Postupnou evolucí jsem došel od R65 na které dojel kdysi dávno kamarád z Irska, kde pracoval a motorku i koupil, až k BMW R65 Scrambler
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Motorka je "lehce" upravené BMW R65 do stylu scrambler. Změny na rámu prakticky nejsou, ale vše ostatní je nějak upraveno. Motorka momentálně víc jede, míň žere, líp zatáčí a je celkově prostě lepší. :-)
Recenze
V průběhu let se do mojí garáže dostala tahle R65 spíše omylem. Ještě v sériové stavu, kdy měla dělená řidítka a malou kapotáž, jsem na ní vyrazil na menší výlet do Monaka. Kromě extrémního nepohodlí, byla cesta na starém stroji natolik zábavná a jiná, že jsem se rozhodnul udělat z R65 funkční cestovní motorku.
Došlo tedy k namontování a také odmontování spousty věcí:
Odmontováno:
Řidítka
Polokapota
Originál plastové kufry
Vypínání zapalování při vyklopeném stojánku - není to nejspolehlivější funkce
Sedadlo
Zadní světlo s blinky
Přední blinkry
Originál přední světlo
Zadní originál tlumič
Pružiny ve vidlicích
Silniční pneu
Přimontováno:
Alu kufry
Přední plexi
Řidítka s výhřevem z GS
Zadní tlumič Wilbers
Přední pružiny Wilbers
Přední světlo (myslím že Triumph)
Malé blinkry
Zadní světlo (nevím z čeho)
Zakázková gelová retro sedačka
Siebenrock kit na zvýšení obsahu na 860ccm
Zadní převod z R80 RT
Poloteréní pneu
Na takhle ideálně upravené moto jsem vyrazil na Ukrajinu do Odesy a Moldávie. Technicky fungovala motorka skvěle, ale podcenil jsem výdrž uchycení kufrů a taky utažení všech možných šroubů. Ukrajinské a Moldavské cesty jsou vážně někde jinde než u nás (a ani u nás to není zrovna super) a došlo k několika incidentům, které se vyřešili americkou lepící páskou a zdrhovačkama. Na druhou stranu, tlumení Wilbers se velmi osvědčilo.
Po návratu jsem se už rozhodnul, že cestování takhle daleko na R65 bylo dost a že je čas jí dát to co si zaslouží. Motorku jsem odvezl do dílny ROD, kde došlo na finální úpravy a celkový design. Tímto bych chtěl dílně ROD taky poděkovat, že to takhle skvěle dopadlo.
Ještě časem přidám asi výfuky (až něco bude na prodej) a možná i nějaké retro látkové tašky/tašku.
Ty jo ROD, hezký! To muselo stát hodně přez čtvrt míče. Ješte k tomu žádná sranda se stavěním. A moudry rozhodnutí s tím airboxem . Pěkný to máš!
Lak úžasnej, sedlo krásný, motor moc pěknej, kufry ... no už je to tu několikrát. Zkusil bych sehnat nějaký starý Hepko Becker ... Taky nemám rád nevkusný a zbastlený rádoby přestavby ala caferacer z youngtimerů, ale tobě se tahke úprava opravdu povedla. Je to vkusný, má to šmrnc, na nic si to nehraje
Kola bych taky chtěl jiný, drátěný, ale nikde je za normální peníze nemůžu sehnat. Třeba se časem někde seženou.
Kufry jsou hrozny, ale sehnal jsem je na bazosi asi za 3000,- Původně jsem je nekupoval na R65, ale když pak padlo rozhodnutí jet na Ukrajinu, tak jsem je tam prostě přišrouboval.
Jinak já taky nejsem příznivec přestaveb starých motorek nebo aut. Originál je pro mě originál, ale tahle motorka byla celkem zbastlená už když se ke mě dostala. Nádrž byla trošku děravá, z motoru šel dost divnej zvuk a tak jsem místo opravy šel do úpravy. Stejně jsem se ale snažil, aby to byl vratnej proces. Původní válce jsou ok, zadní hruška taky, polokapota, řidítka a originál kufry taky a mám to všechno v garáži, kdyby to chtěl někdo vrátit v budoucnu zpátky.
I když nejsem příznivcem přestavování starých motorek,zřejmě si to užíváš a to je to nejdůležitější.Proto ať Ti to jezdí ke spokojenosti.Takže neboduji.
ty kufry jsou šílený, ale jinak paráda. Krásná práce