renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

ELS moto Tiger S (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník RagnarElectric
Vloženo 3.7.2024
Aktualizováno 31.8.2024
Zobrazeno 1 779x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.2

Popis motorky


Skvělý elektrický skůtr, který je možné řídit s B a nemá konkurenci mezi alternativami se spalovacím motorem. Ačkoliv se jedná o levnou čínu, zatím se zdá bezproblémový a kvalitně zpracovaný. PC: 120.000 Kč v předobjednávce mimo sezónu.

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Jednoznačně totální nadšení a překvapení z toho, jak luxusní svezení za pár kaček jsou dnes schopni dodat soudruzi z číny. Viz. recenze.

Motorku bych doporučil pro - Každému kdo chce dostat co největší dojezd s velmi uspokojivým zrychlením a maximální rychlostí v elektrickém balení.

Recenze

Důvod výběru? Levná varianta, šel jsem po cost/value, špatná konkurence na českém trhu s EV motorkami/skútry.

Velice příjemně překvapilo zrychlení.
0-50 raketa, nemá konkurenci, peak v elektřině má motor 20 kW a navíc má 165 Nm!!!
0-90 i pod 8 vteřin
0-100 potom bude okolo 9 vteřin

Podle mého názoru hravě strčí do kapsy jakýkoliv fosil do 300 ccm. I některé skůtry 400 ccm se mají problém chytat jak na zrychlení, tak na rychlost.

Reálně se na dálnici dá roztahat až na 130, ale reálnější je spolehnout se spíš na číslo 127 km/h při váze jezdce kolem 90 kg jako průměrnou maximální cestovní rychlost podle tachometru.
Do kopce zvládne zrychlovat a následně držet 125 km/h.
Zrychlení jde cítit i když člověk přidává ve vyšších rychlostech 100-110 +.

Dojezd:
Reálný dojezd je při mé verzi 72V 115AH těch udávaných 170 km při průměrné kombinované spotřebě. A teď k různým extrémům jak na jednu tak na druhou stranu.
Při testu v Ostravě kdy se jezdilo 50 to těch 250 km reálně zvládlo.
Pokud člověk cíleně bude vybírat pro cestování někam dál vesnice, města a bude mít opravdu hodně lehkou ruku při rozjezdech atd. tak se to dá dotáhnout až na 200 km bez toho aniž by se jednalo o zdržování provozu - co nejméně úseků s 90 km/h.
Při plném naložení (50l kufr, narvaný kufr pod sedlem, 30 l tašky, velký batoh) což by mohlo odpovídat jízdě dvou lidí (jezdec 90 kg a cca +60 až 70 kg druhá osoba) tak dojezd klesne na 130 km při průběrné kombinované spotřebě.
Dojezd na dálnici při maximální průměrné rychlosti 127 km/h dle tachometru je potom podle toho zda s naloženým kufrem nebo bez 100-110 km.
Při jízdě okolo té 110 km/h to vychází na dojezd kolem 130-140 km, opět podle naložení.
Výlet 320 km za den není problém, pokud si člověk naplánuje na místě něco na tři hodiny, třeba návštěvu, exkurzi, oběd etc. Čas se dá zredukovat tak, že se zastavíte někde po cestě na kafe nebo bagetu. Stejně většina lidí zastavuje co 100 km, takže ani u této levné varianty s pomalým nabíjením nevidím problém.

Nabíjení
Nabíjení, pokud člověk nechce týrat baterku cyklováním 0 - 100, ale chová se trochu šetrně vychází potom na 3 hodiny.
Nabíjet se dá kdekoliv EV nabíječce s Typ2 (redukce na zásuvku je potom nutná, těžko se shání ale v německu toho mají plné shopy, kdyžtak Amazon.de), nebo u stanic kde je i klasická zásuvka - těch je málo, myslím si, že Typ2 redukce je nutnost.
V praxi se do baterky dá natlačit za dobrých podmínek i 50 km dojezdu za hodinu.
Pokud člověk teda má skůtr třeba na nákup, tak při hození na nabíječku se u obchodu vzdáleného do 20 km na mapě dá dobít víc, než kolik se spálí cestou.

