PROFIL MOTORKY

Honda Forza 125 (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CzechDave
Vloženo 5.6.2024
Aktualizováno 5.6.2024
Zobrazeno 619x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Překvapivě mrštný skútr s bohatou výbavou.

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - autorizovaný dea

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Na 125ccm docela svižný motor, přehledná palubní deska, obrovské zavazadlové prostory pod sedlem a v kufru za sedlem, LED osvětlení, kessy, elektrický štít. Na motorku jsem přešel z Maxona Optimuse 125, zvykl jsem si na ni prakticky okamžitě.

Recenze

Hodna nahradila Maxona a její primární funkcí je být mým dojíždědlem do práce v sezóně (50 km jedním směrem v pošumavských kopcích). Oproti Maxonu Honda snadno udrží tempo 90 - 100 km/h i v kopcích, vyložené krpály zvládá rychlostí kolem 80 km/h. Dojezdový čas do práce je nyní srovnatelný s autem. Tohle je skútr, který se dá dobře použít i na delší cesty, v případě nouze i na dálnici. Jednomužné cesty za rozumného počasí bez nutnosti převážení velkých nákladů řeší tenhle skútr na jedničku, není tak třeba s sebou tahat další tunu železa v podobě jinak prázdného auta.
Na Maxonu jsem najezdil 17 000 km za dvě motosezóny a přestože jsou oba skútry v podobné kategorii, Honda je - hlavně díky na osminku docela silnému motoru - jiná liga. Maxon sází na jednoduchost, Honda na výbavu a robustnost. Ten hondí motor je maximálně super ve městě, kdy skútr svižně akceleruje a hlavně při proplétání se městskými kolonami se 15 koní šikne naprosto excelentně. Maxon byl také mrštný a ovladatelný, ale honda tuhle vlastnost posunula o level dál a já si to jen vychutnávám :).
Honda má docela tvrdý podvozek, takže takové ty silnice třetí třídy s valchovitým povrchem jsou ve vyšší rychlosti docela utrpení, protože honda z jezdce vytřásá duši i se zuby. Ale na silnici s dobrým povrchem jede skútr hladce a jako po kolejích.
Maxon má pocitově lepší a citlivější brzdy, srovnal bych to asi jako brzdy bez posilovače (Honda) a s posilovačem (Maxon), dávkování páčkami je jemnější a není potřeba vyvíjet velkou sílu. Levá páčka je u Maxona propojená s CBS a na většinu brždění stačilo fakt jemně dávkovat sílu na páčce, na Hondě už musím levou páčku docela zmáčknout, takže si pomáhám i přední brzdou. Přitom hmotnostně nejsou oba skútry tak daleko od sebe (Maxon 146 kg, Honda 159 kg).
Naprostý luxus je elektricky ovladatelný větrný štít, na meziměstských trasách vyššími rychlostmi odkloní většinu větru, deště i much nad mou hlavu, přesto velká plocha štítu skútr evidentně moc nebrzdí. I při silnějším protivětru honda jede svých 95 - 100 km/h.
Öbrovským negativem hondy je její cena, 140 000 korun (včetně smart kufru) je fakt darda. Ale ty peníze jsou na konstrukci, výbavě a vlastnostech skútru vidět a, to zase ano.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
adacarp
adacarp napsal 07.06.24 v 17:07 7b.

Ať ti dlouho slouží, budeš spokojen.Sám mám 300vku a ledu jen benzín plus základní servis,nic se na tom nesype.Nejdál jsem byl v tallinu.
Jen info,Na motorce nebo skútru se brzdí přední brzdou a pomáháš si zadní, když je třeba.

Více komentářů



TOPlist