renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Honda SH 150 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 25.6.2024
Aktualizováno 5.9.2024
Zobrazeno 1 497x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skútr. Naprosto ideální přibližovadlo do města. V kolonách nestojí, zaparkuje všude, ovládání primitivní, hmotnost nízká, ovladatelnost super, manévrovatelnost ještě lepší, na menší nákup v pohodě stačí, spotřeba směšná, spolehlivost Honda.

Motorka koupena od Prvního majitele - fajn chlapík, co se rozhodl vyměnit svoji 150 za 350. Perfektní fér jednání, co se dohodlo, to platilo!

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH350i: Vyšší cena, spotřeba i hmotnost. Pro mě na skákání po městě zbytečné. Když se chci projet dál, mám Horneta 750.
Honda SH 300: Nic slušného nebylo.
Honda SH 125: To, co chtěli za zánovní, byl finanční nesmysl.

První dojmy - Líbila se mi. Jako nová, bez jediného škrábanečku. První a pečlivý majitel, původ ČR, vše doloženo, co víc si přát? Navíc mám rád červenou a letošní model už v této barvě není. Osobně si myslím, že motorka má být vidět, a tak trochu nechápu barvy typu šedá, matně černá apod. Po přesednutí z Horneta pocit, že to vůbec nejede. Pak jsem si uvědomil na čem sedím a k čemu to bude sloužit.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, co se chce levně a rychle přesouvat na kratší vzdálenosti, především po ucpaném městě. A kdo nechce řešit problém s parkováním a mít vysoce spolehlivý stroj.

Doplňky na motorce - Po koupi jsem vyměnil originál velké plexi za menší a dokoupil kryty rukojetí a samozřejmě proužky na kola.

Plexi jsem koupil od WRS.it. Přímo z Itálie. Dle jejich stránek je jen na 125 a je fakt, že v té vrchní části je širší, takže jsem ho musel trochu nahřát, aby si na horní šrouby na ty parohy líp sedlo. Takže je pak trochu víc vyhlé směrem od jezdce. Ale kdo to neví, tak si asi nevšimne.
Mně vyhovuje na běžné letní ježdění a to i v tacho rychlostech 100+. Samozřejmě na přilbu fouká, ale hrudník je v pohodě. Origo plachtu tam dám zpět až budou teploty tak pod 10. A ještě z Ali mechanický tempomat. Když člověk jede delší štreku po rovině, někde po státní, tak se to hodí.

Taky jsem dokoupil ty průhledné kryty rukou. Originál od Hondy, včetně montážního materiálu za 489 Kč, dodání za dva dny. Předtím jsem se díval na nejmenovaný polský server (Allegro) a tam je měli za 793 Kč. Takže jsem se musel jen smát, jak to někteří překupníci zkouší. Za ty prachy - nekup to :)
Proužky na kola musí být.

No a protože jsem zvyklý užívat výstražné blinkry např. na poděkování, a docela mne mrzelo, že Sh je nemá, tak jsem si je dodělal. Spínač z Ali, montáž snad 3 hodiny. Bál jsem se rozdělávání těch plastů, ale nakonec se vše povedlo. Jsem spokojen a myslím, že to nevypadá zle. A hlavně to perfektně funguje.

Nechal jsem se inspirovat provedením "Sport".

Recenze

Toto bude jen taková pidirecenzička. Píšu ji především pro sebe, jako takovou soukromou kroniku. Takže žádné počtení pro drsné motorkáře to nebude. Já mám rád vše, co vrčí a jezdí jednou stopou, a i skútr dovede člověku udělat radost. A ušetřit spooouuustu času.

Vlastním ještě Horneta 750, letošní model, a je to skvělá motorka. Ale přeci jen, když potřebujete v neděli po obědě skočit pro pár rohlíků, tak se nechcete táhnout půl hodiny MHD, vyjíždět s autem, čí poskakovat s nezahřátým Hornetem, brát si batoh a pod. Naproti tomu skútr je na podobné poskakování to nejlepší, co může být. .