Baterka je od výrobce CATL. Sice Čína, ale EV kvalita. Zatím to vypadá, že jejich datasheety odpovídají. Při hrubém zacházení by baterka měla těch 170.000 km zvládnout než kapacita klesne na 80% původní. Při nejvíce šetrném zacházení * 20% - 80%, nabíjení pouze při vychladlé baterce na 26°C by měla dát 306.000 km než kapacita klesne na 80% a potom se ale skůtr dá i nadále používat.
Tedy i při intenzivním ježdění vydrží původní vlastnosti cirka 10 let což i odpovídá předpovídané degradaci stářím. Ergo pokud člověku bude stačit zmenšený dojezd, může skůtr jezdit i 15 let bez problémů a v mém případě "zdarma". Pokud tedy má člověk například FVE a hodně jezdí, tak se mu skůtr vyplatí víc, než kdejaký fosilový rachták.

Nabíjím z 98% ze solárů.

Sečteno podtrženo:
Totální nadšení, lepší než kdejaký fosil.
Ve srovnání s fosilem nulová údržba.
Ve srovnání s fosilem nulové náklady na provoz.
* i kdybych měl platit elektřinu tak při veřejném nabíjení u kaufu za 5.9 to vychází na 29 kč / 100 km.

Po prvních 100 km jsem začal vybírat i el. auto a totálně zanevřel na fosilové rachtáky obecně. Smrdí to - vypouští to rakovinu a toxické splodiny, kdo tvrdí že ne, ať se s tím zavře do garáže -, řve to, vybruje to, po delší cestě to je nepohodlné, otravné. Stojí to hrozný peníze, servis, má to drahá paliva.
V roce 2024 už nedává smysl pro průměrného člověka kupovat jakékoliv přemisťovadlo co pálí fosil. Chce to jenom možná obecně ještě chviličku počkat, než bude větší konkurence a ceny elekter jak motorek, skútrů tak aut půjdou dolů.

Update 31.8.2024
Skútr mám již 3. měsíc a stále mě neopouští totální nadšení pro elektro skútry obecně.
Nájezd 5830 km.
Cena za servis: 0
Cena za provoz: 150 kč - nutno poznamenat, že většina nabíjení problěha ze začátku oťukávání skútru ve smyslu, že mě zajímalo kolik zvládnu prakticky dobít za konkrétní nákup či dobu vyřizování nějaké záležitosti a tak bych tedy upravil, že "nutné dobíjení" na cestách z tohoho bylo tak maximálně 50 Kč a to pro jednu cestu Ostrava->Brno->Ostrava a jeden výlet popsaný níže, jinak krmím čistě z "přebytků" z FVE, takže si počítám cenu provozu za "radost z vlastního ostrovu".
Zatím nepociťuji úbytek dojezdu. Ale mám v plánu "změřit" nějaké konkrétní úseky které jsem projížděl na začátku a kde bych měl v záznamech ještě dohledat původní dojezdy za konkrétníh podmínek.

Ukázalo se, že mašinka je VELICE praktická a je dokonalá jak na výlety, tak na blbnutí, tak na dojíždění, tak na nákupy.
A že se toho do skůtru vleze.. Mám na výběr dva kufry, které si dle potřeby během dvou sekund přecvaknu, něco se vleze pod sedlo, něco případně do batohu a vážně není vůbec problém velice pohodlně odvézt doslova plný vozík. Pokud je třeba udělat z něj skutečně tažnou mulu, mohu ještě přicvaknout na sedlo spolujezde další tašky.

