BMW R 1300 GS je doslova nabitá moderními prvky, které zvyšují její výkon, bezpečnost, komfort a celkový zážitek z jízdy. Dospěl jsem do stádia, kdy tudle motorku vlastě potřebuji. Chtěl jsem novější, silnější, modernější s kardanem. Na vzdálenější jízdy.
Motorka koupena od FIRMA:CarTec Ostrava (Ostrava - Moravská - mít známe je fajn
Výška jezdce: 187 cm
První dojmy - byly až po převzetí motorky. Koupit si motorku bez vyzkoušení je velmi riskantní a obecně se to nedoporučuje. I když si o daném modelu přečtete recenze, prohlédnete videa a znáte jeho specifikace, osobní zkušenost je nenahraditelná. Já to risknul. Nebyla ani testovací jízda. A fakt nekecali, měli pravdu, JE TO šupa. Trochu jsem zápasil se spojkou a několikrát mi to při rozjezdech zdechlo. Ale jinak to šlo všechno tak nějak samo. Na spojku jsem si zvykl. A ten výkon. Tak ten si užívám.
Doplňky na motorce - Mnoho doplňku je na motorku nainstalováno v továrně už pouhým výběrem barvy. Sednout si ke konfigurátoru je nebezpečné, protože člověk pak chce/potřebuje všechno. Si to vyzkoušej sám TADY.
V mém případě konfigurace dopadla takhle:
458 Styl Triple Black
ND2 Black Storm metallic
Pakety:
235 Paket výbavy Dynamic
20B DSA - Dynamické nastavení tuhosti pružin a tlumičů[/pre]
222 Řadící asistent PRO
224 Režim jízdy PRO
2NA Sportovní brzdy
23B Paket výbavy Innovation
219 Hlavní světlomet PRO
5AR Varování před nárazem zezadu
5AS Jízdní asistenti
233 Paket výbavy Touring
417 Centrální zamykání
58A Prodloužení krytů rukou
681 Držáky kufrů
272 Příprava pro navigační systém
340 Chromované svody
paket komfort je rozložen v těch předchozích, takže je zdarma
413 Paket sedačky spolujezdce
559 Elektricky nastavitelný větrný štítek
636 Hlavní stojánek
24A Paket Enduro PRO
19l Dvojitý sportovní tlumič výfuku
20D Adaptivní regulace výšky motocyklu
287 Návod k obsluze
77C Komfortní sedlo řidiče
518 Vyhřívaná sedačka
771 Černá drátěná kola
690 Nosič horního kufru
77434B0E654 Top Case Vario
Mimo BMW Motorrad jsem pořídil:
na eBay "ConnectedRide Smartphone Cradle" prostě držák mobilu s bezdrátovým nabíjením do přípravy BMW.
na Aliexpress ochranné sklo TFT displeje
na Aliexpress rozšíření stojanu
na Aliexpress ochranný rámečky chladiče
z předchozí motorky klakson Denali SoundBomb 120dBi
plánuji přídavná LED světla.
plánuji pořízení nějaké té bagáže na cestování, první úvaha byla pořízení originálních plastových Vario kufrů. Od toho jsem ale kvůli objemu a materiálu upustil.
Průměrná spotřeba - 5.222 l/100km
Recenze
Proč jsem si vybral tento stroj? Protože je nejlepší?
V ČR Motocykl roku 2024 a vlastně i 2025, ve variantě Adventure. A já jsem skromný, mě stačí to nejlepší.
No a teď vážně, jsem ajťák, takže mě lákají technologie. A stroj našlapaný elektronickými asistenty a různými vychytávkami, je něco pro mne. A já jsem "hračička", takže si ty prvky umím užít. Doufám, že tolik elektroniky na třepající se konstrukci nebude problém - no uvidíme.
To je ale kurvítek na dvou kolech.
Baví mě ta appka od BMW a propojení mobilu s motorkou.
Do teď jsem používal na záznam trasy různé aplikace.
Teď to mám v jedné aplikaci a zautomatizované. Telefon se připojí k motorce, aplikace se po připojení přes BlueTooth spustí a začne zaznamenávat trasu. Zaznamenává (časy, vzdálenosti, rychlosti, teploty, nadmořské výšky, náklony atd.). Dál se v APP da nastavovat navigace. Je tam přehled o servisním intervalu atd.
BMW vychytávky na R1300GS:
Bezkontaktní startování, zamykání řízení a víčka nádrže - tohle jsem u motorky nikdy nepoznal. Klíček v kapse, nevytahuješ = neztratíš = nehledáš (v jakémkoliv pořadí).
A ten plastový "náhradní" kliček na odemykání kufrů je úsměvný.
6,5" barevný TFT displej s BMW Motorrad Connectivity: Intuitivní ovládání, zobrazení důležitých informací o motocyklu a možnost propojení se smartphonem pro navigaci, telefonování a poslech hudby. Je to pěkné, takové barevné. Ještě musím zjistit výhody toho mít všechno připojeno k motorce (Telefon, interkom i interkom spolujezdce). Jako že spolujezdec uslyší pokyny z navigace ?
Multi-Controller: Otočný ovladač na levé straně řídítek pro snadné ovládání funkcí. A těch tlačítek. Tvl. to je chaos - dlouhý stisk, krátký stisk, na kterou stranu to bylo, volitelné nastavení pro kolébku.
Elektricky nastavitelný větrný štít - po vypnutí motorky sjede do základní polohy, po rozjedu, se nastaví do poslední polohy. Během jízdy lze snadno výšku měnit.
