JE TO 453 05 panelka 7 koní.Koupil jsem ji za 4000 z Jindřichova Hradce. 5 let stala a vymenil jsem kladívka kondík a dal baterku a jede.Shanim papiry ale nejspis udelam veteransky. shanim dily na renovaci.Vyfuk koleno i tlumic, nadrz rafky ozvete se
Recenze
čezeta 125 typ 453 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959. Od svého předchůdce jawačz 125 typ 353 se lišila svým motorem, kterému byl zvednut výkon z 5,6 koní na 7. Motor prošel řadou modernizací, a to ze dvou výfuků na jeden výfuk, válec s karterama získal větší sací kanály, klikový mechanismus dostal zvětšený pístní čep z 16 na 18 mm. Převodovka získala pro větší životnost řetězová kolečka opatřená silnějšími patkami. Kolečko druhého převodu na hlavním hřídeli bylo pro lepší přesnost řazení zajištěno pojistným kroužkem. Dále to byl rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde u se předchůdce na čelní straně nacházel otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování otvírající a zavírající schránku. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE LUXE a typem 473 sport.
čezeta 125 Typ 453/05 DE LUXE byla luxusnější verzí typu 453, která získala podobu Panelky od jawy. Na oko shodná řídítka se od tohoto stroje přesto výrazně lišila. Oba díly přední masky dolního a horního světla byla odlita z lehkých slitin. Řídítka byla v jednom celku spolu s horním krytem světla, do kterého byl vložen nový tachometr oválného tvaru spolu se spínací skřínkou bošákem, který měl svůj vrchní plastový zasouvací kryt chráněn před deštěm. Řídítka dostala nové ovládací prvky pro ovládaní předního světla, světelné houkačky a klaksonu. Zadní světlo bylo změno na zcela nový vzhled s novým plechovým držákem a plastovým sklíčkem. Tento motocykl se prodával v roce 1968 za 5.900 korun československých.
v textu máš chybu... JAWA 353 byla 250ccm. 125 byla 351 a 4 kvaltová 355
www.175jawa.wz.cz
pekny text vzhled nic moc ale mas tam 10 vsechny masiny nemuzou vypadat jako by vyjely zrovna s fabriky
Ahoj,Sancho má asi pravdu
.Máš to super napsaný,ale dávám "jen"9,desítka bude až jí trochu vypulíruješ!!Ať Ti dlouho jezdí!
řekl bych, že je to spíš model 453.05 De Luxe. 353 je Kývačka 250