renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2024)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kohlstein
Vloženo 21.12.2024
Aktualizováno 21.12.2024
Zobrazeno 795x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1

Popis motorky


Varianta Ténéré 700 pojmenovaná Extreme. Zapůjčeno k vyzkoušení, odevzdáno zpět bez šrámů, takže jenom několik postřehů.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Proti základnímu provedení nabízí lepší pérování, užší sedlo a široké zubaté stupačky. Zvednutý přední blatník bych nezařadil do nabídky, spíš do "co nadělám, když to jinak nejde, než s tou hnusotou".

Recenze

Nabízelo se to k projetí během yamahácké demotour, tak jsem si mastodonta zkusil. Dva metráky se nezapřou ani na takhle vysoké motorce, ještěže umím nastupovat přes stupačku zatímco je motorka na bočním stojánku. Prostě to má svoje specifika a jedno z nich mi hned po rozjezdu dalo vzpomenout si na Zetor 6711 - řadí to podobně, sice nohou a ne rukou, ale s podobnými rázy a kovovým cvaknutím ...

Na rovince jsem nasadil cestovní rychlost a začal hledat polohu, při které mi vítr nebude chtít utřepat hlavu. Zrychluje ten MT motor pěkně poslušně, to se musí uznat. Hledání nejlepší polohy skončilo po pár kilometrech v obci postavením se do stupaček. Tady ty široké stupačky přišly velice vhod a mozku se podařilo za chvíli stabilizovat polohu. Následovalo pár zatáček, hned v první ostřejší mi velké přední kolo a geometrie pro saharské pláně daly vědět, že "tuhle zatáčku znám dobře" neznamená, že se v ní bez problémů udržím od začátku až do konce. Chce to cvik a nikdy nezapomenout tu mrchu k zatáčení trochu (víc) nutit. U mě v disciplíně slalom příliš nezabodovala. Do rychlejších zatáček jsem pro změnu nejel rychle kvůli aerodynamice...

Těším se na nejhorší mi známou silnici, abych vyzkoušel alespoň to pérování. Nějaký výlet mimo asfalt nepřipadá v úvahu. Jednak bych to zasvinil, protože včera pršelo, jednak jsou na Extreme cestovní silniční gumy. Račte si všimnout, že při jakýchkoliv offroad testech mají přezuto na enduro drapáky, nebo minimálně na gumy typu Metzeler Karoo 4 apod. Pérování se na tom nejhorším známém asfaltu chovalo vzorně, i když bych byl možná pro měkčí nastavení. Nebo to jenom kompenzovala ta tvrdá sicna ...


Fotím si to a otáčím zpět a v obráceném pořadí se snažím svoje dojmy upřesnit, přehodnotit, nebo potvrdit - pohodlné to není, v obci se široké stupačky šiknou, rychle se s tím nedá a doleva to zase nechtělo zatočit, až jsem si musel sprostě ulevit. Kraválu ten dvouválec udělá taky dost. Docela fajn mně přišla ta špidlatá zrcátka, jak je v tom vnitřním krásně vidět dozadu v náklonu v zatáčce.



S díky vracím a mám jasno, že to není to, co jsem si posledních asi šest roků maloval, že by to mohlo být.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
frank79
frank79 napsal 24.03.25 v 12:59 1b.

já jezdím léta silniční moto FZ1 / GSX-R a také ostré EXC a naopak sem byl překvapen, jak se s tím dá letět do zatáčky

Stody100
Stody100 napsal 22.12.24 v 08:59 1b.

Recenze o ničem nevypovídající

Více komentářů



TOPlist