PROFIL MOTORKY

Triumph Trophy 900 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Normik
Vloženo 28.10.2023
Aktualizováno 29.10.2023
Zobrazeno 1 472x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Devadesátkový levný cesťák jako víkendová moto na nákupy a jízdy okolo komína ?

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Hero puch Turbo Sport: Nebyla žádná v pěkném stavu... pokud máte, nabídněte ;)

První dojmy - Na tu velikost pěkně ovladatelná, fajn zvuk motoru, silný tah ve středním pásmu, parádní chod spojky a převodovky.

Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, pro pokojné jízdy třeba na nákupy a víkendové projížďky kolem komína. Respektujte větší hmotnost stroje a zvýšenou polohu sedla. Jinak krásně řiditelná relaxační motorka.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti

Recenze

TROPHYna, konkrétně ve tříválci - jak jinak u Trimphu, ne ? ;) ve mě vzbuzovala zájem už několik let. Jak to jezdí, jak se na tom bude sedět ? Proč jsou tak levné?



Prodejce postavil TROPHYnu na plac, no v krásné barvě swedish racing green - jako naše staré Volvo. Věnoval jsem jí několik koleček zběžné prohlídky. Zaujaly mě nedotčené hlásiče na stupačkách, chladiče s perfektním žebrováním bez poškození, na druhou stranu pěkně špinavé, jak u stroje s těmito kilometry... Poslední pohled směřoval na výfuky, které byly pěkně v symetrii, radost pohledět...



Po nastartování jsem si všiml dvou věcí, za prvé hodně mechanických zvuků z motoru, a zadruhé vůně z výfuků, lepší než Channel č.(kolik? 916?) . Lehce jsem doladil volnoběh točítkem z levé strany motoru a už to šepotalo pravidelně. Pousmál jsem se a pomyslel jsem, tak toto nebude jezdit za 5,9l / 100km, Ano přátelé, NE. Ale o tom později.



Po poznámce prodejce, že to nemám honit, jsem se zeptal, kde jsou tu radary. Nikde.
Ale nebyly třeba. Toto je oproti očekávání (jaká vůbec byla?) stroj, na kterém si perfektně vychutnáte jízdu v legálních rychlostech. Předjetí samozřejmě zvládne, ale na to jsou i vhodnější stroje... První pocity ukazovaly na ovladatelnost blízkou horskému kolu, ale to bylo později vysvětleno jaxviňa sjetou střechou na přední pneu (DOT13). Motor šlape pěkně asi od 2800otáček, pod touto hranicí se brání přidání plynu šílenými chrastivými zvuky. Od těch cca 3tis otáček si motor pohvizduje společně s pěkným zvukem řadového tříválce. Jako smysluplné vidím vytáčet motor tak cca do těch 6tis otáček, pak už jen řve a krouťák pocitově padá. TROPHYna má rychlejší jedničku, potřebuje více plynu na rozjezd, ale pak krásně hladká převodovka s lehce ovladatelnou spojkou (už jsem si prožil spojkový teror při cestování na mé staré Ducati) mě velice baví. Kdesi jsem četl, že u tohoto stroje není nutné často řadit, vidím to opačně, ale já vůbec rád řadím na všem, takže to mám asi jinak...



Podvozek to má asi odpovídajicí své době, zdvihy nejsou velké, přední vidle se při prudším brždění hodně ponoří, k zadnímu tlumiči nemám připomínek. Velmi zajímavý efekt je na hrbatější cestě - klepání se palubovky - neznalému to přijde, jako že budíky vyskočí z motorky a utečou pryč... Zmiňované přístroje jsou pěkně čitelné, naserou pouze zaseklé hodiny. Je to častá závada, ale řešitelná (za drahé peníze, chachacha...) Ale jak zpívá Traktor, i tak dvakrát denně ukazují přesný čas...



Příjemným překvapením jsou brzdy, tedy spíš přední, na 96. rok slovy mládeže RESPEKT! Páčka seřiditelná, paráda.





Poloha zadní brzdy je dole, hodně utopená, moc dobře se mi nemačká. Nevím o kolik půjde zvednout, jestli vůbec. Brzdný efekt zadní brzdy je průměrný, čili OK.

Moto má rozměry pneu 120/70 R17 a 170/60 R17 na 5,5" ráfku, HA! Modří už vědí...



Co se týká kapotáže, světel a kufrů.
Světla - jedním slovem - PARÁDA. Jako potkávačka svítí jedno světlo, po přepnutí na dálkové svítí obě - pak je den v noci. Kapotáž, zvláště s vysokým plexi vypadá majestátně, ale pozor, výška plexi je u mě přesně na rozhraní turbulencí, potřebuji větší, nebo menší. Ale co mě dostalo, je systém chlazení rozpálených lýtek čtyřicátníků na jarní vyjížďce. HA! Jedu si takhle večet a říkám si WTF, kde co tu tak táhne ... po zaparkování jsem uviděl na kapotě luxusní chladící otvory po obou stranách ve stylu F16 které zaručují přísun čerstvého vzduchu na zmíněné lýtka - P.S. vysoké boty jsou nutné ! (Třeba Pan European je v tomto jinde...) Sériově montované kufry jsou pěkně vyjímatelné, vevnitř místa tak tak na 1 přilbu, velikost na hraně - jedna naše se vejde, druhý typ přilby nikoliv...



