PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MarioV2
Vloženo 11.9.2023
Aktualizováno 10.7.2024
Zobrazeno 3 318x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motocyklové SUV, mix klasiky a moderny. Těžce retro OHV 2 ventilový 2 válec a moderní telematika MIA. Pohodlný cesťák i gentlemanův sporťák. Cestovní enduro nebo scrambler. Překvapivě funkční a zábavný mix naprosto protichůdných prvků.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi V100 Mandello: Už trochu moc peněz pro mne.

První dojmy - Přechod z V7 II? Jednoduchý. Míň se to klepe, snáze startuje, lépe brzdí, lépe jede, víc pohodlí, větší páka na řidítkách, pohodlnější sedlo, vidím přes osobní auta a mám více místa. Akorát je to těžší, těžiště je výše a na moji výšku je to docela vysoká koza.

Motorku bych doporučil pro - Kdo bere, že motorka nemusí mít 150 koní aby se na ni dalo bavit a cestovat. Cestovatel, který nepotřebuje "nadlitr", aby se cítil motorkářem. Motocyklista protěžující zatáčky a své pohodlí. Pragmatik s touhou vybočit z šedi běžných dní. Je to tak trochu, a v nejlepším slova smyslu, zmenšené velké Báwo GS. Já vím, mají "malé" GS 850/750, ale tohle má kardan a 23L bandu! Ta paralela se zmenšeným boxerem GS mne napadla vícekrát. Měl jsem R 1100S. Také pokud máte rádi retro v přiměřené míře, tady to trefili. Milovník zatáček, kochač, Italofil pohodář, skoro kdokoliv... Řekl bych však, že minimální komfortní výška jezdce je tak 175cm, sedlo a těžiště mašiny již není úplně nízzko.

Doplňky na motorce - zatím v podstatě tak, jak jsem ji již koupil...

Vyhřívané rukojeti - domontované dealerem.

Padáky - patrně originál.

Kufr - jenom horní GIVI Trekker s originál plotnou. Ale já se do něj sbalím i na týden v Alpách, nebo se tam na dno vejde i hovadný 15" notebook v brašně, boční kufry zvážím, ale nemám k jejich nákupu momentálně motivaci.

Tlumič výfuku - muziku tvrdí homologovaný hudební nástroj Slovinského mistra Akrapoviče. S tlumivkou, a nechám ji tam, není to velký rozdíl a nemusím se v Alpských zemích klepat...

Sání - motoru pomáhá dýchat průdušnější vzduchový filtr. Nezaznamenané žádné obtíže s plněním motoru.

Plexi - Cestovní originál Tourer s doplněným deflektorem už jsem poladil, aby my neházelo s helmou, ale spekuluji, že možná tam vrátím originál malé... bude foukat, ale rovnoměrněji a bude mne to chladit. Akorát co v dešti, to nevím, asi nebudu v dešti jezdit. Asi to vyzkouším a uvidíme.

Telematika - Už máme aplikaci, účet a spárováno. Telematické rozhraní MIA je pro cestovatele super, včetně opravdu slušné navigace. Nakonec i ten sportovec si to může užít. V autech už máme i pokročilejší zařízení, tak proč ne i tady. Nad tím OHV vzducháčem, co na volnoběh klepe s plexi o centimetr je to fakt kontrast, ale funguje jim to skvěle. Člověk může večer kouknout, kudy to vlastně jel, ať už proto, že se tam bude chtít někdy vrátit, nebo naopak.

Průměrná spotřeba - 4.99556 l/100km

Recenze

Kam po V7, když zjistíte, že 35kW je přeci jenom pro Obertauern poněkud málo? Hledáte více prostoru a pohodlí? Ty záda už také nejsou co bývaly, že jo... Kardan chcete, to již víte. Chcete jezdit i po středočeském kraji a nechcete se stát pravidelným zákazníkem chiropraktika? Chcete zůstat u značky ale netrváte na klasik vzhledu Speciálu. Pro mne to bylo jednoduché, prodávající byl kolega z práce a nabídl projetí. "Bohužel" jsem zjistil, že "dosáhnu" v pohodě celými špičkami na zem a že vše co by na V7 mohlo být lépe, tady lepší opravdu je. A ještě to je výroční Centenario edice, která u V85 TT dopadla na výbornou.

