PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Piwell
Vloženo 20.4.2022
Aktualizováno 3.5.2022
Zobrazeno 2 889x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Komplet podvozek Wilbers, výfuk DAM, KN filtr, ABM kit horních brýlí + klasických řídítek, gelové sedlo Bagster, podblatníček Honda, deflektory na kapotě Honda, vyšší plexi Kappa, komplet kufry Honda, padáky RD moto, stavitelné páčky. Origo Honda teplý he

Více fotografii

Motorka koupena od Dejv-GSX (Krucemburk)

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - První dojmy jsou okouzlující. 267 kg? Jako fakt? A kde jako? Ano, lehká není, pohled na váhu by to nejspíš potvrdil, ale buď je za a) spousta motorek težších než se uvádí nebo za b) má tahle bravurně vymyšlený těžiště. Asi b) bude správně. Je to strašně znát a moc milou třešničkou na dortu je zhoupnutí na centrální stojan. Bez námahy, snadno, úplně samo. Drtivá většina o 50 kg lehčích strojů může jen tiše závidět.

Doplňky na motorce - Komplet podvozek Wilbers, výfuk DAM, KN filtr, horní brýle + klasická řídítka ABM, gelové sedlo Bagster, podblatníček Honda, deflektory na kapotě Honda, vyšší plexi Kappa, komplet kufry Honda, padáky RD moto, stavitelné páčky. Origo teplý hefty Honda, USB zásuvka a držák na mobil DR2.CZ

Recenze

Upřímně? Očekávání byla veliká. Řekl bych, že dost veliká protože V4 mě fascinuje (tohle je moje třetí V4ka) a chci motorku tohoto střihu. Zajímala mě od chvíle, co se o ní začlo psát a pak se začala vyrábět, v té době jsem ale měl jinou etapu ...

Hmotnost jsem nakousl výše. Pocitově prostě tak těžká není a má parádně vyvážený težiště. Fyziku člověk neošálí, chcípák nejsem a měl jsem i znatelně těžší motorky (třeba ST1300 Pan European), které člověka naučí určitým návykům. Ba naopak, jsem za vyšší hmotnost dokonce rád, možná se tomu leckdo bude divit, ale težší motorky tolik neposkakují a jsou na našich silnicích často klidnější.

Podvozek je na to dobře připravenej - aspoň tenhle Wilbers. Vepředu se to týká de facto jen progresivních pružin a oleje, o kterém se musím ještě v haldě papírů dočíst, ale zadní centrál s dálkovým nastavením předpětí je dokonalost sama - aby ne, za cenu kolem 1500 - 1600 Euro by asi bylo dost k nas*ání, kdyby tomu tak nebylo. Časem uvidím jaké se najde optimální nastavení.

Brzdy mě bezezbytku uspokojily, možná přímo nadchly. Po dvou Fazerech (FZS1000 a FZ1), kde jsem byl hodně spokojený s legendárními "modrými", a naopak na VFR800 Fi logicky tak spokojený nebyl, jsou tyhle přední radiální 6ti pístkový monobloky prostě sen. Síla myslím nekompromisní a dávkovatelnost mi na sportovně-cestovní motorku připadá snad až geniálně vyladěná. Celkově nejsou extrémně ostré jako na čistě sportovních motorkách, pocit jistoty je fantastický. Má ABS, což je tak nějak na místě u tohoto stroje. Jsou tam nový desky Nissin. Kotouče 320mm. Zadek 276mm. Zde jsem si popravdě musel jít po zkušební jízdě projít hadice abych se podíval, jak to tady vlastně je. Nemá to dualCBS jako mraky Hond, třeba právě VFR 800 Fi nebo ST1300 či Varadero. Nevím jestli se tohle nějak vůbec značí. Páčkou přední brzdy brzdí pouze předek, a to kompletně všech 6 pístků na každém kotouči. Pákou zadní brzdy brzdí naplno zadek a jeden pístek na levém předním kotouči. Docela změna po dualCBS, kterej mi připadal fajn na ST1300 (můj měl plnou výbavu - 335kg). U VFR 800 Fi jsem na to zatím byl hodně opatrnej, hlavně kvůli návyku z motogymkhany používat zadní brzdu na utahování zatáčení. U dvanáctky se toho tak nebojím, ale u osmičky zatím jo - tam brzdí při šlápnutí na páku zadní brzdy na každém předním kotouči jeden pístek a je to znát mnohem víc než na dvanáctce.

