Verze Explore: zdvihy 190/180 mm, sedlo 860 mm, rozvor 1590 mm, světlost 225 mm, 211 kg, 289 990 Kč
Verze Extreme: zdvihy 230/220 mm, sedlo 910 mm, světlost 260 mm, 294 990 Kč
27.11.2024
31.07.2024
01.05.2024
13.07.2023
02.05.2022
29.03.2021
01.06.2020
06.06.2019
04.11.2024
14.06.2024
08.11.2023
06.11.2023
18.10.2023
28.08.2023
02.06.2023
03.02.2023
01.02.2023
03.11.2022
14.06.2022
15.02.2022
22.11.2021
31.10.2020
24.06.2020
04.12.2019
15.08.2019
27.07.2019
10.06.2019
22.05.2019
14.05.2019
27.03.2019
05.03.2019
05.11.2018
24.10.2018
06.11.2017
13.04.2016
2019 | 2020 | 2023 | 2024 | 2025 | |
---|---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | |||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
|||||
Objem | 689 cm3 | ||||
Výkon | 54 kW (73.4 koní) | ||||
Výkon při otáčkách | 9000 ot/min | ||||
Točivý moment | 68 Nm | ||||
Otáčky při max toč.mom. | 6500 ot/min | ||||
Druh motoru | Spalovací | ||||
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | ||||
Chlazení | Kapalina | ||||
Uspořádání válců | Řadový | ||||
Počet válců | 2 | ||||
Rozvod | DOHC | ||||
Ventilů na válec | 4 | ||||
Vrtání | 80 mm | ||||
Zdvih | 68.6 mm | ||||
Kompresní poměr | 11.5 : 1 | ||||
Příprava paliva | Vstřikování | ||||
Startér | Elektrický | ||||
Počet rychlostí | 6 | ||||
Sekundární převod | Řetěz | ||||
Typ rámu | Dvojitý kolébkový | ||||
Materiál rámu | ocel | ||||
Zdvih předního odpr. | 210 mm | ||||
Zdvih zadního odpr. | 200 mm | ||||
Brzdy vpředu | 2 kotouč | ||||
Rozměr předního kotouče | 282 mm | ||||
Přední třmen | dvoupístkový | ||||
Brzdy vzadu | kotouč | ||||
Přední kolo | 21 " | ||||
Zadní kolo | 18 " | ||||
Rozměr přední pneu | 90/90-21 | ||||
Rozměr zadní pneu | 150/70R18 | ||||
Rozvor | 1595 mm | ||||
Úhel hlavy řízení | - | 27 ° | |||
Závlek předního kola | - | 105 mm | |||
Světlá výška | 240 mm | ||||
Výška sedla | 875 mm | ||||
Pohotovostní hmotnost | 204 kg | 205 kg | 208 kg | ||
Užitečná hmotnost | 190 kg | - | |||
Objem nádrže | 16 l | ||||
Rezerva | 4 l | - | |||
Množství oleje | 2 l | 2.6 l | 3 l | ||
Spotřeba | - | 4.3 l/100 km | |||
První cena | 249990 Kč | 275990 Kč | 274990 Kč | - | |
Poznámka | brzdová kapalina výměna každé 2 roky (hadičky každé 4 roky) Množství chladící kapaliny 1,6 litru |
. | - | Verze Rally Edition: sedlo 895 mm, 203 kg, 309 990 Kč. Verze Explore: zdvihy 190/180 mm, sedlo 860 mm, rozvor 1590 mm, světlost 225 mm, 211 kg, 289 990 Kč. Verze Extreme: zdvihy 230/220 mm, sedlo 910 mm, světlost 260 mm, 294 990 Kč | - |
Výměna motorového oleje | 10000 Km | - | |||
Výměna olejového filtru | 20000 Km | - | |||
Výměna zapalovací svíčky | 20000 Km | - | |||
Výměna vložky vzduchového filtru | 20000 Km | - | |||
Seřízení ventilové vůle | 40000 Km | - |
Od LukynHot(2021)
Od LukynHot(2021)
Od LukynHot(2021)
Od LukynHot(2021)
Od grizzly6666(2020)
1/5 - miniseriál - motorka a vybavení
Afrikou motorkou 2024 - Gambie, Senegal,...
