PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Super Meteor 650 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník stofa17
Vloženo 5.5.2023
Aktualizováno 28.5.2023
Zobrazeno 4 489x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Naprostá klasika zabalená v eleganci a naprostým kliďasem na dlouhé cesty. Je až neuvěřitelné jaké skvělé motorky vyrábí Royal Enfield!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Vulcan S (EN 650): Neseděl mi jeho projev motoru, zastaralý modelový typ, ale někomu se líbit může
Honda CMX500 Rebel: Menší motorka, hezký moderní design, nechtěl jsem 500ccm motor

První dojmy - Motorku jsem si oblíbil ihned při přebrání v Praze ve Vintage Garage a s velkou nedočkavostí jsem se těšil na spuštění 2 válcového vzduchem chlazeného motoru. S rukou na srdci mohu říct že člověk, který nemá v plánu jezdit zatáčky s kolenem na zemi, tak je to stroj pro něj. Naprosto bez vibrací, skvělý vyvážený výkon a naprostá radost již jen z pohledu na motocykl.

Motorku bych doporučil pro - Lidem kteří hledají pohodu a styl. Nejlépe bych doporučil si motorku osobně vyzkoušet u autorizovaného dealera, já měl to štěstí, že jsme si obě dost dobře sedli:)

Recenze

Motorky jsem si všiml hned v roce 2022, kdy na internetu kolovaly informace ohledně nové modelové řady od Royal Enfield. Jakmile motorku odhalili hned mi padla do oka. A říkáte si proč ? Vždy jsem měl rád cruisery, a čím jsem starší tím je mám ještě radši. Vybíral jsem mezi Kawasaki vulcan 650 a Honda rebel 500. Myslím si, že právě tyto dvě motorky jsou nádherní konkurenti, mezi kterými budete vybírat. Důvody proč jsem nezvolil právě je? Kawasaki vulcan se mi ze začátku moc líbil, ale nakonec po testující jízdě jsem si nemohl pomoct, ale přišlo mi že ten projev motoru, který kawasaki vulcan měl, tak se moc nehodí. Motor Kawasaki se mi zdál spíše více do sportovna a nakonec i po delším koukání na stroj mě také trošku zklamal design, který zůstává už delší dobu stejný. Honda zas pro mě měla opačný problém, hezký design a líbivý zvuk, ale bohužel je to menší motorka a 500ccm motor jsem bohužel tolik nechtěl. Ale teď o samotné motorce Royal Enfield Super Meteor 650. Jak jsem již zmiňoval, motorka má neuvěřitelné charisma, kdykoliv se s ní někde objevíte, tak vidíte ty úsměvy lidí, který žhasnou nad touto motorkou a i lidé kteří nejsou motorkáři a motorkaření nerozumí, si motorku vyfotí a užijí si jakou krásu tato motorka vyzařuje. Máme v motorce známý motor z modelů Interceptor a Continental 650. Vždycky jsem si říkal, že právě tento motor bych rád viděl v nějákým cruiseru od Royal Enfield a ejhle, asi mé prosby byly vyslyšeny a máme ho v Super Meteoru 650. Na motoru se nic moc nezměnilo, má stále skvělou sílu ve spodních pásmech a nádhernou zvukovou kulisu. Velice mě také překvapila kvalita zpracování motorky, kdy se snažili omezit plasty a nahradit to kovem, není se ničemu divit, že motorka váži kolem 241kg. Člověk aspoň ví za co platí :)! Samozřejmě to můžeme brát i jako první nevýhodu tohoto motocyklu, a tou je váha, pro lidi kteří na to nejsou zvyklý, může být těžké s motorkou manipulovat, ale díky nízko položenému těžišti si člověk na tu hmotu rychle zvykne. Máme na motorce také nové led osvětlení jak v předu, tak vzadu, kdy jsem měl dnes možnost vyzkoušet jet v noci a přední světlo svítí dostatečně a i pěkně vypadá. Samozřejmě i podvozek u tohoto modelu dostal upgrade. Vpředu nové upside-down vidlici, která nejen změní vzhled ale i docela hezky žehlí nerovnosti. Samozřejmě zase, je to cruiser a pro tento druh motorek jsou nejlepší povrchy, kde nemáme tolik nerovností, ovšem s mým stylem jízdy, žádna kudla ani kolínko v zatáčce nemám s podvozkem problém. Na motorce mám momentálně najeto 200km a čeká mě první servis v 500km, kdy se mění olej, těsnění a kontrolují se vůle ventilů. A s velikým překvapením chci říct, že i když jsem motorku objednal v lednu bez toho aniž bych si ji nějak projel a nebo vyzkoušel, viděl jsem ji jen na veletrhu motorek v Letňanech, tak musím říct že jsem trefil eso, eso které dělá radost nejen mě, ale i okolí. Proto doufám, že touto krátkou recenzí, jsem někomu pomohl nad úvahou tento motocykl si pořídit:). V dalších dnech bych rád přidával další poznatky, jako jízda ve dvou a nějaké další pozitiva, či negativa.

