KLX 250 malá mrška do velkého terénu. Ideální motorka na rozvíjení dovedností v terénu.
Motorka koupena od Frankie
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 250L: Parádní motorka na začátky, znatelně vyšší výkon než KLX, ale ten podvozek je výrazně méně do terénu.
Honda CRF 300L: Mladší sourozenec 250L je o kousek lepší, ale podvozek je stejná bída a nenašel jsem rozumnou motorku pod 100k.
Honda CRF 300 Rally: Tahle motorka byla dlouho můj favorit, ale když jsem ji viděl naživo, tak jsem si uvědomil, že se míjí tím, na co bych ji chtwˇl používat. Rozhodnem to totiž už není “lehká” motorka do terénu… A po každém položení měnit plasty ? To tedy ne !
Beta ALP 4.0: Byl jsem se podívat na dvou motorkách z roku 2008 a vypadalo to super. Do chvíle, než jsem zjistil, že na to nepůjdou sehnat díly. V době, kdy jsem se začal rozhlížet vyšla ještě nová verze. Bohužel zpracování je katastrofální…
Yamaha TT 600 R: Nakonec jsem se rozhodoval mezi TTRkem a KLXkem. Byl jsem se podívat na šest TTRek a bohužel všechny byly doslova rozdupané…
Yamaha WR 250F: Krásná, moc jich není a když už tak dávat přes 100k za takhle starou motorku ?
První dojmy - Nemohu se ubránit, ale po všech předchozích motorkách TDR125, er5, XT1200Z to fakt nejede :D. Nicméně po vnoření do terénu to na záčátky bohatě stačí.
Motorku bych doporučil pro - Enduro zvědavce a začátečníky v terénu.
Doplňky na motorce - Čím méně tím lépe, tady jde o hmotnost …
Recenze
Na jaře 2024 jsem se vydal s kamarády na cestovních endurech do Rumunska a Bulharska s tím, že si dáme i nějaké pasáže TETu.
Cesta byla super, ale ruku na srdce s naloženou 260kg motorkou si terén fakt neužijete… Co mělo být zábavou se stalo “bojem o přežití”. Nicméně jsme po cestě potkali nádherné scenérie přírody a já začal přemýšlet o tom, na jaké stroji se sem vrátit, abych si to užil.
Moc času neuběhlo a já začal s výběrem. Omezil jsem horní hranici ceny na 90k a začal hledat.
Zjistil jsem, že za požadovanou cenu seženu spoustu ostrých endur, kam jsem zatím nemířil, občas nějakou hondu crf250, s odřenýma ušima crf300, TTRko a KLX.
Nakonec zvítězila kawa, protože CRFka mají horší podvozek a jsou o 10 kg těžší než KLX. TTRka mají sice super výkon s ohledem na hmotnost, ale všechny, které jsem potkal byly za hranicí poločasu rozpadu a vyžadovali by velké investice.
K dnešnímu dni jsem na motorce seděl asi čtyřikrát. A už při první jízdy jsem byl unesen, jak zvládá proplouvat terénem. Motorka je úžasně ovladatelná. Přední vidlice má nastavitelnou kompresi a zadek je plně nastavitelný. Vzhledem k mé výšce uvažuji o lepší pružině na zadek.
Poslední jízdu jsem absolvoval v motoškole Míry Lisého (Enduro - drifty) a motorka na všechno stačila. Během zimy budu trénovat a příští rok uvidíme :).
KLX 16kw, CRF250 17kw, CRF300 20kw.
Zdá se to nemnoho, ale poznat to je. Je pravda, že KLX má omezovač otáček na vyšších rychlostních stupních do 8500 ot/min. S výkonem to nijak nepohne ..
klx má stejný výkon jako crf, když teda nemá snížené kw na poslední 3 rychlosti: https://svendura.de/tuning.php
Dobrý výběr pro zamýšlený účel - absolvování nějakých TET. Souhlasím s tezí, že do terénu se kombajn na dvou kolech moc nehodí.
Asi by to chtělo i nějaké odlehčené vybavení na nejnutnější oblečení, případně bivak pod širákem. Ne ty šílené stolitrové kufrové sady s telkou, sprchovým koutem a skládacím gaučem pro celou rodinku.
Ať se daří!