Tenhle bajk se dá s klidem označit jedním slovem. To slovo zní UFO
Výška jezdce: 172 cm
První dojmy - Do ruky mi padla na prvních 100 metrech.
Motorku bych doporučil pro - Lidem, kteří se nechtějí schovávat v davu. Lidem s krátkýma nohama :-)
Doplňky na motorce - Sada bočních kufrů Givi V35, cestovní plexi Givi, trubková řidítka s držákem mobilu s bezdrátovým nabíjením, LED H11 + LED parkovačka
Recenze
EDIT 27.1.2024 km: 38.309
Je 1. nádherný den roku 2024 a do naší garáže přistálo něco, co lze stěží zařadit do škatulky. Takže vlastně UFO. Ale popořádku. Tohle rozhodně nebyl ukvapený nákup v návalu emocí!
Pamatuji si, jakoby to bylo včera, když jsem s mým kolegou z práce Honzou jeli na společnou vyjížďku do Krušných hor na Klínovec. Psal se červen roku 2017. On měl tehdy nádherného Fazera 600 S2 a já tehdy Blackbirda. Byla to překrásná svižná vyjížďka.
O pár týdnů později jsme si tuto vyjížďku zopakovali, ale k mému překvapení Honza přijel s DNkem místo Fazera. Já tehdy čuměl jako vůl a nemohl jsem přijít na to, jestli se mi to UFO líbí nebo ne. Půlku té vyjížďky jsem si Honzu, teda spíš to něco, prohlížel zezadu i ze předu a UFO se mi postupně dostávalo pod kůži. Někde nad Chomutovem jsem se osmělil a zeptal se, jestli se můžu svézt. Honza s radostí souhlasil chtěl si zkusit Blacka.
Nasedl jsem, "zařadil" tedy spíš cvaknul jsem D a otočil heftem. UFO se rozletělo s neuvěřitelnou elegancí. Po pár metrech jsem byl beznadějně zamilovanej! Zbytek vyjížďky jsem si jen užíval a v hlavě jsem věděl, že Black půjde do světa a já nutně potřebuju cruisera, ideálně s automatem a ideálně DN-01. Doma jsem pak prolézal inzerci a zjistil jsem že DN-01 je vážně mimo mé finanční možnosti. Nakonec, ale na základě téhle zkušenosti šel Black do světa a já pořídil VS 800.
Skok v čase.
Píše se jaro 2023. Honza u nás už nějakou dobu nedělá a o to víc jsem překvapen, když mi zavolá a ptá se, jestli nevím o někom, kdo by chtěl koupit DNko. Já odpovídám, že nevím a po hezkém rozhovoru se loučíme. V průběhu léta si má žena kupuje oranžový žihadlo (mám ho v motorkách) a já objevuju krásy jízdy s automatem, opět. Děsně mě to baví a zároveň mě mrzí, že se s tím nedá jet na výlet. Je to fakt jen na cestu pro rohlíky. Doma se bavíme a já řeším, jestli nekoupit 125 skůtra. Renča není proti a já se můžu v klidu hrabat v inzerci. Léto běží, já si užívám střídavě STčko a skútr a hledám 125ku. Přichází nabídka na možnost koupit kolegovo Gileru 125.
Je krásná, leč musím čekat na rozhodnutí druhého kolegy, který stojí frontu jako první Nakonec se oba domluví a já mám smolíka.
Do hlavy se mi ale vrátí myšlenka na DNko, Renča neni proti a možná jednou, až natrénuje, bude mít papíry a chuť na plnotučnou motorku, bude chtít svůj velkej bajk a DN je pro holku jak dělaný. Volám Honzu a ptám se, jestli je bajk prodaný. Honza přiznává, že neměl to srdce se s DNkem rozloučit a po týdnu stáhl inzerát a bajk si nechal. ALE ujel za sezonu jen 500 kilásků, protože jeho srdce má jeho nový veterán Chevrolet Camaro! Padá dohoda, že budu-li mít volný cash, DN bych si koupil. Honza říká, že mě ji tedy prodá, ale je proto, že ví, že jsem stejný pacient jako on. Je konec září 2023.
Skok v čase.
Je před Vánocema 2023 a kupodivu se našli nějaké volné kačky. Akorát tak na DNko a ještě trochu zbyde Volám Honzu a domlouváme se na pevno s tím, že až bude hezky, nejspíš na jaře, celou transakci provedeme. Popřejem si Vánoce a čaues.
No a dneska, dneska bylo hezky, dneska by to šlo!
