Bráška pro mýho vytuněnýho Bonnevilla. To je takovej anglickej týpek v obleku, co má vyhrnutý rukávy a monokl ze včerejší rvačky. Scrambler je spíš takovej anglickej dělňas v martenskách, už má v sobě pár piv, ale je nezlomnej a jde do všeho.
Motorka koupena od Dealer Yamaha v Říši
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Že je to krásný, copak může mít někdo jinej první dojem? Na 42kW to díky koncepci motoru a tím pádem krouťáku jede líp, než by jeden čekal a taky se to mnohem líp vodí.
Recenze
Co jsem si to boha zase koupil ... jenže copak jsem ji tam mohl nechat? Vždyť se na ní podívejte, je to tak krásný, moc jich není a tohle je navíc ta nej barevná kombinace.
Scramblery od Triumphu mají celkem dlouhou historii, ať už se jedná o úpravy Bonnevillů, T140 a dalších modelů a celé té (sub)kultury desert sledů, dirt a flat tracku, ale reinkarnace v podobě přímo modelu Scrambler přišla v roce 2006. První dva roky se jedná o verzi s karburátorem, lesklými kryty motorů a hlavně s nádrží v kombinaci bílá/červená. Tu považuji za jednoznačně nejkrásnější a žádná z pozdějších se již tak nepovedla. Kryty motorů jsou od roku 2009 černé stejně jako nádrž, později se objevují barevné kombinace červená/gun metal. Od stejného roku, až do ukončení modelové řady v roce 2014, se pak už jedná o stříkačky a s tím přišel i přesun výroby z Anglie do, pokud se nemýlím, Thajska. Já mám model z první série, tedy 2006, karbec, made in UK, takže happy. První ročník měl problém s barevnou nestálostí krytů motoru, to potkalo i můj kus, loupe se chrom z krytu alternátoru. Vyřeším přes zimu. Na netu vídám fotky pochromovaných kusů, stejně jako broušeného hliníku. Budu zjišťovat další informace, v tuto chvíli se mi zdá, že po průseru s chromem naloupačku jsou od druhé série kartery broušený Al.
Můj kousek má vcelku malý doložený nájezd (cca 22tis km), motor, převodovka, karbec vše super, šlape jak hodinky. Jinak je to ale hrozný zanedbánek, takže na výměnu bylo vše, co spadá do kategorie "běžná údržba" - řetězovka jak kšandy, brzdové destičky 2%, tekoucí vidle, svíce fuj, sem tam orezlé šrouby, neorigo nehomo vošklivý zrcátka, atd. Ale třeba olej vypadal v pohodě. Zdá se, že motorka byla používaná jako Scrambler a ne jako kavárnský lapač pohledů, sem tam škrábanec a já jsem za to vlastně rád, s voňavkou by mi bylo líto jet do terénu a někde ji třeba odložit. A nějaký čas svého života očividně někde prostála, možná na dešti, možná pod sněhem, možná jen neumytá z poslední bahňácké akce.
A teď konečně k tomu, jak to jezdí. Chytá na první otočení studená, teplá, což je paráda. Origo výfuk je znám jako tichošlápek. K motorce jsou dva vzhledově identické, oba origo Triumph, jeden racing only a ten dělá opravdu kravál. Říkám si, že je to možná už moc. Posez je pohodlný, spojka není z nejlehčích. Vše samozřejmě lanko, takže žádné kontrola trakce, ale třeba ani ABS. Motor tahá až překvapivě a vzhledem ke své konstrukci odevzdává svůj výkon už od nízkých otáček, takže působí silnější, než je. Kvaltů je 5, zas se mi to bez ukazatele líp počítá a nejsou úplně krátké. Nicméně vzhledem k nízké top speed (měla by být 175km/h) si budu dost rozmýšlet výměnu sekundáru z 18 na 17z. Motorce by to určitě prospělo a tím spíše v terénu, ale klesne maximálka a dálničních 130 při přesunu někam dál, by znamenalo hodně vysoké otáčky.
Vysoká řidítka a nízké těžiště propůjčují motorce překvapivou ovladatelnost. A to myslím doslova, zatáčky jdou k neuvěření snadno a je to šílené zábavné. Tohle mě myslím překvapilo nejvíc, jak agilní, hbitá a zábavná motorka to je. Dá se krásně zlomit jako kroska nebo motard, strašně snadný to je. Samozřejmě to má své limity, ale pokud se bavíme o zábavě a ne o trhání rekordů, je to pecka. Podvozek se při vyšším tempu odzadu trochu kroutí, ale dá se. Přední vidle podezřívám z nějakého upgradu, protože se při brždění moc netopí, což je v každé recenzi zmiňováno. Horší je ta prdel. Obyč polňačku to zvládne jako kterýkoliv naháč, jak se začne terén horšit, má to k ideálu daleko. A mě přijde škoda ten potenciál jen tak zahodit, takže zvážím zadní tlumiče, asi YSS. Pak už s tím půjde projet kde co, samozřejmě v rámci kategorie "vlastivěda", možná TET, určitě ne hardcore off. Ale to je asi jasný.
Nejlevnější must have upgrade je výměna předního brzdiče za ten z Hondy CBF1000. Původní 2-pístek a jednokotouč toho neubrzdí zrovna moc. Za pár korun, prakticky v ceně nových destiček, které byly KO, jsem sehnal levý brzdič z Hondy i s deskama. Jedná se o 3-pístek taktéž Nissin. Brzdný účinek je významně vyšší, aby taky ne.
Co bude s motorkou dál, to uvidíme. Možná zůstane pro radost, možná do ní nasypu nějaké love a budu s ní víc cestovat, třeba Balkán, třeba alpské šotoliny, tam jsem vždycky chtěl.
No tvl. pěkně investuješ (a to se ani neporadíš ) tohle se mi moc líbí a jak píšeš, nejkrásnější barvy připadá mi, že čím novější, tim bar.kombinace horší... až jí budeš prodávat, zavolej, tohle by se mi na důchod, moc líbilo ... jo a máš 10!
Je opravdu pěkná, tak ji neznič. Určitě Tě za to bude mít ráda.
Pěkně napsaná recenze
Absolutna nadhera, moj sen