Méně je někdy více.. A nikdy bych nevěřil, že budu chtít skútr. Nebo poloskútr?
Motorka koupena od FIRMA:Moto Anex (Děčín III-Staré Město) - Vše ok... Vstřícnost, naprosto bezproblémové jednání.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Po mnoha letech s relativně silnými motorkami (VFR 750, ZZR 1200, Bandit 1250) jsem v 2015 a přešel jen na (jízdní) kolo. Ale po otočné rukojeti se mi letos zastesklo. Rozhodl jsem se vybrat novou motorku... Nebo nakonec skútr?
Motorku bych doporučil pro - Vhodná pro: Vyzrálé klidné motorkáře, kteří už užili řazení, rychlosti, otáček a adrenalinu až až a hledají víc relaxu, klidu, pohodlí, zvuku, kochání se přírodou, praktičnosti, cestování. A nechtějí už řádit ani řadit:-) Vhodná pro spolujezdce a ještě lépe spolujezdkyně:-D. Třeba pro manžele. Pro dálky i dojíždění do práce. Nevhodná pro: Sportovní zaměření, adrenalin. Pro menší postavy, holky. A pro začátečníky (ti ať se učí a užívají spojky i řazení)..
Doplňky na motorce - Dokoupené originální příslušenství:
- Enduro sada (padací rám, mlhovky, rozšíření krytů rukojetí, aero deflektory na kolena, stupačky)
- sada Top case (jiný nosič, kufr, plechový kryt kufru, opěrka pro spolujezdce),
- vyhřívané rukojeti.
- Textilní brašna mezi sedlo a řídítka.
Chci objednat: originál boční kufry.
Recenze
Dojmy po 1000km:
Hlavní vlastnost: Univerzálnost - pro mě 4 motorky v jedné:
1) Skútr – ochrana před deštěm, prostor pod sedlem, automat, v civilním oblečení do práce, apod.
2) Cestovní moto – pohodlí pro dva, kufr, ochrana před větrem, nízké otáčky při dálniční rychlosti, nemravenčí (jen mírné příjemné „dvouválcové“ vibrace), nízká spotřeba
3) Cestovní Enduro – vyšší zdvihy, mírně univerzální pneu, možnost jet ve stoje, gravel mód
4) Cruiser – nohy dopředu, poměrně vysoká a široká řidítka, krouťákový průběh a hlavně hluboký bublavý zvuk motoru
Další klady:
• Design – zepředu jak cestovní enduro. Motorkáři mávají a holky pokukují stejně, jako na normální motorku. Sice skútr, ale pro mě nejhezčí ze všech.
• Spotřeba – 3.6 - 4,4 l/100km podle stylu jízdy
• Brzdy – radiální čtyřlístky. Pro mě super, ačkoliv asi existují lepší, jsem nadšený a brzdim 1 prstem.
• Palubka - Bral bych sice větší, ale jen kvůli vadě zraku na blízko.
• Centrální stojan v základu
• Skvělý DCT automat místo variátoru – více motorkový pocit
• 5 Režimů (Standard, Rain, Gravel, Sport, uživatelský) - od sebe opravdu odlišné
• Průběh výkonu – nízkootáčkový motor, táhne od 2tis otáček, krásný zvuk
• I bez kufru prostor na např. přilbu
• Elektrické zamykání kufru, nádrže a prostoru pod sedlem
• Originalita, ojedinělost, prakticky bez konkurence ve vlastní třídě
• Kvalita zpracování, festovnost, dojem poctivé práce
• Krásná drátěná kola v základu a upside-down zlatá vidlice
Zápory:
• Maximální výkon. Spíš vlastnost daná koncepcí motoru. 59k není hodně na sportování. Tady je to o průběhu výkonu, toč. momentu, zvuku, spotřebě a spolehlivosti. A to jsem chtěl.
• Šířka v oblasti kotníků. Nohy by to chtělo víc u sebe.
• Rozvor – hódně dlouhý a na ovládání ve vracečkách potřeba si zvyknout, pak už OK.
• Hmotnost. Na objem/výkon je těžká. Omluvou je nízké těžiště a festovnost motorky, lehkost za jizdy.
• Při jízdě ve stoje trochu tlačí plasty do lýtek
• Nejde zrcadlit mobil, pouze hlasová navigace.
• Nemá tempomat a vyhřívání sedla (ani jako příslušenství)
• Cena + cena příslušenství + některé by mělo být v základu (např. stupačky, to je ostuda).
• Přední světlo. Intenzita ujde, ale úzký úhel v zatáčkách. Zlepšily to dokoupené mlhovky.
• Bral bych o min. litr větší nádrž a řemen místo řetězu
Fotky s příslušenstvím doplním, až vyjedu na jaře.
Údaje o jezdci: 45let, 183cm, 86kg
sfv, Paťa:
Díky oběma!
Parádní moto-skůtr, otestoval jsem oba, původní i upgrade a super svezení ! Jednou bude v garáži!
Ať to jezdí!
Pěkný stroj! Kamarád po něm taky pokukuje, tak doufám, že do něj brzo půjde, na vyjížďce bude k mojí motorce akorát.
DavidŠlechta, speroure - díky oběma, z motorky jsem čím dal víc nadšený...
Moc pěkný, zajímavý stroj, hodně spokojených km