Motor s tou hmotností nemá sebemenší problém. Ani bych to neočekával Hmotnost není zdaleka nijak extrémní, 1237 ccm, 127 kW (173 koní) a 129 Nm je prostě slušná porce když se chová tak typicky pro V4. Je to celkově dost svižnej a rychlej dostavník. V současnosti hodnotím jako ideál mezi sportem a cestovní motorkou. Fakt nemám výhrady, jako jsem měl třeba u FZ1 (dole nic, nohoře to zase až moc svádělo a chovala se ostřeji, odspodu a ve středu nebyl tak šťavnatej). Zase nemůžu posoudit nakolik se oproti originálnímu filtru a výfuku tohle chová jinak. Sem tam mi připadala reakce na plyn vlažnější, někdy ale zase ani omylem. Asi ještě brzo soudit, najeto zatím moc málo.

Co ale soudit už teď můžu - ergonomie. Zatím teda nejdelší jízda 300 km za jedno pozdní odpoledne. Gelový sedlo Bagster je nejen krásný s příjemným potahem, ale i pěkně prostorný a ideálně z něj dosahnu oběma na zem. Batoh nevím - nabídne se nějaký přiměřený na otestování? Samozřejmě čistě z vědeckých důvodů
Je tam kit horních brýlí a klasických řídítek od ABM (+ delší hadice a plynová lanka, co se k tomu kitu dávají). Je to pohodlný, až mě překvapilo jak moc. Zase - origo set-up nemůžu porovnat. Vyšší plexi Kappa funguje dobře. Možná někdy nahodím to origo s příplatkovým stavitelným deflektorem na vyzkoušení. Možná někomu připadá úchylný, ale mě se popravdě libí a lákalo by mě ho vyzkoušet.
Celkově je ta motorka v tomhle set-upu opravdu hodně pohodlná. Kapoty odvádí práci skvěle, ještě uvidíme až zmoknu a taky ve vedru. Teď byla třeba cesta do práce 40km při -2°C a bylo mnohem lepší než na osmičce Fi. Dodány origo teplý hefty (a na Fičko taky, stejný).

Kardan. To teď nechci víc rozebírat. Každopádně je dle servisky vyměněný po svolávací akci. Má svý výhody i nevýhody, tady jsem za něj rád. Jen opětovně musím vyseknout poklonu japoncům protože tohle je myslím šestá Honda s kardanem, na které jsem jezdil, a téměř o něm nevím. Narozdíl od nejmenovaných legend z Německa.

S převodovkou jsem docela za dobře. Mohla by mít o něco kratší chod při řazení, nepůsobí to tolik sportovně, spíš pohodlně. Možná líp nastavit řadící páku, mám sportovnější boty. Kvalty samotný jsou teda spíš asi delší, což je příjemné a k průběhu motoru mi sedí. Souvisí s tím i spotřeba, kterou jsem čekal vyšší, samozřejmě čas ukáže. Podobným stylem mi ale připadá, že si FZ1 Fazer vzala víc. Nádrž by ale vážně mohla být větší. To jako jo, FZ1 na tom byla stejně.

Origo kufry. No, prostě origo kufry ... jsou na míru a vypadají fakt kvalitně. Všechno na jeden klíč s motorkou. Boční nepotřebují žádný rámy a přesto po jejich sundání motorka nevypadá jak když z ní někdo něco ukradl. Ale nejsou moc velké. Topcase je malej - vypadá to líp a o to míň se do něj vejde. Dával se za příplatek i větší, ale vzhledem k cenám na něj asi nikdy nedojde. Ale i do toho malýho umístím notebook a oběd + další věci takže v snad pohodě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Páčkalíny
Páčkalíny napsal 24.04.22 v 18:20 10b.

Pěknej silnej motocykl, kterých moc nejezdí! !

5157
5157 napsal 24.04.22 v 18:02

Hezky napsaná recenze Můžu jen taky potvrdit, že ta V4 je příjemná a s tím kardanem je to pravda, vůbec o něm nevím.

Miklasek
Miklasek napsal 23.04.22 v 10:42

Kedysi mi dizajn prednej časti veľmi nechutil, ale asi som do toho dorástol. Veľmi pekný a hlavne veľmi zqujímavý stroj!

...to Vasko969 - tiež s tým vykladaním CB-čky na hlavný stojan trochu bojujem

wi_tack
wi_tack napsal 22.04.22 v 15:02 10b.

Pěkná a hodně využitelná motorka. Ať dobře slouží

PYTEL1
PYTEL1 napsal 22.04.22 v 12:57 10b.

Více komentářů



TOPlist