PROFIL MOTORKY

KTM Duke 990 (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kasinak
Vloženo 7.6.2024
Aktualizováno 7.6.2024
Zobrazeno 3 315x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Zábavná, lehká, skvěle ovladatelná zrůdička

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Univok (Bozkov)

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Verze SP bude dostupná až v Srpnu, dle slov prodejce, kdo by čekal celou sezonu na motorku

První dojmy - Spíš z povinnosti, abych měl srovnání jsem si domluvil testovací jízdu.. Víceméně žádné zásadní očekávání, projedu se a uvidím... Po 10-ti kilometrech bylo jasno.. :)

Motorku bych doporučil pro - Já nevím.. Asi pro kohokoliv, kdo se chce jízdou na motorce bavit.. :)

Doplňky na motorce - Štítek, zadní bágl místo sedačky, nějaký oranžový cingrlátka...
V plánu je:
výfuk, spodní spoiler, chrániče os + nějaký další oranžový cingrlátka

Recenze

Ahoj, v první řadě se omlouvám všem, kteří čekají záplavu technických detailů a popis všech fíčur, co nabízí technika a elektronika na Dukovi..
Na to je X videí na youtubu.. :)
Bude to spíš pocitologie/příběh, jak jsem se dostal k motorce/značce, o kterou jsem nejevil nejmenší zájem a bude to dlouhý.. Takže jen pozitivní komentáře.. Varoval jsem hned na začátku.. :)

Předchozí motorka bylo Tuono ve verzi Factory.. Těžko se vybírá náhrada. Neskutečný zvuk, motor z raketoplánu, chirurgicky přesný semiaktiv., excelentní brzdy... Jenže.. Má-li člověk určitý pud sebezáchovy, tak v běžném provozu využije tak 40% potenciálu téhle motorky. Má ráda když ji někdo drží pod krkem a jede nesmysl.. A přiznám se, že na jsem na to už trochu ztrácel odvahu.

Takže padlo rozhodnutí - zvolním, pořídím něco ve střední třídě.. (ve finále hroznej omyl, ten nápad, že zvolním).

Celou dobu temna (zIma) jsem mudroval co místo Tuona. NineT, XR900, MT-09, R1250RS/R, street triple RS... Pak byl motosalon v Brně a tam jsem si sednul na MT09-SP, posaz super, výbava taky, cenovka za motorku relativně cajk, vzhledem k výbavě..

KTM na výstavě ofiko nebyla, ale zahlédl jsem ji na jednom stánku a regulérně jsem ji přešel, nešlo se na ni posadit a navíc jsem v té době rozhodně nebyl fanoušek KTM. Takže víceméně vybráno - jdu do MT09-SP, nebo do streeta od Triumphu. Uběhlo pár týdnů a začal jsem hledat MT09 k testovací jízdě.. Z původního požadavku na SP jsem cuknul na standardní verzi, protože SP nikde nebyla a i normální verze k otestování byl trochu problém.


Chtěl jsem zkusit i Triumpha, ale v roce 2024 prostě není testovačka. Jeden dealer mi řekl, "Co na tom chcete testovat??? Je to nejlepší motorka ve střední třídě, když budete mít štěstí, v červenci Vám jednu prodám!" -> Nesnáším tento typ jednání, když mám za něco dát více jak 300kKč, tak si to chci vyzkoušet, ne že se spokojím s ujištěním prodejce. Triumph zavrhnut i s ohledem na kubaturu a že se nejedná o nejnovější model.

Mezitím se množily videa na YouTubu o KTM 990 a já začal být trochu nahlodán, že by to nemuselo být špatný... Nicméně plán byl na 90% jasný, jdu do MT-09 SP..
V Květnu se mi povedl testovací den, kdy dopoledne jsem si projel MT09 a odpoledne Duka 990.

MT09
čerstvě zajetá, s namontovaným Akrapem.. NIkdy jsme na CP3 od Yamahy nejel, ten motor je prostě skvělej.. Vymotal jsem se z Prahy a vydal se na okresky.. QuickShifter funguje od 3000 otáček a nahoru řadí neskutečně sametově.. Nahoru žádný problém, dolů divné podřazení - oproti Tuonu - ale oka, možna jen neřadím jak bych měl...
Z motoru jsem byl fakt unešenej a je to velký plus MT09.. K tomu balíček elektroniky spolu s navigací, kdy si můžeš zrcadlit navigaci od Garminu na displeji. Bohužel to okénko je tak malé, že je to spíš nebezpečné, než užitečné..
Ale ok, je to tam a zdarma. Nicméně první ostřejší zatáčku jsem málem projel rovně. Ta motorka prostě nebrzdí..
Jo, asi je to subjektivní, protože jsem byl zvyklý na brždění jedním prstem a okamžitý nástup. Nevím jestli bych si na to zvyknul, ale bylo to pro mě fakt zklamání.
Do zatáček to padalo samo, ale stylem, kdy jsem si nebyl jistý, zda to padání nebude pokračovat až do pádu... Bylo to prostě divný.. Nesedlo mi to.. (může být jen můj problém)
Nemá to tlumič řízení, takže při výjezdu ze zatáčky je to nervózní, cítíš jak se odlehčí předek a rozhodně nemáš pocit stability. Pro někoho zábava, mě to spíš štvalo.
Plyn - strašně divnej chod při rozjezdu.. O kousek otočíš - nic, otočíš o další kousek a najednou máš 5000 otáček... Ve městě je to opravdu "skvělá" věc..
Vrátil jsem rozpačitě zpět a jel na testovačku Duka od KTM.