Výškově nastavitelné sedlo, s vyhříváním pro jezdce i spolujezdce - Tohle jsem při březnových vyjížďkách moc ocenil. A "moja", až zjistí, že to má teplo pod prdel, tak to bude zaplé pořád. Ještě že na TFT displeji vidím, kdy to bude mít zaplé a na který stupeň.
Vyhřívané rukojeti - to už je snad standard.
Tyre Pressure Control (TPC): Systém monitorování tlaku v pneumatikách. - Fajna věcička, ocenil bych i teplotu v pneu. Ta mi chybí.
Hill Start Control (HSC): Asistent rozjezdu do kopce fakt to zůstane zabrzděné při mírném sklonu (i z kopce), takže NoStres při rozjezdu. Otázkou zůstává, jestli když mi to při rozjezdu škytne a zdechne, jestli to nepoložím jako kdysi před lety na C1500.
Dynamic Brake Control (DBC): Systém pro podporu brzdění v nouzových situacích. - To už taky proběhlo. Skoro mě to zastavilo.
Dynamic Cruise Control (DCC): Tempomat s brzdnou funkcí pro udržování konstantní rychlosti i v klesání - Nepoznám rozdíl kdy to brzdí motorem a kdy už to jsou brzdy.
Engine Drag Torque Control (MSR): Zabraňuje zablokování zadního kola při prudkém podřazení nebo ubrání plynu. - Vypisuje to na displeji, že to udělal, ale já to teda nepoznal.
Active Cruise Control (ACC) s regulací odstupu - bomba pří normální jízdě, zapneš tempomat, trochu mu přidáš a on si upravuje rychlost podle vozidla před tebou (zpomaluje/zrychluje).
Front Collision Warning (FCW) pro varování před srážkou - zatím varování neproběhlo, jeden vybočující cyklista byl rovnou vyhodnocen DBC-kem nouzově.
Lane Change Warning (SWW) pro monitorování mrtvého úhlu - ty trojúhelníčky v zrcátkách fungují jako v autě. Supr bezpečnostní prvek.
Podvozek a jízdní dynamika a asistenční systémy:
Automatizovaný asistent řazení (Shift Assistant Pro): Tak to je velká parádička. Umožňuje vyšší rychlosti řadit nahoru i dolů bez použití spojky.
Full Integral ABS Pro: Nejnovější generace ABS s funkcí náklonového brzdění pro větší bezpečnost v zatáčkách. Brzdí se přece před zatáčkou?!?
Dynamic Suspension Adjustment (DSA): Elektronicky nastavitelné odpružení s automatickým přizpůsobením tlumení a nově i tuhosti pružiny v závislosti na jízdním režimu, podmínkách a zatížení. Zahrnuje také automatické nastavení výšky vozidla.
Adaptivní kontrola výšky vozidla: Automatické snížení světlé výšky při zastavení a pomalé jízdě pro snadnější dosah na zem. Furt se to zvedá a klesá. A když to chceš dát na hlavní stojan tak se to zvedne aby to bylo snazší.
Hlavní a zadní rám z oceli a hliníku přispívá k nižší hmotnosti a lepší ovladatelnosti. Jako jo, není to v zatáčkách na hrbolatém povrchu takové rozvlněné.
Čtyři jízdní režimy: Eco, Rain, Road a Enduro pro přizpůsobení chování motocyklu různým podmínkám a preferencím. Plus navíc s "režimy Pro" (Dynamic, Dynamic Pro, Enduro Pro), ty jsem za ten měsíc ještě nevyzkoušel protože pod tlačítkem jsou jen 4 a v nastaveni si musím vybrat které 4 z 7 preferuji. I na Road je to živé až, až. Ale taky k tomu časem dojde.
Dynamic Traction Control (DTC): Dynamická kontrola trakce pro optimální přenos výkonu a stabilitu na různých površích. Je to vidět na sportovním displeji. Ale zatím jsem tam nic neměl.
Osvětlení:
LED Matrix světlomet: Moderní a výkonný LED světlomet s charakteristickým světelným podpisem. Kdo by podle světla nepoznal BMW R1300GS, žejo. Svítí dobře a integrace s denním svícením je plus.
Osvětlení TopCase kufru s USB nabíjecí zásuvkou. todle se na dovolených bude móooc hodit.
Úložný prostor s USB nabíjecí zásuvkou. Jen nějak nevím, ten telefon se mi tam vejde tak tak. Ten tam nabíjet nepůjde. Ještě že jsou jiné možnosti. Třeba USB zásuvka v originál TOPcase Vario.
Děkuji za váš čas a přeji pěkný den.
Velký boxer pro velký kluky. Ať slouží
až se ty fičury jedna po druhý začnou jebat,tak se z těch reklamací posereš
Je to pěknej stroj, ve skutečnosti se mi líbí víc než na obrázku a že je to samá elektronika? Tomu se už pomalu nedá vyhnout, mám ty kravinky taky rád. Asi to víš, ale ten srandovní plast klíč není jen náhradní na kufry, ale i k nouzovému startu když ti zahapruje dálkáč. Ještě drobná výtka k zamykání nádrže, je super dokut funguje. Dle toho co vím, tak u starších typů to často odešlo (i mě) a pochybuji, že vymysleli nový - lepší systém.
Ať slouží ku spokojenosti.
Tohle ti neřeknou ani u BMW
ale jak říkáš toooolik elektrokurvitek
hlavně ať složí, ale je to BMW takže určitě bude
Paráda. Popis jak ze Star Treku.. Za mě jeden stroj v garáži, který nahradí další tři... pro mě ideál, až ještě došetřím cca 400tkč ;) . Užívej a kolama vždy na zemi, i když nevěřím, že se Ti to bude s předním kolem při výjezdech ze zatáčky dařit..