I jako cestovní stroj, je motorka překvapivě vybavena řetězem.
Jak u tohoto typu stroje časem vypadá vidíte níže.
Vinou je horší přístup a pak samozřejmě majitel.
Napínání řetězu je excentrem, a v této poloze vytahaného řetězu je excentr nízko, čili už dost zvedá sedlo motocyklu - pozor na to.



Něco obecně k tomuto typu motorky :
Moto má velmi odolný motor, který ale samozřejmě musíte servisovat dle servisních intervalů, není bezúdržbový. Motor má jednu chybku, tou je povolující se rotační součást alternátoru, byla svolávačka, bývá tam výměna šroubu za jiný. U mého kusu byla vadná cívka snímače na klice, projevuje se náhodně za vysokých teplot vzduchu. Lze objednat z německé "druhovýroby" v lepší kvalitě jak origo a je klid. Také se vyplatí mít v rezervě zapalovací cívku ke svíčce. Můžou pozlobit staré gumové přiruby na karburátorech. Specialitkou je vzduchový filtr, který se objednává jako komplet nový v plastu. Doporučuji raději tuto originální volbu než samotné vložky jiných výrobců. Zbytek je trvanlivý zhruba jako u ostatních strojů z těch let...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Neeno
Neeno napsal 04.11.23 v 06:54 10b.

Pěkný,ale není to kolem komína škoda? Taková motorka si zaslouží jezdit mnohem dál ikdyž už je staršího data.
Mě osobně tyhle starší cesťáky berou

Trinnlee
Trinnlee napsal 03.11.23 v 21:44 10b.

Pěknej cestacek co se nevidí na každém rohu...

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 31.10.23 v 08:18 10b.

zolik.
zolik. napsal 30.10.23 v 13:06 10b.

Já ti to trochu doplním, jo? Řetěz to má z důvodu racionalizace výroby, i když v souboru průvodních prospektů se prokazatelně hovořilo o tom, že budou nabízeny (plastové) celokryty. Nikdy jsem je ale neviděl a na přímý dotaz výrobce mi kdysi z Hickley odepsali, že neměly žádné výrobní číslo, takže tu sériovou podobu zřejmě nespustili. U spotřeby lze jít dvouma cestama: buď laborovat s řetězovými sadami počínaje Tridentem 750 (výrazně lehčí převod, jak kvůli méně Nm, tak zadnímu 18´´ kolu) a konče Trophynou/ Daytonou 12 -tady je převod těžší. Ale záleží, co přesně budeš jezdit, na dálnici má smysl dát delší, jinak pro komínovky bych sám osobně šel více do síly pro víc zábavy a menší hluchá místa v nízkých otáčkách, než se 3hrnek rozmotá (vyvážit to chrastněí lépe nejde). Pak můžeš vyndat Mikuni, co tam máš a osadit úspornější Keihiny, co ale mají jiná hrdla. Mít tu možnost vzít i z jiného UJM a přetryskovat, třeba..Sežeň si do zásoby otočný přepínač paliv.kohoutu nebo ho podlep ( nebo nechávej na RES), praská. Totéž krom hrdel třeba i ologovaný řemínek přes aku. Něco už se z dílů také nevyrábí.. při doodržení základního 10W40 místo Motulu dávat spíš Castrol -mě to spotřebu oleje snížilo, byť v 50-70t nebyla závratná.Kufry jsou Givi s vlastním logem, dtto třemny Nissin/Triumph. Vzhledem k vysokému těžišti (spíš než velké váze, ta je na poměry třídy standard) je dobré vyměnit brzd. hadice za nerezy. Jinak pokud popátráš na netu prospekty z let cca 93-88, tak uvidíš a počteš si chvástavé čtení o tom, jak mají modely T3 podstatně menší vůle z výroby i než než tehdejší japonci. Hlídat tlak v přední pneu a stav oleje ve vidlici -jinak velmi brzy sjeté pneu (také daň za vysoké těžiště). Osobně si myslím, že motor T309 je bohužel nejlepší v provozu na sytič a přetryskovaný / otevřený i na sání. Pak má ten ingot i projev, co si zaslouží.. design Johna Mocketta se tady opravdu povedl, když přešel z té nortonoidní krabice na tento Scorpio styl, tak podle mě vyhmátl obliny 90.let úplně v dokonalosti. A ta loga všude..

callowsick
callowsick napsal 29.10.23 v 19:36 10b.

Tohle je (minimálně pro mě) ikonická motorka

Více komentářů



TOPlist