RC46E, 2001, poslední model s rozvodem ozubenými koly, HISS immobilizérem a automatickým sytičem.
Výška jezdce: 184 cm
První dojmy - Poměrně charismatický výrobek na to, že se jedná o počin největšího producenta motocyklů na světě. Naštěstí je celá "Mejd in Džepn" a z dob, kdy byla výroba ještě poctivá. Chtěl jsem právě RC46 a to z více důvodů, které nebudu vypisovat - je jich plný internet. Dojmy jsou veskrze pozitivní, bude se drobet upravovat a ladit a už se na to těším. Nesvádí tak hrozně lítat jako FZ1 (i když Vmax se papírově liší jen o 2 km/h), je to rozhodně větší pohoda.
Doplňky na motorce - Stavitelný alu CNC řídítka, nosič a topcase 46 l, podpěry bočních brašen + polotvrdý brašny. Stavitelný deflektor MRA, teplý hefty z VFR 1200F, vrchem vedený laděný výfuk (ať je pořádně vidět letmáč), podblatníček, držák na mobil, USB nabíječka, GiPro ukazatel kvaltu.
Recenze
Motorka po odrostlejším, skoro 60ti letém klukovi, kterej na ní při těch pár km ročně s manželkou zjevně nedělal žádný chujoviny typu jízda po zadním, gumovačky, tůrování studenýho motoru do omezovače o půlnoci někde na srazu atp. Staré neojeté pneu, podle "chickenstrips" to vypadá, že snad jezdili jen na nedělní mše. Říkal, že už si ani nevzpomíná, co to dělá nad 6000 ot.
Vždycky jsem se ale VFR nějak vyhnul protože mě nikdy žádná nenadchla vzhledem, i když mi bylo jasné, že to nebude špatná motorka.
Teď na ní tak nějak přišla řada jakožto potřeba vlastnit něco takového. Nevím pořádně proč, dostal jsem se k eF Íčku trochu náhodou a najednou mě okouzlily starší časy, oldschoolový vzhled, pohodlí ... a zase něco jiného. Nevím jak tuhle generaci vyjádřit lépe než slovem dobrosrdečnost.
V4 v tomhle podání se mi vážně hodně zalíbila. Motor se moc nepodobá ničemu jinému, protože kolik takhle běžných sportovně-cestovních motorek s V4 znáte?
Plusy:
- charakter a zvuk V4 a zvuk rozvodových kol - krásné a silně návykové
- robustnost, poctivost výroby, materiálů atp.
- velkorysá promyšlená kapotáž - výborně chrání a snadno se myje
- pohodlí
- obratnost
Mínusy:
- mohla by mít klidně o 15 až 20 kg míň
- DualCBS - při cestovní jízdě je i docela přijemný, ale při sportovní jízdě v zatáčkách mám opodstatněné obavy z používání zadní brzdy - snad s tím půjde něco vymyslet
- proč sakra dali výfuk tak nízko aby schovali ten letmáč?
- podvozek a brzdy odpovídající době vzniku a kategorii
Díky za komentář k mému VeFRu. Máš recht, naše dojmy a pocity z této mašiny jsou stejné. Máš jí krásně vymazlenou. Starej se o ní a ona tě přežije. Přeju hodně šťastných kilometrů
Moc pěkné VFR tak by to mělo vypadat. Hezky i popsané úplně tě chápu s tou slabostí pro konkrétní model jako ty máš u RC46. Dávám jasných 10b
tak ať ti dělá jen radost
Celkem dobrý výběr...
Krásná, líbí se mi když dotyčnej ví co si vybral za nezničitelnej stroj. Ať slouží a dělá radost. Jasná desítka