Najeto přes 1000 km

Dnešním víkendem jsem najel svých prvních 1000 km na Super meteoru, a již teď musím říct, že za mě je to super.
V sobotu jsme si udělali výlet z Poděbrad okolo řeky Sázava, trasu jsem vybíral podle aplikace Calimoto ve které člověk najde oblíbené trasy lidí a nějaké zajímavé místa, které se po cestě nachází, aplikaci mohu jen doporučit! Samozřejmě jsem si na Super meteoru ihned tuto trasu nastavil přes vestavěnou navigaci Tripper.Cesta vedla skrz skrz klikaté řeky, a člověk si mohl v klidu vychutnat zatáčky, které zde byly dostupné. Měl jsem strach, že si zatáčky kvůli velké hmotnosti nevychutnám, nebo že budu nějak ztrácet, ba naopak motorka v zatáčkách seděla jak přikovaná a jejístabilita v průjezdu zatáčkami naprosto skvělá. Horší chvíle nastala , kdy se zhoršil povrch silnice a toho si člověk opravdu všimne. Zkušenosti s cruiserama již mám, je to moje oblíbená kategorie motorek, která má charisma a svůj styl, ovšem u těchto typů strojů musíte zaplatit bohužel daň v podobě podvozku. Na českých rozdrncaných a po zimě neopravených silnicích musíte prostě občas ubrat plyn, podvozek né, že by nerovnosti nezvládal, ale někdy je to na něj bohužel moc . Není to vada této motorky, ale je to mínus u tohoto segmentu motorek. Ba naopak silnice rovné a upravené, tak je to slast s tímto strojem lítat, nerozhodí vás díky vysoké stabilitě a váze stroje sebemenší vítr a to je za mě velké plus! Zpátky k výletu. Cestovní rychlost se u nás pohybovala kolem 90-100km/h, což pro Super meteora je rychlost kterou zvládá s naprostou elegancí. Všechno šlo jako po másle, do chvíle kdy jsme vjeli do vesnice Konojedy a tak trochu jsme se ztratili . A to je pro mě jako uživatele menší problém a to Tripper . Je opravdu moc skvělé, že člověk nemusí mít telefon v držáku na řídítkách a kazit si tak nádherný výhled co tady ta motorka nabízí za řídítky, ale trochu zde bojuji s orientací jako takovou. Tripper je vidět čitelně i na ostrém slunci, ale odhadnout v jakou chvíli odbočit na křižovatce doprava nebo doleva nebo zdali pokračovat po hlavní je občas pro mě nejasné. Myslím si, že je to jenom o zvyku, ale říkám není to poprvé co se mi to stalo. Když jsme dojeli na Český Šternberk dali jsme si jídlo pod zámkem a smažili zpátky domu! :)
Cesta byla dlouhá cca 135km
Nedělní výlet byl s pasažérem
Na neděli jsme si naplánovali s přítelkyní výlet na Zvířetice. Jízdu ve dvou jsem si vyzkoušel hned po zajetí prvních 500km a byl jsem hodně překvapený váhou celkové soupravy. Nikdy jsem nejel na takovým těžkým stroji, tak že jsem bojoval se zastavením v křižovatkách a rozjížděním do kopce , ale hned po ujetých pár kilometrech si na to zase člověk zvykne a nedělá mu to později žádný problém, ovšem je lepší o tom vědět, aby člověk nebyl překvapený! :) Cestu do Zvířetic jsme si razili skrze Mladou Boleslav hlavní směr Bezděz, zde si člověk mohl vyzkoušet trochu svižnější jízdu ve dvou a na to, že motorka veze dva pasažéry, tak dech ji určitě nechyběl a svižnou jízdu si člověk užije i v tandemu. Po příjezdu k hradu Zvířetice na nás čekala, tak trochu štěrková rozbitá silnice, kde člověk musel jet s ohledem na typ a váhu motorky trošku pomaleji, ale ani v této chvíli podvozek neselhal a krásně se pohupoval. Hrad byl nádherný a s krásným počasím si ho člověk užil o to víc!
Zpáteční cesta po dálnici
cestou zpátky jsme si chtěli zkrátit výlet po dálnici , a byl jsem na to velice zvědavý jak si Super meteor s tímto poradí. Po najetí na připojovací pruh jsem měl obavy ohledně akcelerace na dálniční rychlost ve dvou, ale zvládla to absolutně bez zaváhání. Dálniční rychlost 130 km/h neměla problém držet ani do mírného kopce, ovšem co to nedovolovalo byl nápor vzduchu. který na člověka v těchto rychlostech čeká. Ideální cestovní rychlost po dálnici bez většího náporu vzduchu je okolo 110-120 km/h, kde vítr není tak otravný. Zajímala mě také zdali motorka bude akcelerovat i víc jak 130 km/h, pro předjetí například vozidla před vámi. A odpověď je ano,i ve dvou motorka dokáže akcelerovat na 6tý rychlostní stupeň na nějakých 150 km/h , hned po předjetí vozidla, jsme se zařadili a jeli v pravém pruhu naše tempo 110-120 km/h. :) Pokud by někoho zajímala váha tak moje 78kg a přítelkyně 49kg.
Nejeto cca 150 km.
Závěr
Závěrem bych chtěl říct, že pokud Vám u motorky nebude vadit občas trochu zavádějící Triperr a lehce nepříjemná jízda na rozbitých silnicích , tak nemám jedinou výtku k tomuto stroji. Splnil všechna má očekávání a dokonce je i předčil, prostor na palubě i ve dvou, krásný vzhled , skvělý jízdní projev . Pokud jste prostě člověk, který hledá pohodu a cestovní stroj na delší trasy v jednom či ve dvou mohu jen doporučit, doplňkové vybavení jako opěrka pro pasažéra a jiné cestovní sedlo z tohoto stroje udělá příjemného společníka na probádání nejen naší krásné země, ale i zahraničních zemí! :)