První dny vlastnictví? Já se vybral na naprosto "novém" stroji do jižního Rakouska. Na to že jsem spíše seriózní pán - to jsem jednou na svou adresu slyšel - mne občas napadají takové kraviny. Jak již zkušební jízda naznačila, že by to mohlo jít. Podvozek je sice výrazně měkčí, ale kombinace s Dunlop Trailsmart MAX sedí na silnici jak přikovaná. Nakonec my o ty delší dráhy propružení a komfort vlastně i šlo. Kolegové v horách i tak čuměli, doslova, co jsem si občas troufl. Brzdy lépe brzdí - 2 kotouče vepředu, ale vidlice se dost výrazně ponořuje, musí se s tím počítat. Motor i převodovka jsou jasnou evolucí zařízení z V7 II, pouze je tam modernější, schopnější, vstřikování a 100 kubíků navíc. Řekl bych, že klikovka nebo setrvačník jsou těžší, ale ne o tolik, aby potlačili nebo tlumili jednoznačně vyšší výkon motoru. Důsledkem je pouze umravněnější chování za studena hlavně při nízkém zatížení a v nižších otáčkách - řekněme do 1/4 plynu mezi 2000-3000. Neskutečně nízká je i spotřeba paliva. Všechny jsem doslova sral. Nejelo se na kochačku, ale já večer natankoval a na druhý den až do večera zase jenom jezdil. Kombinace 23L nádrže a spotřeby kolem 4L začala signalizovat žízeň po ujetí 350-400km!!! Jedno mínus, natankovanou bandu už je trochu cítit, posouvá nahoru těžiště. Po roce ještě doplním, že samozřejmě běsnění po okreskách nebo jízda po dálnici vyšší než legální rychlostí samozřejmě apetit zvedá, ale průměr do 5L asi nebude problém a i tak se velkorysá rezerva rozsvěcuje až po 330km = stále alespoň takových 100km do sucha zbývá. Ovladatelnost je fenomenální, kdo tomu dělal geometrii musel strávit v zatáčkách roky. A to sedlo? To je gauč! Zrcátka dokonce zobrazují provoz za motocyklem, ne moji bundu. Stupačky skvěle tlumí vibrace motoru, což jsem zjistil když jsem zavadil o skutečně poněkud překážející držák stupaček spolujezdce. Mám velikost bot 44 a držáky mi lehce vadili, ale již jsem si na ně zvykl a ani je nevnímám. Poloha ve stoje při mé výšce v pohodě, mám docela slušnou kontrolu nad strojem. Ale terén mne nějak neláká, takže jen když jsem se chtěl protáhnout nebo něco "přeskočit".

Tato motorka se nejlépe cítí tam, na co má vhodné obutí. Je to multitalent. V rámci možností zvolených gum, hmotnosti a výsledné výšky těžiště asi vyhoví - pouze s malými mínusy - prakticky všemu. Díky krátkým prvním třem převodům je na pohodu i město. Nakonec i nahoře nejsou ty kvalty extra dlouhé, 6 se dá zařadit tak od 80, 5 tak od 70-75 a 4 se pěkně sebere již od 65, při potřebě výraznější akcelerace stačí scvaknout kvalt dolů. Mezi 3000-5000 se dá projet prakticky vše, jenom ostřejší předjetí nebo stoupání (případně kombinace) si žádá výlet po otáčkovém spektru výše. Motor v 5000 skutečně v momentovém maximu ještě citelně zabere, ten výkon tam určitě má, ale ruce vám to z řídítek netrhá. 130 znamená cca 5000 otáček a 90 cca 3500 otáček na 6ku. Motor má jinak dost lineární charakteristiku, je to spíše hodný pracant než zdroj bouchajících emocí. Ale tak zpátky na zem, je to dvou ventil OHV chlazený vzduchem plnící Euro5 = malý zázrak! Točí ve srovnání se starým malým blokem cca o 1000 otáček více, těch 100 kubíků na o 50% vyšší výkon stačit nemohlo. No, záleží co hledáte... já jsem spokojený.

Cestovat se s tím logicky dá velice dobře. Místo, komfortní sedlo i jízdní pozice, slušná výbava, uživatelsky příjemný a úsporný motor... Předchozí majitel již otestoval i s manželkou. Motorka je na cestování dost prostorná a pohodlná i pro dva s batožinou. Motor je dnešní optikou tak pro 1,5 osoby, to ano, ale skromnější jedinci objeli svět bez omezování i na staré Brevě 750... Mimo dálnice a terén se těžko hledají nevýhody, na dálnici ten stroj nemá v zásadě problém, ale aerodynamika odpovídá naháči a i za velkým plexištítem je těch 160-165 dost (i OHV motor se už zjevně točí na konci spektra svých dlouhodobě použitelných otáček), takže proč bych to dělal... no a v terénu už bude těch 230kg s plnou bandou asi trochu moc... Jezdec je kupodivu i přes absenci alespoň polokapotáže docela schovaný: nohy za válci, kolena za nádrží, tělo za plexisklem, ruce a za chrániči rukojetí. Nicméně je potřeba u této mašiny poladit helmu vs plexištítek dle konkrétní výšky každého soudruha. Někdy je lepší když na mne fouká tak nějak rovnoměrně, než když jsem téměř komplet v zákrytu ale proud vzduchu od plexištítku mi lomcuje helmou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 22.06.24 v 11:43 10b.


Hezky popsáno. Prostě povedená motorka.
Kolama dolů!

rudabady
rudabady napsal 07.05.24 v 19:13 10b.

Jenda1319
Jenda1319 napsal 10.02.24 v 08:20 10b.

Krásný stroj

Jenda1319
Jenda1319 napsal 10.02.24 v 08:20

wow, koukám, že to máš jako já: V7 + TT... Nádherné stroje oba, jedny z mála, kde je to stále ještě klasika... Miluju ty kombinace itálie + vzduch + kardan... A joooo, je v tom i kus "rebelští"... A o tom ty motorky přece také jsou...

MarioV2
MarioV2 napsal 11.10.23 v 13:09

Ahoj, GS 1250 jsem nejel a z mého okolí ji kupodivu nikdo nemá. Jinak bych si ji asi rád zkusil. Nedokáži osobně porovnat. Všichni co tu možnost měli se ale dost shodují v podobě těch motorek, jenom boxer je holt o číslo větší, těžší a silnější. V mých očích je již tohle dost těžké, určitě bych do GSa nešel. Spíše jsem koukal po RS 1250. Až přijde na trh nové V 100 Stelvio, to si asi zkusím, třeba za 5 let V 85 TT vyměním za něj a nebo taky ne.

Více komentářů



TOPlist