Po mnohých zkušenostech s řadou KLR vybrána jako jediné možné řešení pro mé požadavky.Druhý důvod byla "ekonomická koupě",pouštím se do stavby domu.
Překvapila mě (pro mě)atypickou kapotáží,s kterou jsem neměl tu čest se potkat.
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - První dojmy?Na co tuto kolonku,je to moje pátá KLR,takže co řešit?Věděl jsem do čeho jít a co mě čeká.A teď tady musím vypisovat tři řádky abych mohl upravit údaj že už to není moje aktivní motorka...
Recenze
Na počet ujetých km(přes 68000)je v relativně dobrém stavu.Podvozek v pohodě.Motor jsem podrobil odkrytování,což se vyplatilo.Odhalil jsem prasklý napínák řetězu vyvažovacích hřídelů(slabost KLR) a "odborně opravené" vodní čerpadlo.Závady jsem odstranil,dnes provedl přepis,a teď mě čeká jen ježdění.
Řadu KLR znám velmi dobře,kromě Tengai jsem měl v podstatě všechny typy,takže překvapení se nekoná.Přesto mám pocit,že tento úplně nejstarší ročník mi vyhovuje mnohem více,než ty mladší.Je to "klasické Enduro".Silný zátah dole,pak už jen pohoda.Žádné koně v otáčkových výšinách.Podvozek je přesně dle mých představ.Snoubí v sobě(s trochou kompromisu) vlastnosti dvou tříd.A to sice není příliš lehká a tím pádem "nervózní" na silnici při vyšších rychlostech jako ostřejší jednovály ,a zas né tak těžká,aby se nedala bez problémů vodit terénem jak je tomu v případě dvouválů.
Takže včera(13.11.2008) jsem pro jistotu ukončil letošní sezónu.Důvod byl jediný,a to sice strach o motor.Jednoválec se sedmdesáti tisíci...
Vytáhl jsem motor z rámu a začal s inspekcí.Po sejmutí víka ventilů jsem se jen spokojeně uchechtl.Vačky,podložky,sedla,vše v ukázkovém stavu,bez poškození.Naprostá spokojenost zavládla i po sejmutí válce.Píst,válec i kroužky naprosto v pohodě,klikovka bez vůle.Takže mě čeká pouze výměna řetězu vyvažováků(jediná zásadní slabost KLR) a výměna hřídele vodní pumpy(podle všeho zku.vená servisem při výměně spojkových lamel).Nemůžu uvěřit,že tento motor má najeto sedmdesát tisíc.
9.3.2009-přidáno nové foto,poznali by jste ji?Jedna a ta samá,po lehčí úpravě.Nakonec zvítězila touha mít "klasické enduro" bez pevné přední kapotáže.Ta je vhodná spíše pro cesťáky,což tento konkrétní stroj nebude.Já i moje milá jsme rostlí,a na cestování potřebujeme něco výkonějšího(až budou peníze).
Aktuální stav k létu 2010:
V motoru mám experimentální pohon vodní pumpy ozubenými koly.Motor obsahuje jediný setrvačník na rozdíl od původních tří.Výhody jsou lepší průběh motoru a nulové náklady na údržbu rozvodu,nevýhodou jsou větší vibrace a taky jistá "nevychytanost" systému což se již projevilo defektem motoru.Naštěstí stačilo vyměnit ventily a jede se dál.
Na podvozku se dostalo na kýžený předek.Osadil jsem USD tlumiče z KX.Pro mě zatím změna jen vizuální,původní tlumily dobře,na těchto si pohraju s nastavením.K tomu jsem si sehnal i přední dvoupístkový brzdič,změna k lepšímu je markantní.
Podzim 2010:K narozeninám jsem si přál pístní sadu což mi bylo splněno.Chystám se proto na výbrus,ale až na to bude čas.Stavba domu si stále vybírá daň v podobě absolutního nedostatku času.Ten se odráží i na mých "jezdeckých výkonech" letos jsem najel opravdu velmi málo.
pěknej stroj
Pěkný KLR, teď jsem se dozvěděl od frajera z komentářů, že je to vlastně nejhorší motorka Achjo. Opravdu pěkný stroj 10b.
AhoJ! fotky i popis stroje zaslouží deset
Jsem teď 20 minut procházel tebou založené vlákno ohledně toho hřiště ve vaší obci - jak tam hodně motorkářů kašle na předpisy. Docela se mi dělalo špatně z toho, jak většina motorkářů reagovala a vysmívala se ti. Je to hnus . Bohužel těchto hovad motorkářů je asi čím dál víc. Já za sebe musím říct, že ikdyž mám pětistovku, tak předpisy dodržuji hodně poctivě a ve vesnici nejedu nikdy víc než s 52km/h na tachu, protože tam třeba může vyběhnout dítě a pak se počítá každý metr
pekne si ji predelal, klobouk dolu
čau spoludebatére
díky jo byla skvělá, mrzet mě její prodej asi nepřestane.
shodou okolnosní po ní byl v plánu elefant9, ale nevyšly peníze na pěkný kus, což mě taky trochu mrzí.
máš to pěkné, všecky tady