Je doma. Jízda od Honzy proběhla přesně tak, jak sem si pomatoval naše první setkání, elegantně, hladce, svižně a se zájmem okolo jdoucích. Bajk má jedinou závadu a tou jsou vážně ojeté pneu, ale o tom všem mi Honza říkal, nejsem tedy překvapený. Vše ostatní je servisovano a dostávám i protokol o posledním servisu. Takhle to mám rád.
Teď tedy zbývá přepis a nové pneu a hurá do nové sezóny. Myslím, že se nám spolu bude dobře žít. Vítej do sbírky UFO.
EDIT 2.2.24 km: 38.415
Těsně před přepisem, který je už hotový, musela motorka na technickou, protože ji už 1,5 roku neměla. To si vzal na starost Honza a zajel na STK. Výsledkem byla technická na 30 dní, protože jsou sjeté gumy a na zadním držáku SPZ není červená odrazka.
Gumy už teda vybírám, asi to budou mé oblíbené Bridgestone Batlax BT 021, ono stejně nic jiného v sadě neexistuje . Odrazku jsem se jak vyřešit khtilskym způsobem. Motorka nemá originál zadní část blatníku, ale hliníkový odlehčený držák. Na tipmotu se sice valí komplet origo díl za cca 1000 korun, ale já sem skrblík a kutil v jednom, takže Alza to jistí a za krásných 89 korun jsem koupil homologovanou odrazku s tím, že změním na držáku pozici osvětlení a SPZ na držák přilepím. Takže hodinka práce, pak lak do černého matu a dnes montáž. No a výsledek se dostavil.
Před
Po
EDIT 3.2.24 km 38.502
Dnešek sice nebyl tak teplej a slunečnej, ale co, je potřeba ukojit choutky a setkat se s kamarádem Zeekerem, kterej pořídil nový CF Moto 800 MT. Jeden dulezitej poznatek z cesty:
TENHLE BAJK VÁŽNĚ NENI DO STUDENÝHO POČASÍ
ač mám zvýšený turistický plexi Givi, tak v 8°C na tom fouká tak, že mi mrzly prsty.
EDIT 5.2.24 km 38.502
Během pár dní jsem zjistil, že v motorce je nějaká slabá baterka. Po jedné noci bez udržovací nabíječky se jí nechtělo startovat. Baterku jsem proměřil a ukazovala slušných 12,59 V. Začal jsem tedy pátrat. Práce začala už v sobotu 3.2. večer po projížďce. Dostat se tady k baterce je poměrně náročnej úkol, protože dolů musí komplet levý podsedlový plast. K tomu je potřeba sundat boční držák kufrů, zadní krytku pod světlem a pak 4 plastové šrouby zespodu a komplet 6 šroubů nahoře pod sedlem spolujezdce. Za 20 minutek bylo vše dole.
Pak už jde baterka krásně vyndat. Do DNka patří baterka s kapacitou 11,2Ah a cca 190A startovacího proudu. Překvapení! V motorce je pouze 8Ah se 135A startovacího proudu. Nejsem elektrikář, ale něco mi říkalo, že to je prostě málo. Neděli jsem věnoval hledání vhodné baterky. Záměr byl koupit mnou oblíbený Motobatt, která byla v ceně 1239 Kč skladem v Ostravě. Hledal jsem ale dál a jako starej skrblík jsem našel, mě neznámou, značku Ampera. Skladem v Praze u Elán car, na kterej jsou jen pozitivní reakce. Baterka byla za cenu 918 Kč. Je gelová, má LED indikaci stavu nabití a startovací proud je bezkonkurenční je 230A. Objednávka vytvořena a dnes odpolko vyzvednuto. Uvidíme, jak dlouho vydrží a jak bude startovat.
Když jsem sundával tu boční kapotu, musel jsem plastové šrouby zespodu odvrtat. Takže bylo třeba sehnat náhradu 7mm plastových čumprdlíků do kapot. To bylo skladem u mnou oblíbených M-STYLE v Praze za pár peněz. Dorazím na prodejnu, strašně milej týpek mi přinese pytlík a já chci odejít, ALE u vchodu jsou narafičený řidítka s několika kusy držáků na telefon. A ten prostě potřebuju protože jezdit bez držáku s nabíjením je na houno. Volba padá na držák z ALU s integrovaným bezdrátovým nabíjením. Je poslední, tak dostávám malou, ale sympatickou slevu. Děkuju. Chci odejít, ALE ještě jsem si vzpomněl, že jsem včera na netu viděl, že mají skladem LED H11 žárovky
Ty vole, bez toho nemůžu odejít, protože tenhle UFO bajk si o ty ledky přímo říká. Takže další krabička je v tašce a teď už fakt jdu. Místo původních 99 kaček za čumprdlíky platím 1900 a mám hubu od ucha k uchu. Cesta domů byla za trest, těšil sem se na montáž toho všeho. No a výsledek je, že motorka startuje krásně, mobil drží a nabíjí a LEDky vypadají fantasticky. Z fotky to tak nevyzní, ale přesto si ji neodpustím:
EDIT 11.2.24 km: 38.504
A jde se pro nové bačkůrky. Dopředu Bridgestone Batlax BT021F a dozadu BT023R. Mám Bridgestone rád, umím na nich jezdit a víceméně je to jediná kombinace těch silenejch rozměrů pro DN, kdy mám obě gumy alespoň od jednoho výrobce.