Ducati DesertX Rally vs. Yamaha Ténéré 7...
Yamaha Ténéré 700 dostala verzi Rally
Yamaha vylepšila cestovní enduro Ténéré
Honda XL750 Transalp vs Yamaha Ténéré 70...
Jak funguje Yamaha Tenere 700 ABS Off-Ro...
Do terénu! Test Yamahy Ténéré 700 Rally ...
TET Chorvatsko, Bosna a Černá Hora (2023)
Yamaha představuje „přístupnější“ Ténéré...
Yamaha představuje Ténéré 700 Extreme: V...
Romania2023
Yamaha slaví 40 let Ténéré
Balkánské nejen šotoliny
Honda XL750 Transalp vs. Yamaha Ténéré 7...
Arrow, montáž a test luxusního výfuku pr...
Na motorce do Gruzie a Arménie - 7 díl
Na motorce do Gruzie a Arménie - 1 díl
Nový displej také pro Ténéré
Silk road, první etapa
Yamaha Ténéré vs. Aprilia Tuareg - krátk...
Yamaha představila Ténéré 700 World Raid
Na motorce skrz Kosovo, Makedonii a Albánii
Yamaha Ténéré 700 Raid Prototype
Bosenské šotoliny a Albánie NP Theth
Na motorce do Albánie
Moto výlet rozhledna Kraví hora u Bořetic
Yamaha Ténéré 700: Za novými obzory do v...
KTM 790 adventure R vs tenere 700 vs BMW...
Kemaliye Karanlik Kanyon - Turecko
Mototrip Chorvatsko / 2x Yamaha Tenere 7...
Nová Yamaha Ténéré 700 Rally Edition
Jeden den s Yamahou Ténéré 700
Test Yamahy Ténéré 700
Yamaha Ténéré 700 World Raid | Moroccan ...
První jízda na očekávané Yamaze Ténéré 7...
Honza Révai poctivě trénuje na další ces...
První dojmy z testování Yamahy Ténéré 70...
Yamaha Ténéré 700
Yamaha dokončila World Raid. Další krok:...
Yamaha dokončila World Raid. Další krok:...
Yamaha dokončila World Raid. Další krok:...
Yamaha dokončila World Raid. Další krok:...
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Hledám, potřebuji | Pneu na cestovní enduro | 10 | Včera 20:01 | ||
Enduro & funbike | Yamaha Tenere Rally 2025 výrobní vada | 8 | 9.4.2025 07:08 | ||
Enduro & funbike | enduro - polňačkou, lesem, potokem | 1 | 3.4.2025 09:00 | ||
Japonské | Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci | 26 | 28.2.2025 07:19 | ||
Enduro & funbike | Yamaha Tenere 700 vysoke sedlo Tourtecs | 1 | 21.1.2025 17:25 | ||
Pojeď taky | Maroko sezóna 2024/25 (případně až do Dakar) | 6 | 15.1.2025 10:50 | ||
Naked bike | Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele | 981 | 22.11.2024 15:11 | ||
Enduro & funbike | Biele SPZ na Yamaha Raptor 700 | 0 | 16.11.2024 16:08 | ||
Tipy | Tenere 700 úprava ABS | 31 | 15.10.2024 20:53 | ||
Výběr moto | Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto | 3 | 8.9.2024 13:19 | ||
Vybavení | obleceni na endura | 86 | 7.9.2024 07:10 | ||
Silniční cestovní | Nastavení tvrdosti zadního tlumiče | 3 | 4.9.2024 16:52 | ||
Výběr moto | Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 | 149 | 4.9.2024 15:19 | ||
Oblíbená místa | trať enduro | 4 | 31.8.2024 16:27 | ||
Silniční cestovní | Vyjížďky i mimo silnici (Ústecký kraj) | 0 | 25.8.2024 09:02 | ||
Enduro & funbike | Olej tenere 700 | 8 | 14.8.2024 06:03 | ||
Enduro & funbike | Hledám parťáka na cestu do Gruzie | 0 | 6.8.2024 16:39 | ||
Silniční cestovní | Výber cestovného endura | 65 | 19.7.2024 11:48 | ||
Výběr moto | Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto | 116 | 23.4.2024 08:48 | ||
Enduro & funbike | Hledám enduro trať a parťáka/y (Ústecký kraj a okolí) | 0 | 9.4.2024 19:53 |
Enduro, se kterým se dají dělat pěkné kousky. V kategorii velkých cestovních endur lehká holka do ru...
