáček je XR úplně v pohodě a zvladatelné.
Doplňky na motorce - Prozatím pár drobností jako padáky, podkova + tankvak, rozšíření blastrů, kaplička na displej + ochranná folie, kryt chladiče, proužky na kola, ochranná nálepka na nádrži, plotna s kufrem. Pokud jde o kufr tak, když mi soudruzi v BMW spočítali nový kufr na 18 200 Kč, tak jsem si koupil poltnu za 3 000 Kč a dal si starý kufr z Triumpha.
Recenze
Přešel jsem z Triumph Tiger 1050 (85 kW) a hledal jsem pohodlnou, rychlou motorku se vzpřímeným posezem. Bavorák splňuje všechny moje požadavky a aktuálně po ujetí 1500 km můžu říct, že jsem vybral dobře, 400 km za den zvládáme v pohodě. Zadek ani tělo nebolí. Spíš mám problém se štítem. I když je v horní poloze, tak mi na hledí helmy končí dost hmyzu. Přemýšlím nad změnou úhlu štítu nebo deflektorem. Jinak měřím 177 (cca 100 kg), tlumič mám na minimu a došlápnu oběma nohama s lehce zvednutýma patama. Celkem v pohodě se tak dá jezdit, na Triumphu to bylo horší, ale také se dalo jezdit. Popisovat detaily z jízdy, motor, brzdy a podvozek nemá smysl, to je popsáno ve stovkách dalších recenzí. Perfektní jsou elektronické vychytávky, brzdění v zatáčkách, hromada informací z jízdy, super TFT displej atd. Řazení nahoru i dolu bez spojky je hlaké a brzproblémové. Spíš napíšu zkušenost s koupí motorky. Nejprve jsem se díval po co nejnověším XR model do 2019, ale zdejší ceny 400 tis. Kč mě donutily koukat na motorky v Něměcku, kde starší model 2019 v provozu 2020 koupíte kolem 350 tis. Kč, takže ušetříte klidně 50 tis. Nový model už aktuálně (březen - červen 2021) koupíte v Německu za 420 tis. Kč (ta moje měla najeto 7 000 km a to jsem koukal jen na XR s nájezdem nad 6 000 km kvůli DPH), nebojte se vybrat si motorku v Německu. Je tam mnohem větší výběr a 100 % ušetříte.
Pekný stroj, ale s tým hrozným topcase si to dehonestoval totálne.
Krásnej bike!
Ať Ti dělá minimálně stejnou radost jako ta moje mně