Neobjektivní názor po třech letech s DCT
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Po prvním příspěvku po koupi přidávám krátké tříleté zkušenosti. Předtím byl Transalp. Postupně jsem pochopil, že do lesa a na pole jezdit nebudu a do města Alpík nebyl.
Motorku bych doporučil pro - Přes tabulkovou váhu zvládnou manipulaci holky
Doplňky na motorce - Vyšší převrtané plexi z modelu 700X, deflektor, vyhřívané gripy, univerzální blastery, delší blatník
Recenze
K DCT mě přítáhl můj zvědavý rypák na New Concept. Očekávání se splnilo. Ve městě je to jako skútr, mimo jako motorka. Manipulace s nízkým těžištěm je bezva. Transalp byl lehčí, ale při tlačení do garáže na zabahněné trávě měl občas navrch. Při nízké rychlosti na kruhových objezdech je obratnost skvělá. Ustojím na místě veliký náklon jako u Jawy o 100 kg lehčí.
A ta schránka místo nádrže !! A vzadu kufr. Jezdím na tom schválně nakupovat do Teska a služebně na úřady. Šanony mám v kufru a zaparkuju před úřadem. :)
DCT je na samostatný román. V diskuzích kritizují DCT ti, co na tom nikdy nejeli. Je to automat a není. Ve městě je příjemné nechat rozum na motorce. Jak přejedete na okresku, začnete řadit telepaticky místo táhání nohou. Víte, jakou rychlost tam máte a po troše zkušenosti víte, kdy zařadí. Do kopce dáte režim Sport, aby šlo škrtat nohou, na vrcholu si cvaknete šestku a dolů s kopce dále Standart. Ve stoupání už vím, kdy se zařadí a stihnu trochu ubrat plyn jako se spojkou. Prostě máte v hlavě celé řazení jako u ručního režimu, jen nepotřebujete spojku. Na silnici mě spojka za tři roky opravdu nechyběla. Zkoušel jsem i manuální řazení. Zdánlivě by mohlo být skvělé, řadí se pádly - páčkami na řídítkách, ale pak zapomenu, že mám manuál a při zpomalení dostanu od motorky vynadáno. Manuál se hodí tak na delší jízdy městem při trvalé rychlosti do 50 km/h, kdy sport je moc a standart už trochu cuká. Vzpomínám na Jawy, ale i spotřebu mám menší než Jawa.
U základu motorky jsem řešil jen pérování. Přední vidlice má malý zdvih 100 mm. Zadní má u modelu 2013 150mm, což je docela použitelné. Zadek po zmenšení předpětí funguje docela dobře. O změně neseřizovatelné přední vidlice uvažuji, ale odkládám to. Menší nerovnosti zvládá dobře. Donutilo mě to naučit se jezdit na motorce. Neválím se na sedle jako na HD. Při kratší nerovnosti přenesu váhu na nohy jako na koni a motorka krásně hrbol přepluje. Na špatné silnici si stoupnu a žehlím jámy jako na enduru. Geometrie motorky ve stoje je použitelná a dá se dobře řídit.
Máš ji dobře přečtenou tak hodně spokojených km