Po devíti letech se Suzuki DL 650 V-Strom (r.v. 2008) přirozeně nastal čas k výměně za silnější stroj.
Motorka koupena od FIRMA:THROTTLE PUNKS (Praha 10-Uhříněves
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Při první zkušební jízdě u prodejce jsem ihned ocenil, že se jedná prostě o novou motorku se všemi moderními vymoženostmi. Také byla pocitově bezpečnější při ovládání, brždění i při samotné jízdě. Jen mi připadala taková divočejší a syrová, což jsem však při porovnání s předchozím strojem také ocenil a rozhodl se tedy pro její koupi. Výhodou byla i její vybavenost, kde mi chybělo pouze kolečko seřízení centrálního tlumiče, který je však z výroby nastaven tak, že jsem do toho prozatím nesahal a to ani při plně naložené motorce i s manželkou.
Motorku bych doporučil pro - CF moto 800MT Explore mohu doporučit každému, kdo chce cestovat dále než kolem komína a nemá předsudky proti něčemu, co bylo vyrobeno v Číně.
Doplňky na motorce - hliníkové kufry Givi Alaska s plotnami Givi,
- doplňkové padací rámy,
- rozšíření bočního stojanu,
- hrazda na GPS,
- kryt nádržky brzdové kapaliny zadní brzdy,
- schránka na nářadí a další věci,
- sportovní sání s filtrem,
- upravená mapa řídící jednotky.
Recenze
Již při koupi jsem věděl, že budu chtít od prodejce instalovat sportovní sání a také upravenou mapu řídící jednotky a tak se také stalo. Ovšem bez sportovního výfuku, protože ten originální dělá kraválu dost a při cestování to pouze zbytečně unavuje. Motorku jsem ještě doplnil o sadu tří hliníkových kufrů Givi Alaska, rozšíření bočního stojanu, hrazdu na GPS, doplňkové padací rámy a pár drobností. Boční kufry byly samozřejmě namontovány na dodatečné plotny Givi a levý originální držák kufru byl o 5 cm rozšířen z důvodu souměrnosti. Na tento držák jsem ještě doplnil schránku na nářadí a další nezbytnosti. Motorka byla takto připravena na dlouhé cesty a to po předchozích zkušenostech se Suzuki DL 650 V-Strom. V některých recenzích tohoto stroje bylo uváděno, že u quickshifteru upadávají šrouby a proto jsem všechny šrouby, které mě napadly, pojistil na lepidlo.
Do současné doby mám najeto necelých 11000 km včetně cesty do Severní Makedonie přes Bosnu, Černou Horu a Albánii. Občas si dám lehčí offroad a stroj jsme v offroadu vyzkoušeli s manželkou i Bosně, kdy jsme se hrabali na Prokoško jezero a vzhledem k naložení motorky se všemi věcmi lze říci, že nejslabším článkem byla moje žena. Lehce nabalená motorka pouze s jezdcem by se chovala úplně jinak, takže jsem byl vlastně mile překvapen. Pokud ji vezmu do těžšího terénu, tak s jinými pneumatikami. Vše další je pak již pouze o zkušenostech a statečnosti jezdce. Na silnici mi jízda se spolujezdcem připadá téměř stejná, jako když jedu sám, takže tady palec nahoru. I výkonu je dostatek a to i přes moji poněkud defenzivnější jízdu spíše v nižších otáčkách. Motor je ale velice ochotný se točit a to je potom úplně jiné kafe. Mám pouze pocit, že se řetěz odebere do věčných lovišť o něco dříve a příště tedy pořídím nějaký pevnější. Z mého pohledu je tak CF moto univerzálním strojem na všech silnicích i normálních polních cestách. Nebojí se ale ani šotoliny, ale zde již hraje roli její hmotnost, která samozřejmě je vždy daleko vyšší při nějakém tom cestování. I ovladatelnost ve městě a při malých rychlostech je překvapivě dobrá. Dále oceňuji zadní radar, který mi hlásí vozidla v mrtvých úhlech a to jak akusticky, tak i upozorněním na displeji.
Co se týče závad a servisu, tak v tomto prozatím nemohu sloužit, protože jsem žádnou závadu neměl a toto ukáže až čas.
Hezká recenze se kterou na základě osobních zkušeností souhlasím
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu
... a nakupujeme na stejném místě