Duke 990
V Liberci jsem si sedl na Duka a vyrazil na oblíbený "okruh" Ještěd -> Hodkovice... Série vracáků a relativně rychlých zatáček.. První pocit byl, sakra, všechno na svém místě, ani nemám pocit, že jedu na krosce... Vyrážím na Ještěd a začínám mít rohlík pod helmou.. Kam se podívám, tam jedu.. strašně lehce to jde do zatáček, ale nemám pocit, že bych to neměl pod kontrolou... Brzdy lepší než na MT09, ale Bremba to prostě nejsou... Vyžadují více síly, na druhou stranu když si na to zvykneš, je to v pohodě..
Motor, od 4000 boží zátah a zatáčky, který jsem na Tuonu jezdil na jedničku najednou jedu na dvojku/trojku a stále je tam okamžitý výkon a krouťák.. Najel jsem cca 40 km a byl jsem rozhodnutej, že toto je to pravé.


Tuono se prodalo a já mazal do liberecké KTM, složil peníze a druhý den odjížděl s novou motorkou.. Samozřejmě včetně aktivovaného TechPacku, protože bez něj ta motorka nedává smysl. 1000 Km zajíždění -> 6000 otáček max, ideálně udržovat mezi 4000 - 6000 otáček. Takže řadíš jak magor. . Během 4 dnů najeto 1000 Km po okreskách a následovala výměna oleje a zrušení otravného blikání otáčkoměru při 6000 otáčkách a konečně možnost podívat se k 9000 otáček.
Takže stručně k jednotlivým oblastem:
Podvozek:
super super super.. nastaveno na sport a funguje jak má, jak v rychlých pasážích, tak ve vracácích, asi mi ani nechybí semiaktiv
Motor:
Točivej, zábavnej a plnej síly.. Do 200 Km/h to jede jak utržený ze řetězu, využitelnost na pomalejch zatáčkách skvělá, na dvojku power wheelie s prstem v nose
Vibrace:
Nic rušivýho, jen to co prostě ke KTM patří a alespoň víš, že jedeš na motorce
Brzdy:
Vyžadují větší sílu, než jsem byl zvyklý, ale když po nich hrábneš, fungují
Zvuk:
Nula, nic, není... Sice to prská při podřazování, dojíždění bez plynu, ale upgrade tady bude sakra potřeba
Elektronika & Displej:
Nastavitelná kontrola trakce, úroveň zvednutí předního kola, možnost vypnutí ABS na zadním kole, možnost upravování jízdních režimů, kontroly trakce během jízdy, tempomat, nastavitelná reakce plynu..
Displej -> skvěle čitelnej, jen je posunutej hodně k jezdci, za jízdy se na něj nedá moc koukat, ale koho by to štvalo.. :) V rámci jízdních režimu nabízí 3 zobrazení (Track, Performance) + je možné nastavit oblíbené položky a navíc přiřadit rychlou funkci programovatelnému tlačítku a za jízdy regulovat intenzitu kontroly trakce tlačítky +/- (obšlehnuto od Aprilky)


Zrcátka:
Ano, jsou tam.. Sem tam vibrují.. Sem tam docela dost..
Světlo:
Asi nejkontroverznější věc na celé motorce.. Já si zvykl, dokonce jsem se dostal do stavu, že se mi to líbí, je to jednoznačný podpis nových Duků.. Je to komplet LED, svítí to parádně a čištění je výrazně menší problém, než jsem si myslel..Automatické zapnutí potkávacích světel při zhoršených podmínkách, jinak přes den svítí jen okrajové LED segmenty.

Zadní světla také LED a integrované blikače a světla do jednoho společného segmentu ala nové BMW.
FUN FACTOR:
10 z 10-ti

Aktuálně najeto 1400 Km, dokoupeny nějaké power parts - btw e-shop KTM asi nej ze všech výrobců - dělají to fakt chytře.. Zatím nic zásádně negativního, co bych na tu motorku mohl říct, spíš naopak.. Rohlík na každým tripu..
V každém případě, rozhodně jsem nezvolnil.. :)
Přijde mi, že spíš naopak.. Ale co se dá dělat, smutnej z toho nejsem.
Až bude výfuk, nahraju sem nějaké porovnání.

Jestli jsi dočetl(a) až jsem, máš můj obdiv... :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kasinak
Kasinak napsal 19.06.24 v 00:27

@HCBT Souhlas! Tuono je jedinečné a dost těžko se nahrazuje.. Ale zatím si nestěžuju.. Aktuálně najeto 2000 Km, hodím sem časem zase nějakou pocitologii..

HCBT
HCBT napsal 18.06.24 v 22:07 10b.

Super popis. Dobre, ze ti Duke sedl. Tuono lze těžko nahradit. Já zatím u Tuona zůstávám. Užívej .

Mig_35
Mig_35 napsal 11.06.24 v 11:37

Ptám se, protože
https://www.motorrad...+Gesicht,+mehr+Power

Neo
Neo napsal 11.06.24 v 11:30 10b.

Tož držím palec, hlavně po technické stránce. Svezení dobrý, ale výdrž techniky bylo pro mě na 690 Dukovi velký zklamání, hale třeba horší kus

polednak
polednak napsal 10.06.24 v 15:01

Ahoj, super stroj taky mám od Univoku jen oranžádu.

Více komentářů



TOPlist