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Nejdřív přišel zájem o koupi mé CB500X a pak zatraceně výhodná ...
Je červená a má laďák, to jsou dva hlavní důvody proč jsem jí pořídil :-) A taky lankový plyn a žádn...
Je to taková hbitá štíhlá štika.
Na tuhle motorku jsem se hodně těšil, ale nedokázal jsem čekat, než ji uvedou do sériové produkce, t...
Nezáludná, ale přitom zábavná. Hodná, ale přitom nebezpečně krásná. Taková je pro mě T7.
Prostě Tenerka. Někdy splašené tele a jindy hravé koťátko.
Po pěti sezónách s MG V7 II přišel čas posunout se někam ani ne dál, ale trošku jiným směrem. Tenerk...
Lehká, jednoduchá a hlavně srdcová záležitost!!
Je to takový ten pocit, když si splníte sen. Zkrátka, když ten den D nastane a jedete si pro tu vysn...
Varianta Ténéré 700 pojmenovaná Extreme. Zapůjčeno k vyzkoušení, odevzdáno zpět bez šrámů, takže jen...
Tak jsem si splnil sen a pořídil si Ténéré.
Yamaha 700 Tenere ve verzi Explore není oproti standartní verzi vyšší, nemá lepší podvozek a ani vět...
Môj kamarát nielen na dobrodružstvá, výpravy do sveta a ventilovanie mimo asfaltu.
Je černá,ale doufám,že se tohle brzy změní,je vysoká - dobře se z ní vyhlíží,jede obstojně a co je n...
Naprosto něco jiného oproti mé předchozí motorce, šla cítit naprostá přesnost ve vedení motorky jak ...
Svižná a zábavná motorka, s pohodlným posezem, má výbornou ovladatelnost.
Po loňské Bosně a vyzkoušení kamarádovy Tenerky jsem se rozhodl že už dále nebudu V-stroma trápit v ...
Budoucí kladivomna TCT a TET. Nejlepší poměr cena výkon pro ty, kdo to s offroadem myslí alespoň tro...
Moje první motorka, z autoškoly rovnou na Tenere.
První doplněk kategorie GYTR*, který jsem si pořídil, je rychlopal (plynová rukojeť), který mění pře...
Pořídil jsem deaktivace ABS. Lze trvale vypnou, takže odpadá po každém zapnutí kliku mačkat tlačítko...
Domácí výroba Yamaha sady zvýšení blatníku.. Jelikož jsem na pár vyjížďkách dokázal zacpat nízký ...
Používal jsem jako navigaci mobil, co už nepoužívám, ale moc se mi to neosvedcilo. Koupil jsem "zrca...
Přehrát software v řídící jednotce jsem si nechal spíše ze zvědavosti. Od kamarádů, co mají také Ten...