A nový pneu
EDIT 16.2.24 km: 38.590
Dneska odpolko bylo všude okolo nás krásně. Okolo nás! U nás ne. Ale i tak se nedalo odolat a pár kilásků to chtělo, takže cíl cesty byl jasný. Dočasná STK se musí změnit na trvalou. Všechno přichystaný, takže tradá. STK do 28 splněno + doma pak večer ještě výměna brzdové kapaliny a oleje v kardanu. Olej z kaeadanu vytekl fakt černej, takže ho nejspíš nikdo nikdy nedělal, což odpovídá servisními plánu, kterej je nastaven na 38.400 km. Zbývá už teda jen chladící kapalina, ale tu udělám, až bude venku teplo, bojím se, aby mi nepopraskal nějakej plast nebo úchyt.
EDIT 12.6.24 km: 40.745
Venku je příjemný počasí a je potreba (pro klid v duši) vyměnit chladici kapalinu. Na DNku je to opět rozborka hodně plastů. Obecně je tenhle bajk trochu náročnější na běžnou údržbu právě proto, že téměř vždy jde dolu hafo plastu. Chladici jsem tentokrat dával Velvanu G13 a nákup opět na Alze za 394 Kč.
Když už bylo všechno tak pěkně sundaný, tak jsem pro jistotu vyndal oba solenoidy stávající se o řazení. Jeden se stará o neutral a jeden o zařazení 6 stupně. Při připojení na 12V baterku musí solenoidy bez problémů cvakat, není se tím trasa pro průchod oleje. Je to jednoduchý test a nezabere ani 10 minut. Solenoidy drzi jen malý šroubky. Je třeba dávat pozor na těsnění. Oba dva chodí nádherně bez známek opotřebení. Aby taky ne při stavu 40T km. Jen jsem je tedy profoukl vzduchem a namontovat zpět.
EDIT 13.7.24 km 41.051
Mám chvíli času a rád bych zkontroloval stav destiček a celkově pročistil všechny brzdiče. Byly z toho krásný 2 hodinky.
EDIT 5.3.25 km: 43.439
Jako jo, motorka je sice tady v inzerci na prodej, ale jak vysvitlo sluníčko, tak bylo potřeba se projet a první padla volba právě na DNko a zase jsem se přesvědčil, jak moc pohodová je to vlastně motorka. No a protože olej už byl přes 1,5 roku starej, tak jsem se dnes rozhodl k výměně. Na DNku se kromě standardního filtru Hiflo 204 mění ještě filtr HFT převodovky. Měl jsem ho už asi měsíc koupenej origo od Hondy za 733 Kč, je drahej a neni alternativa (mj. stejná situace je se vzduchovým filtrem).
K olejovýmu filtru je super přístup zespodu, výpušťák stejně na pohodu, ale HFT filtr je trošku oříšek. Musí dolu pravá stupačka, tedy právej spodní plast, tedy kryt výfuku a kryt chladiče ALE zase je to hezký mazlení, jen náročnější na čas. Motorka si při výměně obou filtrů vezme 3,3 litru oleje. Takže zase mám na chvíli klid.
Jinak olej jsem dal léty osvědčenej Motul 5100 10W-40
Gratulace! Ať jezdí (lítá) jako ve vesmíru
Gratulace! Ať jezdí (lítá) jako ve vesmíru
Tak tohle je fakt úlet.
Tahle podivnost vypadá jako žralok...
No, v každém případě to bude nejvíc očumovaný stroj, jakmile někde zastavíš. Tak ať ti ta "potvora" dobře slouží a přeju hodně pohodových kilometrů. Dávám 10 bodů za odvahu!
Přivez to ukázat na sraz do Mýta. Čau Luděk.
Veliká gratulace
Tenhle stroj mě vždy fascinoval...nádhera
Tuhle neokoukanou holku prostě na vyjížďce jen tak nepotkáš
Pamatuji si když to vylezlo nový, to bylo teprve zjevení
Takhle po letech už to tak šokující není, ale každopádně se jedná o velmi zajímavý stroj
Gratuluji a přeji spoustu šťastných km v sedle
Btw to plexi i kufry jí moc sluší a ta přední kapota mě prostě baví