Věděl jsem, že chci Hondu a vyšší kola jsou samozřejmě lepší. Takže jsem v podstatě uvažoval jestli Sh 125, 150, či starší 300, či novou 350. Slušnou starší 300 za rozumné peníze jsem nenašel, a fest ojetinu od překupníka, přestrojenou WDéčkem a přetočeným tachem, kupovat nehodlám. Neměl bych z toho radost. To si raději připlatím. A i skútr může být o radosti. Nová 350 za ty peníze je pro mě zbytečná a nevyužitá. Sh 125 se bude líp prodávat, ale 150 má zas proti 125 docela slušné navýšení krouťáku i výkonu (9,2 kW - 11,8 Nm proti 12,4 kW - 14,9 Nm). Já vím, žádné výkony pro motorku, ale na lehký skútr, respektive stejný skútr, jen s jiným motorem, to je v % docela dost rozdíl. A praxe? Vyzkoušel jsem to dnes na semaforu, když vedle bylo PCX 125 a borec určitě tak o 20 kg lehčí. A zjevně se u rozjezdu snažil, ale neuspěl. A nesmějte se, mě to potěšilo, když jsem poznal, že ta 150 je motorově vážně lepší než 125. Ale samozřejmě i 125 je pro svůj účel perfektní a v praxi je jedno, jestli dojedu na místo o minutu dřív, či později. Ale samozřejmě každý koník navíc vždy potěší. Přitom spotřeba se prakticky neliší.

Pod sedlem je nyní větší úložný prostor, celkem 28 litrů, běžná přilba v pohodě. A kufr by měl mít 35 l, elektrické otvírání bez klíče, respektive klíč někde u sebe, stejně jako pro zamykání a startování stroje. Ale to už asi každý ví.

Brzdí to až překvapivě slušně. Když se za páčky vezme trochu víc, stojí skoro na fleku. Jinak komlet diodové osvětlení, ABS, naštěstí start-stop systém je možno trvale vypnout a dokonce to má i kontrolu trakce. Nevím, zda to má při tomto výkonu smysl, ale možná někde na mokrých kolejích, či přechodu, to někomu může pomoci.
No a ještě snad ta srandovní spotřeba. 1,8 je standard, takže proč jezdit MHD?

---
08/24 Stále maximální spokojenost. Po Brně super, nevím, co jsou zácpy, ujedu i mnoha motorkám. Sh je prostě obratnější a štíhlejší. Asi už stárnu a vítězí rozum nad vášní, mnoho ortodoxních motorkářů, hlavně těch mladších, to asi nepochopí, ale prodal jsem nového Horneta (2 300 km) a rozhodl se, že nechám jen Sh 150. Dokonce i jízdy za Brno jsou v pohodě. Jasně, netrhá to asfalt a nezrychluje za 3,5 s, ale stálých cca 100 - 110 tacho je v pohodě, krátkodobě 125 - 127. Nechci to týrat. Na Hornetu bych většinou stejně o moc víc nejel. Náklaďák v delším kopci předjedu, odvezu nákup, dlouhodobá kombinovaná spotřeba (po cca 2 500 km) stále 1,8 l, ...

Tohle prostě musím zdokumentovat pro nevěřící. Dnešní spotřeba (5.6.24). Vynulováno v Lipůvce a natankováno, pak jízda do Lysic (zámecká zahrada je fakt luxusní), oběd, kávička, a pak návrat zpět, v podstatě do centra Brna. Jízda klasická dle provozu, cca 80 - 95 km/h. Spotřeba je až k neuvěření. Ještě pro přesnost, vážím 100 kg, výška 188 cm.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 12.10.24 v 19:33 10b.

chipso25
chipso25 napsal 05.07.24 v 12:01

Aké je to menšie plexi prosím?
Ja som velké origo vyměnil za menšie kappa a je to docela zle, vietor mi ide priamo na helmu a je z toho velký hluk, takže premýšľam buď vrátit velké (v lete sa mi uvarí hlava), alebo dat plexi úplne preč. . Ako je to u Vas?
Ďakujem

r13
r13 napsal 02.07.24 v 01:11 10b.

Supr

Vladounreal
Vladounreal napsal 29.06.24 v 09:37 10b.

Dobrá práce chlape a stroj jak by smet jen ta holčičí barva by mě odradila, jinak dávám 10

Kubák
Kubák napsal 28.06.24 v 22:56 10b.

Proc jezdis v nedeli po obede pro rohliky?

Více komentářů



TOPlist