Motor | |
---|---|
Spojka | 9.1/10 |
Průběh výkonu | 9.1/10 |
Vibrace | 8.9/10 |
Převodovka | 9.4/10 |
Mechanická hlučnost | 9.0/10 |
Zvuk | 8.6/10 |
Spolehlivost | 9.7/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 8.3/10 |
Těsnost tlumičů | 9.8/10 |
Tuhost rámu | 9.2/10 |
Jízda | |
Sport | 7.1/10 |
Město | 8.2/10 |
Cestování | 8.5/10 |
Terén | 9.1/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 8.3/10 |
Ceny servisu | 8.5/10 |
Servisní síť | 8.8/10 |
Dostupnost dílů | 9.0/10 |
Nabídka doplňků | 9.4/10 |
Servisní intervaly | 9.9/10 |
Terén | |
Brodivost | 8.7/10 |
Výška | 9.1/10 |
Ochrana motoru | 8.6/10 |
Skoky | 8.0/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 7.5/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 8.8/10 |
Ochrana jezdce cestování | 8.1/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
Suzuki V-Strom 800DE | Tak V-Stroma jsem se bál, bál jsem se, že se mi bude líbit, protože papírově byl prostě úplně nejlepší. Testovací jízda mě ale ,hlavně díky vibracím ve stupačkách, vrátila zpět k Tenere. |
Honda XL750 Transalp | Moc milá motorka, líbil se mi i vzhled, jízdní vlastnosti, cena... jen ten motor se záběrem nahoře mě nebavil. Po mé předchozí motorce Yamaha MT-09 mi to přišlo úplně špatně udělané :) |
Yamaha XT 660 Z Tenere | Jelikož jsem již tento jednoválcový motor měl |
Yamaha Tenere 700 World Raid | Bylo to 50% na 50% se standardní, ale po testovací jízdě a vyzkoušení manipulaci na místě, jsme si vybral standard na Öhlinsech |
BMW F 900 GS | Po vydání jsem si říkal, jo ta bude super úplně pro mě, jakožto majitel GS jsem byl vždy spokojen. Začal jsem se tedy blíže zajímat a poměr cena výkon po nakonfigurování + nějaké doplňky, tak cenovka mimo toho, co jsem byl ochoten dát. |
Honda CRF1000L Africa Twin | Tak tuhle jsem vždy chtěl, ale teď se nová už nedala koupit a 1100 je už trošičku přetechnizovaná... |
Honda XL750 Transalp | Motorka vzhledové nevýrazná motorově opak tenérky vršek jede spodek mrtvej, tak super moto, ale pro někoho jiného |
Aprilia Tuareg 660 | Po testovací jízdě jsem si byl jistý, že je to ona, ale pak to začlo, co kus to originál-- trošičku jinak vždy těsnění u olejové vany, trošku nakřivo blatník... přetechnizovanost a nelíbivý předek, tak zůstala u dealera |
Aprilia Tuareg 660 | Tuareg je dobrá motorka na zimu, v létě se na ní nedá jezdit, motor topí přes sedadlo a po 100 km se na ni nedá sedět. Myslel jsem si, že v Itálii je teplo, tak nevím proč vyrobili motorku co topí. |
Moto Guzzi V85 TT | ve své třídě jediné vzduchem chlazené cestovní enduro s kardanem. Nakonec se objevila T7 Rally za zajímavých podmínek. |
Kove 800X | stále nebyla k dispozici , spolehlivost , žadné zkušenosti |
Aprilia Tuareg 660 | spolehlivost |
KTM 890 Adventure R | spolehlivost |
Yamaha Tenere 700 World Raid | Těžší ale hlavně dražší |
Honda CB 500X | Měl jsem jí objednanou na léto 2022 v motoparku Ostrava, protože byl ale problém s dodávkami tak mi termín posunuli na podzim. Chtěl jsem už jezdit a naskytnula se možnost koupit Tenere od Bratra který ji vyměnil za Tuarega. |
CFMOTO 450MT | Na tohle jsem sám zvědav. Je to horká novinka, ale bral jsem to také jako rozpočtovku z těch nižíšch cen. Nejsou k dispozici a nějaký měsíc ještě nebudou. Každopádně chybějící výkon, opět ten design a trošku obava, že je to Čína s porovnáním s ostatními. |
SWM Superdual 650 | Docela old school stroj, ale něco, co jsem hledal z těch alternativ za rozumný peníz. Vypínatelné ABS a to je vše. Žádná elektronika. U nás v ČR pouze verze T kola P19\" a Z17\", trošku obava ze spolehlivosti. A na živo mě překvapila, jak je malá. |