Pár týdnů z5 jsem podnikl výlet od Ostravy do Červenohorského sedla a z5. V galerii jsem přihodil nějaké random fotky z cílové destinace. Dálka to byla docela velká a cíl byl ve značném převýšení. Takže jsem tedy vyjímečně baterku nechal dobít na 100% a vyrazil.

Výjezd z Bílovce do Ostravy, potom klidným tempem směr Bruntál.
Najeto 84 km po cca 1 hodině a 15 minutách kdy jsem dorazil do prvního mezicíle a to jest kaufland v Bruntále bo tam je pěkná nabíječka za 5,90.
Na baterce bylo před nabíjením cca 60%.
Hodil jsem skůtr na nabíječku a šel na plánovaný oběd a pokec s kamarádem. Za cca hodinu jsem do skůtru natlačil cca +- 2.1 kWh a pokračoval směr Červenohorské sedlo.
Po nabíjení to bylo něco mezi 80-85%, přesně si nemapamatuju

Za dalších cca 50 minut jsem se dostal do cíle kde mi celkový trip vyskočil na cca 130 km.
Pamatuju si, že baterka dostala dost na zadek a i přes dobití v Bruntále byla tuším něco kolem 40%.
Ale nutno podotknout, že prakticky od začátku cesty až do tohoto bodu se jelo pořád do kopce. Cesta z5 bude naopak lepší.
Doplním, že se ukázalo, že skutečně odpružení patří k těm horším. Kus cesty jsem jel přes silnici třídy "třetí svět", díry že bych v nich nechal kolo... Cestou zpět jsem si raději dva tři kilometry přidal a jel po hlavní celou dobu.

Rozhodl jsem se, že zpět pojedu zase přes Bruntál a znovu skútr hodím na tu samou nabíječku, trochu dobiju a půjdu pro energeťák či jiný Zero nápoj do kauflandu a tak říkajíc se osvěžím.
Z kopců se jelo dobře a baterka moc neubývala. Trip tedy vzrostl na cca 180 km.
Baterka při příjezdu padla až na cca 25%.
Po cca 40-45 minutách jsem ji dobil na 48% a protože cesta z5 je stále z kopce, věděl jsem, že už určitě musím dojet neboť když jsem v minulosti jel tu samou cestu Bruntál -> Ova -> Bílovec tak mi těch 40% stačí a to tu baterku ani neumořím na 0, snad nejméně co jsem kdy dojel bylo s 8% a jinak to je většinou kolem 20.

Cestou jsem ovšem projížděl Opavu a nedalo mi to, nechtěl jsem v cíli s baterkou klesnout na hodnoty kolem +- 10% a ani jsem si nechtěl zkrátit cestu. V opavě jsem slyšel nějakou akci a shodou okolností to bylo velice blízko jednoho místa s levným nabíjením a tak jsem toho využil, skútr hodil na nabíječku a šel se podívat co to je za akci, bylo to už v noci a jednalo se o dny města s vystoupením kapely a následnou ohnivou show Mistrů ohně. Byla to velice pěkná ohnivá "show". Po občerstvení nealko IPOU jsem sedl na dobitý skůtr snad až na něco kolem 50% a jel dál po delší neplánované zastávce. Dojel jsem s tripem 260 km a 40% baterky. To ale jenom kvůli neplánované dlouhé zastávce v Opavě, pokud bych tam nezastavoval, tak bych dojel s baterkou odhaduju tak na 10%+-.
PS: Nejel jsem v žádném míste "ECO" stylem brzda provozu... Akorát jsem povětšinou dodržoval rychlosti -> žádné zdržování provozu jak by si někdo možná mohl myslet.
Takže i na takové výlety je to dle mého názoru dostatečný stroj, pravda pouze když vezmu v potaz to, jak byl levný. V případě osazení rychlonabíjením by to byla úplně jiná paráda.

Povětšinou se celkovou cestou vlezu za den DO 170 km a tak moc to nabíjení neřeším.

