renocar_zari



PROFIL MOTORKY

QJMotor SRT 550 X (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bag
Vloženo 18.7.2024
Aktualizováno 18.7.2024
Zobrazeno 2 213x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Výkonem střední silniční enduro, rozměrem však velké. Vybavené už v základu na dlouhé cestování.

Motorka koupena od FIRMA:EuroCycles (Vítězov) - Vstřícnost, snaha vše vyřešit ke spokojenosti zákazníka

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Super Meteor 650: vyšší cena, málo doplňků v základu,
Honda NC 750X: malá na mou výšku (190 cm), málo doplňků v základu

První dojmy - Prvním dojmem po shození ze stojánku bylo "uf, ta je navrchu pěkně těžká". Po nastartování pak překvapení ze zvuku motoru, to jsem nikdy neslyšel :-) Ani nepotřebuje laďák. Po rozjezdu pak skutrčnost, jak rychle se ta pětsetpade vytáčí, jak krásně drží stopu a ochotně - na enduro - běží do zatáček.

Motorku bych doporučil pro - Moto je vhodné pro Endurové pohodáře, na dlouhé cesty i krátké projížďky. Pro ty, co začínají i ty, kdo mají divoká léta už za sebou. Ale je třeba si uvědomit, že je to vysoká motorka a pro menší postavy rozhodně vhodná není.

Doplňky na motorce - Všechny doplňky byly nainstalovány už při koupi, doplnil jsem akorát tašky do kufrů v MotoVšem v Jesenici u Prahy. Mimochodem jsem tam narazil na mimořádně vsřícný přístup prodejce, palec nahoru. Poradil i v tom, co jsem nevěděl a věnoval mi veškerý čas potřebný k tomu, abych byl naprosto spokojen.

Recenze

Předchozí motorka byla - když nepočítám Jawy z mládí - Triumph 900 TT Legend. Výborné moto, ale na delší cesty se moc nehodí. A já měl s přáteli v plánu projet půl Evropy. A taky mít jednou v životě funglovku.
Po 2 měsících rozhodování a okukování jsem se rozhodl pro tohle vozítko. Je v základu plně vybavené (padáky, hlavní stojan, výhřev rukojetí i sedla řidiče, solidní štítek, plechové kufry za hubičku, pevné blástry). To vše za příznivou cenu.
Motor téhle velikosti a výkonu mě naprosto vyhovuje, v mém věku už se nepovažuji za "střelce". Bez problémů se lze držet mezi 3 až 6 tisíci otáček a moto se krásně rozbíhá. A zlaté 19 kolo vepředu je fajn.
Záporem je skutečně váha a hlavně vysoké těžiště, takže manipulace na místě není silnou stránkou. A při výšce sedadla musíte na křižovatce dávat nohy na zem včas A uvědomovat si, že plně naloženou (s kufry) jí sám položenou nezvednete.
Další nepříjemností je zjištění, jak málo účinná je zadní brzda. U Triumhu jsem byl zvyklý brzdit převážně motorem a zadní brzdou - tam byla solidní. Tady na ní nelze moc spoléhat. Nicméně přední 2 kotouče odvádí velmi solidní práci a po té cestě Evropou jsem s nimi neměl žádný problém.
Ergonomie mi naprosto vyhovuje, podvozek pro mou potřebu rovněž. Jen když jedu "prázdný", tak bych uvítal měkčí zadní pérování. Jde to vyladit, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Větší kola mi pak navozují pocit větší jistoty (učil jsem se na Jawě 250/590 Sport - kdo zná tak ví )
Digitální displej je jednoduchý, ale mě to naprosto vyhovuje, kilometry, rychlost, otáčky, teplota a palivoměr. Světla jsou perfektní, kontrolky jsou vidět. Větrný štítek kryje výborně. Ovládací prvky dobré, akorát ovladač směrovek je moc blízko houkačky, takže když vypínám směrovky, tak mnohdy i houkám. Což nervovalo kolegu, co jel přede mnou )
Rozměr kufrů je dostatečný i na dlouhé cesty pro nás straší, co už dáváme přednost hotelu před kempem. Ale na kufry se dá naložit i mnoho dalšího.
Moto se výborně cítí na silnici, lehčí terén typu šotoliny by jistě zvládla. Na složitější je moc těžká s příliš rychlou jedničkou.
Najel jsem od května do červa 5 tisíc kilometrů z Malagy přes Španělsko, Portugalsko, Francii a Německo a nenastal sebemenší problém. Akorát si s moto někdo ve skladu v Malaze hrál a já měl místo kilometrů nastavené míle. Zpátky jsem to dostal ani nevím jak

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pupi04
Pupi04 napsal 25.07.24 v 08:21 10b.

tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

moto-modrice
moto-modrice napsal 22.07.24 v 09:38 9b.

bag
bag napsal 21.07.24 v 10:48

Díky

sooky
sooky napsal 21.07.24 v 08:58 10b.

Preji spousty dalsich bezproblemovych kilometru v sedle a posilam “desitku”

bag
bag napsal 19.07.24 v 12:33

No, na české straně společnosti to asi nebylo, hned po příjezdu do Písku šly motorky na kamion. Spíš ta španělská obsluha skladu v Malaze, motorky tam stály 14 dní. Ale nemám mu to za zlé. Jednak docela slušně lámal češtinu a pak, jestli to byl vášnivej motorkář, tak ho musela hnát zvědavost dovědět se něco o stroji, který asi viděl prvně )

Více komentářů



TOPlist