PROFIL MOTORKY

Peugeot E-Vivacity (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník e-Kája
Vloženo 15.7.2023
Aktualizováno 7.6.2024
Zobrazeno 399x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ideální miniskútřík do úzkých městských ulic, na chatu či chalupu a nebo na dovolenou s karavanem jako kompaktní popojíždědlo.

Více fotografii

Motorka koupena od Dovoz z Německa

Výška jezdce: 174 cm

První dojmy - Už mám tentýž elektroskútr několik let, takže žádné překvapení se nekonalo. Musím si zvyknout pouze na větrný štít a chrániče rukou.

Motorku bych doporučil pro - Ten kdo jezdí denně krátké vzdálenosti do práce či za nákupy.

Doplňky na motorce - Vétrný štít, chrániče rukou, plotna s kufrem, druhá palubní nabíječka.

Recenze

S Peugeotem E-Vivacity už mám myslím bohaté zkušenosti, protože už mi jich 5 nebo 6 prošlo pod rukama. Je to ideální stroj pro začátky na elektroskútrech, dá se sehnat poměrně levně jako ojetý. Už se sice nevyrábí, ale na svou dobu byl kvalitou i parametry na vysoké úrovni, některé současné skútry mají sice modernější vzhled a některé vychytávky navíc, aleco se týká užitných vlastností, ty se moc za těch deset let nezměnili. Tenhle konkrétní stroj jsem koupil jako náhradní, buď kdyby se mi můj první Peugeot porouchal a nebo by potřeboval transplantaci některého z e-orgánů. Zatím se tak nestalo, tudíž na něm jezdím, aby baterie nezahálely. Ale pokud by po něm někdo zatoužil, nebráním se i případnému prodeji...

...v hlavě se mi již delší dobu rodí plán, že bych požádal kamaráda, aby mi E-Viváska vytunil bateriemi s dojezdem okolo 100km a alespoň kilowatovou nabíječkou. Odblokování na 60km/h by pak bylo příjemným bonusem.

BTW: když takhle ve méstě míjím ty machry ve 2-3 tunových SUV, mám skvělý pocit z toho, že stejnou službu mi prokáže i 114kg elektroskútr s 3kW elektromotorem a navíc nemusím trčet v kolonách

31.3.2024
Na tomto E-Viváskovi jsem si, abych pravdu řekl, moc nezajezdil, jelikož byl původně určen pro mou drahou polovičku. V každém případě jsem ho i tak sem tam trochu prohnal, aby mu nezahálely baterky, takže asi 300km jsem mu přidal v celkovém nájezdu. Původně jsem myslel, že si alespoň přehodím větrný štít na mého prvního bílého E-Viváska. Situace se ale vivinula jinak, takže jelikož musím v garáži uvolnit místo pro další e-moto stroj, jsem nucen, se slzou v oku, jeden nebo oba tyto bezva e-skútříky prodat. Ale i tak na ně budu vzpomínat velice dlouho, jakožto na bezva společníky do města

7.6.2024
Jelikož už má bílý Peugeot E-Vivacity nového majitele, používám teď trochu víc modrého. Před dvěma dny čerstvá zkušenost, jak moc se dá věřit deklarovanému dojezdu na displeji. Je tam 10 čárek, úbytek každé z nich znamená ujetí cca 5km. Jel jsem tedy na svém Viváskovi z Karlína do Bráníku, na začátku jsem měl baterku nabitou na 50%. Zde jsem si testnul elektrickou padesátku Yamahu Neos, kterou jsem zvažoval jako nástupce za Peugeota. Počítal jsem předběžně s tím, že mi prodejce Yamahy umožní trochu přidobít baterku mého elektroskútru během testu té jejich předváděčky, abych měl nějakou rezervu na cestu do Horních Měcholup. Bohužel to neklaplo, takže budík ukazoval dojezd 14km, tedy zhruba vzdálenost, jakou jsem měl před sebou. Jako zkušený elektromotorkář jsem se toho nezalekl, jelikož po cestě je nabíjecích stojanů dost. Když už jsem byl asi 5km před cílem, tak jsem si řekl, že to už dám, blikala mi na displeji poslední čárka. Tak jsem si spočítal, že by to mohlo klapnout. Asi kilometr před nabíjecím stojanem zhasla čárka úplně a rychlost se omezila na 25km/h. Asi 100 metrů před cílem se rychlost omezila na 10km/h a já už Viváska k nabíjecímu stojanu tlačil snad i očima. Nebudu Vás napínat, doplazil jsem se k nabíjecímu stojanu snad na poslední volné elektrony v baterii Takže jsem hned začal nabíjet, aby baterka netrpěla a zároveň jsem si otestoval rychlost nabíjení z 0 na 90%, trvalo to přesně 4 hodiny, doplna by to bylo asi za 5 hodin. Takže mám další cenné zkušenosti s mým elektroskútříkem a můžu tedy věřit, že zobrazený dojezd na displeji opravdu nekecá. Akorát pod 2 km dojezdu už je to značný adrenalin vhodný pouze pro psychicky velmi odolné elektromotorkáře

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 16.07.23 v 22:20

callowsick: díky za ohodnocení a zajímavý technický dotaz.

Ten stříbrný plastový kryt na zadní kyvce vypadá sice mohutně a sofistikovaně, ale uvnitř se skrývá pouze obyčejný ozubený řemen. Díky krytu se na něj alespoň nepráší a osa elektromotoru musí být v ose čepu zadní kyvky, aby se neměnila vzdálenost mezi osou elektromotoru a osou zadního kola, což by ozubenému řemenu nedělalo dobře

Ještě jedna zajímavost, na opačné straně je mohutný a designově povedený plastový kryt čela elektromotoru. Pod ním se ukrývá pouze miniaturní destička se snímačem polohy rotoru a jinak jen samej vzduch. Alespoň se to dobře chladí

callowsick
callowsick napsal 16.07.23 v 18:55 10b.

Zajímavá varianta

Ze zvědavosti - jak to má řešený přenos síly, pls? Vidim tam elektromotor na stejném místě, jako spalovák a co je dál? Variátor a spojka jsou asi zbytečný, takže jen nějaký přenos do koncového převodu u kola???

Dík za osvětlení

Více komentářů



TOPlist