KTM 790 Adventure | Tahle motorka se mi jeden čas hodně líbila a zajímala mě. Ale mrak elektroniky, nenastavitelný podvozek a nevím, zda už vyřešený problém s netěsnícím displejem kvůli vlhkosti. Trošku i cena byla nad limit rozpočtu. |
Honda XL750 Transalp | Pohodlný cesťák s ambicí i do terénu. V základu holátko, moc elektroniky, vzhled mě nějak nenadchnul ani neurazil. Každopádně něco mi tam prostě chybí, čím by si mě to získalo. |
Suzuki V-Strom 800DE | Dle parametrů je to skvělá motorka, funkční a super na cestování. Ale design mě vůbec nenadchnul, škaredá světla a elektronika.. V-Strom? Když je to řadový motor, takže jen Strom a váha je taky docela vysoká. A už jsem chtěl taky změnu značky. |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Suzuki DL 650 V-Strom | Velice, ale velice příjemná motorka, ale pro jednoho!!! A na šotolinky! V malé rychlosti je až hrozivě cítil ta velká váha vysoko! Ale motor super, podvozek. Je to zkrátka enduro do lehčího terénu pro jednotlivce. |
Aprilia Tuareg 660 | Více do terénu, méně pohodlná na dlouhé cesty |
Suzuki DL 650 V-Strom | |
Aprilia Tuareg 660 | Japonec :) ,vyšší těžiště |
KTM 1290 Super Adventure | pro mě moc laděná do terénu, vysoká, méně pohodlná na cestování, nemá bezduše ani tempomat |
Triumph Tiger 800 XC | zase tak moc terénní ambice nemám |
Yamaha Tenere 700 World Raid | Horska koza oproti WR, uskakana, tvrda, oproti nej je jazda s WR ako na oblaciku, ale pritom je dost tvrda v zakrutach |
Honda CRF1100L Africa Twin | |
Honda CRF1100L Africa Twin | Hledal jsem větší univerzál jak na silnici tak do terénu. Tenere by byla lepší v offu ale na silnici ztrácí. |
Honda CRF1100L Africa Twin | Viac menej pre jedneho jazdca |
KTM 890 SMT | slabsi vykon pri rovnakej vahe, |
Husqvarna Norden 901 | Příliš uzká stavba |
Aprilia Tuareg 660 | Pocitovo mi lepšie sadol Tuareg (neviem to inak slovami popísať). A to som Yamahák a Ténéré bola dosť dlho "vysnívaná" moto. |
Honda CRF1000L Africa Twin | Pravé noze vadil motor, není tak dobrá pro dva a ten výfuk je moc na raně |
Yamaha Tracer 9 / 900 | Ještě nebyla v prodeji tak jsem si řekl proč to nezkusit |
Honda XL750 Transalp | Pro mě zbytečně moc orientovaná na terén. |
Aprilia Tuareg 660 | Málo prostoru na chodidla |
Voge 900 DSX | Vysoká koza s pro mě nezajímavým motorem |
Suzuki V-Strom 800DE | Rally Edition je pocitově hodně do terénu. Pak jsem se svezl na verzi Explore, ta je snížená a opravdu dobrá. Jestli vybíráte konkurenta k 800 DE, tak ji doporučuji zařadit do výběru. |
Honda XL750 Transalp | Menej vhodná na cestovanie vo dvojici |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
2024 | droon | 2024-yamaha-tenere-7.pdf | 217 MB | Tenere 700 2024 naskenovany servisny ENG manual |
2023 | ales600gsf | xtz690_2023_cz.pdf | 21 MB | Český návod |
2023 | droon | tenere-700_bnw-f8199.pdf | 21 MB | CZ uzivatelska prirucka XTZ690-U,B,UB |
2022 | Schummi | yamaha-tenere-700-2.pdf | 6.5 MB | uživatelský manuál anglicky |
2022 | droon | tenere-700-bhl-28199.pdf | 15 MB | SK uzivatelsky manual XTZ7N |
2021 | droon | tenere-rally-edition.pdf | 21 MB | SK uzivatelsky manual na Rally Edition |
2020 | droon | yamaha_xtz690_sk-opr.pdf | 5.5 MB | SK uzivatelsky manual |
2019 | Fasces | t7-maual.pdf | 10 MB | Manual |
2019 | Fasces | t7-service-manual.pdf | 16 MB | Servis manual |
Název pneumatiky | Průměr | Použito na | Známka | Popis | Hodnoceno |
---|---|---|---|---|---|
Vložit vlastní hodnocení | |||||
Mitas E-07 Dakar | 18" | Zadek | 2 | Na suchu dobrý, tam dávám hodnocení za jedna ale za deště to... | 09.10.2023 v 17:45 |