Tak se mějte hezky, a doufám, že jsem tímto pohledem na stroj pomohl někomu při rozhodování se zda je stroj pro Vás nebo ne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Beny87
Beny87 napsal 04.10.23 v 11:46 10b.

Hezky napsaný,
taky jsem po ní pokukoval nakonec jsem nevzal, protože je tu o jen 30k dražší CMX 1100 a i ta pětistovka... a tak mi to přišlo děsný nepoměr vůči konkurenci a to ják váhou, výkonem tak i cenou.
Ale asi hlavní důvod byl ten co se týče žehlení našich cest... ja miluju ježdění po okreskách mimo dálnice a objevování všlijakých zapdlých cest a tam ta kvalita silnic je hrozná takže mám strach, že by mi to umlátilo páteř. Jenže ten Meteor je tak hezkej, pohodlnej...
Člověk by nejradši ty Enfieldy koupil všechny.

MichalR10
MichalR10 napsal 28.05.23 v 22:36 10b.

Už delší dobu pokukuji po strojích RE. Sice spíše po Interceptor a nebo GT, ale i tohle je paráda. Ještě jsem neměl tu možnost zahlédnout je na vlastní oči, ale spíše ze “strachu”, že zahlédnutí by znamenalo objednání

Dzawar
Dzawar napsal 22.05.23 v 13:29 10b.

Moc pěkná motorka , sice nebublá tak jako meteor ale možná ještě o chlup hezčí. A jak říka prodejce v Brně , můžeš na něm jet jak pomalu tak i svižně a to na Meteoru nelze v takové míře, jak jsme v evropě naučení . Vulkan se mi opravdu nelíbí a Rebel nelibí . Mam rád moto klasického vzhledu . Díky za recenzi .

dědazdenda
dědazdenda napsal 15.05.23 v 21:11 10b.

No, popsal si to Kryštofe dlouze a podrobně. Moc se mě to líbí. Je fakt, že Angláni by měli kvitovat, že Indové udrželi a povznesli jednu z jejich původních značek a to na velmi dobré technické a konstrukční úrovni. Je to krásný a citlivě vytvořený stroj se zachováním retra konstrukce, kterému ale nechybí moderní vybavení. Mě nezbývá kamaráde ti popřát (když sis ho přímo vymodlil), aby sis jeho vlastnosti cesťáka pořádně užil a ukázal mu všechny blízké a vzdálené cesty na které se s ním vydáš.

elvis78
elvis78 napsal 12.05.23 v 23:34 10b.

Vulcan a Rebel fuj. Tohle je 100% hezčí

Více komentářů



TOPlist