Jsem již rozhodnut, že až přijde čas, přesedlám na Horwin Senmenti 0. Je to prakticky už dle mého názoru totálně nabušená Áčková raketa s rychlonabíjením, které z udávaného dojezdu dle běžné průměrné rychlosti 88 udělá prakticky neomezenou (0-80% 30 minut, odhaduju, že 20-80% bude za 15min, což je brutální, to si nestihnu ani sehnat a vypít nejmenovaný Zero nápoj) i když takových celorepublikových či zahraničních výletů moc nebude a zvětšení aktivního dojezdu na jendu baterku bude z nějakých 170 - 200 na 300-350 brutální sama o sobě..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RagnarElectric
RagnarElectric napsal 08.07.24 v 12:31

e-Kája -> Ahoj, díky za koment.

Sedlo je dle mého názoru nadprůměrně komfortní ve srovnání s konkurenčními EV skútry od SuperSoco nebo Horwin (jiné porovnání nemám, když beru v potaz pouze skútry). Myslím si, že se hodně podepisuje ta vyvýšená "bederní opěrka", která se na delších štrekách opravdu hodí.

Kopání od zadního kola nejde vůbec vnímat, to je v pohodě. Zadní pružení mi zatím požralo úplně všechno.

Spíše přední pružení by chtělo zlepšení, výmol jde v řidítkách cítit víc, než by bylo vhodné. Nejspíš pomůže poladit matici, ale nejspíš to nebude tak horké, protože to přenastavení už asi 14 dní odkládám.

Ok, nějaké fotky z terénu později přihodím :D, moc na focení nejsem ale tak při příští vyjížďce si snad vzpomenu.

Pravda je, že brždění motorem mi taky chybí a úplně jsem to zapomněl při tom prvním popisu uvést. Mám naježedno snad 15 tisíc na el koloběžkách různých velikostí včetně jedné velké 55 kg bestie a jsem na něj dost zvyknutý, prakticky jsem za tu dobu nikde ani jednou neměnil destičky a u těchto strojů jsou prťavé. Zpět ale ke skútru. Absence rekuperace má dvě výhody. Jednak se absencí rekuperace prodlužuje životnost baterie a jednak mě to motivuje myslet na destičky a jejich opotřebení a tím si podvědomě zvyšuju šetrnou, předvídavou jízdou dojezd :D.

e-Kája
e-Kája napsal 08.07.24 v 12:10 10b.

Velmi zajímavej e-skútr jak designově, tak hlavně nabízenými parametry (kapacita baterie, výkon motoru, maximálka)
Docela by mě zajímalo jak komfortní je sedlo na delších výletech a jak moc to zadní kolo "kope" při přejezdu větších nerovností (koleje, díry v silnici). Dále bych tě chtěl poprosit, jestli bys mohl přidat nějaké další fotky z terénu
Mě osobně by chybělo brzdění motorem a ten HUB by na výmolech mému tělu taky nejspíš nesvědčil. Ale i přesto si myslím, že mnoha lidem tenhle vcelku povedený e-skutr dávat smysl bude

RagnarElectric
RagnarElectric napsal 08.07.24 v 07:54

oioi01 -> Taky díky za zprávu :) jen se trochu obávám, že tvrzení o čištění vzduchu spalovákem je spíš meme, neb to, že z toho lezou menší molekuly co nejdou cítit není úplně známka toho, že neškodí, jen škodí jinak. Co se týká delších výletu, tak záleží asi co se dá považovat za delší výlet a otázka zda to musí být na jeden zátah.
U mě třeba není problém dát kolem 300 km ale jenom v případě, že máš někde něco na práci na alespoň kolem 3 hodin. Jinak se musíš vlézt do 170 pokud by to mělo být na jeden zátah. Po pravdě jsem nejdelší štreku na jeden zátah jel 153 km. Znám spoustu lidí, kteří stejně zastavujou co 70-100km.
V praxi, pokud potřebuju dojet dál, jsem se spíš naučil jezdit tak, že při jakékoliv zastávce to automaticky píchnu na nabíječku a až pak řeším kafe, záchod apod. Prostě se to používá "jinak". Takhle to není omezující a při souhnu zastávek na 30 minut za "jízdu" je pak reálný dojezd na který se dá spolehnout +- 190 km. Nejednou se mi stalo, že jsem se někde s nějakým motorkářem co si všiml že nabíjím zakecal a najednou je zastávka o 15, 20, 30 minut delší a já odjíždím s nabitější baterkou než je potřeba. Při ohledu na šetrnější jízdu (rozjezdy, ne brzda plyn) to pak vychází na cca +20 km za 30 minut stání, což sice je pořád pomalý nabíjení ale v praxi už použitelný.

RagnarElectric
RagnarElectric napsal 08.07.24 v 07:34

JASED -> díky za zprávu jasný, já to chápu, pochopení nehledám, mám z toho legraci. Nejvíc mě baví, když mi někdo tvrdí že lžu k dojezdu, že to je nepoužité apod, což je vtipný, když nejdelší jednodenní trip mám ke dnešnímu dni 350 km, celkový nájezd za necelý měsíc snad 2500km, za nabíjení budu platit eonu fakturu 60 Kč a ČEZu jsem zaplatil okolo 30 Kč (bo na veřejných nabíjím jen když musím nebo když nechci jít s baterkou pod 20% neb z ní chci vystříkat co nejdelší životnost).

Pokud by jsi chtěl větší baterku již dnes a nakonec překousl činu se všema nevýhodama co to sebou přináší, tak se dá poptat i větší baterka než 115AH 72v.

Na parametry co píšeš si asi budeme muset ještě počkat. Zatím konvenční značky nic co stojí za řeč nenabízejí... Skútr od BMW má prakticky horší dojezd než ta moje čina a cena je násobná... Nicméně kdyby nebyly problém peníze a nebo organizace dotáhnout něco přes Itálii nebo Turecko, tak to sice není skútr, ale Evoke 6061-GT, případne nějaké to Zero s rychlonabíjením. Ten Evoke je podle mě už v takovém stavu že projedeš Evropu bez omezováni. Asi ještě nějakej čas budeme odkázáni na Čínu a ještě před konvenčními značkami věřím menším výrobcům Amerika nebo kdyby to mělo být u nás tak Devs. Nevím teď jak na tom jsou ti češi ale na poptávku určitě taky zvládnou vyskládat nějakou tučnější baterku než co běžně staví.

JASED
JASED napsal 08.07.24 v 07:30

Jinak pro ty fosilní zaslepence doporučuji třeba tento článek https://fdrive.cz/c...-vyrazne-cistsi-5315 . Obecně u elektrických aut v ČR platí, že elektroauto se stává ekologičtější po ujetí " kapacita baterie x 1000 " .např. auto s kapacitou baterie 64kWh je se stává ekologičtější po ujetí 64.000km v českém energetickém mixu.
Co se týče rychlonabíječek ( Ionity, Superchargery) tak tam je pouze zelená elektřina. Já nabíjím doma ze zásuvky a připlácím si za odebírání přednostně zelené energie.
Ta fanatická obrana smradlavých, kouřících, hlučných, omaštěných, komplikovaných, vibrujících spalováků je až komická. Ano, elektromotorky jsou zatím na začátku a je klidně možné, že budou jen okrajovou záležitostí ale než tady začnete papouškovat lži a mystifikace o elektrice z tendenčních článků, tak si o tom napřed něco nastudujte z více zdrojů a udělejte si vlastní názor.
Vůbec bych se nedivil, kdyby stejně jako v autech 2023 ( Tesla Model Y) bude časem nejprodávanější motorka elektrická.

Více komentářů



TOPlist