PROFIL MOTORKY

Yamaha SRX 600 (1986)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník sannysrx
Vloženo 24.10.2008
Aktualizováno 3.3.2011
Zobrazeno 8 466x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


- Prodáno -Cafe racer.Jednoválec orig.608cc(já 595cc XTZ) - sání,komprese a Bang-Blow prostě "Thumper".
Kick starter (momentálně né ale zase snad bude):).
Klasika

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

Recenze

Sportovně laděný naháč klasické koncepce 70. -80. let.

U nás jich moc nejezdí ale kam přijede tak si najde obdivovatele.

Maličká (něco přes 2 metry dlouhá ,sedlo cca 75 čísel vysoko) lehká ( cca 170 kg s náplněmi)
Cca 45koníků ,max 170km/h (udávaná :) ).

Miluje zatáčky ,nemusí dlouhé roviny.

Motor podobný jako v XT600,některé díly záměnitelné s XJ ,XT nebo FZ.

+ vzhled,zvuk,jízdní vlastnosti ,brzdy

- měkčí předek,vibrace,žádný úložný prostor

Otevřený výfuk - nepotřebuji klakson :D

Problémy s elektrikou vyřešeny viz.deník
Bohužel odešla převodovka viz.deník
Nové srdce viz.deník
Návrat viz. deník
Probuzení viz deník
Zkušební jízda viz. deník

20.1.2010 
Teď přes zimu byl trošku čas tak jsem se maličko rozepsal :).
 
Yamahu SRX 600 jsem si vybral jako idealní motorku pro mne. Měla vše co jsem chtěl - malá,lehká,classic,krásný design,trochu sportovní,nádherný zvuk,ne moc velký výkon (na motorce jsem nejezdil 15 let a jsem vysoký jen 170 cm ). Nebylo jednoduché SRX 600 sehnat. Moc jich u nás nejezdí. Nakonec jsem jednu ojevil . Koupě proběhla začátkem roku 2008 s cca 80 000 km ve vzhledově dobrém stavu. Po první cestě jsem narazil na celou řadu problémů. Začal jsem s jejich odstraňováním. Po majitelích přede mnou bylo dost co opravovat.
Zkontroloval jsem celou el. instalace a většinu el. komponentů (nová cívka,svíčka,kabel,repase CDI u firmy Ignitech,oprava přepínačů,výměna levého přepínače za kvalitnější s kovovým tělem a lepším ovládáním sytiče,nové blikače podařilo se mi sehnat stejný tvar ale v chromu z XJR),repase předních tlumičů,opravy zničených závitů,výměna rukovětí ,nové pneumatiky - používám nyní Maxxis,vyčištění a seřízení karburátorů a mnoho dalších drobných oprav a vylepšení .O většinu prací a úprav se pokouším svépomocí jen CDI jsem musel nechat opravit v odborné firmě.
První sezonu 2008 jsem s SRX najel cca 7000 km.
V roce 2009 začala motorkářská sezona velmi brzo a jezdit se dalo už koncem března. SRX běželo dobře a řešil jsem převážně pouze běžnou kontrolu a údržbu . Největší akce se ovšem konají počátkem a v létě.
Zlomový datum byl 6.6.2009 kdy při přípravě výletu na závody Czek TT Hořice (kam se pokouším pravidelně jezdit - nejlepší přírodní okruh v čechách).Při cestě od pumpy kde jsem natankoval a nahustil pneu došlo k prasknutí ozubeného kola,které pohání vyvažovací hřídel. Následovala destrukce motoru.
Z výletu zbybyla jen hromada otázek. Co dál s SRX ? Kde sehnat motor ?
Měl jsem ale štěstí .
Podařilo se mi dobře koupit celou velmi lehce bouranou Yamahu XTZ 600 tenere z roku 1989 s cca 50 000 km a motorem v chodu.
Druhý den XTZ jezdilo ,což mělo za následek,že z okamžité výměny motoru sešlo a léto jsem projezdil na XTZ.
K montáži motoru jsem se dostal až koncem července, kdy už jsem byl v rozpoložení buď XTZ nebo SRX. SRX vyhrála je to srdcová záležitost.
Pustil jsem se do předělávání. Nic nebylo tak jednoduché jak se na oko zdálo.
Demontáž motoru z XTZ byla bezproblémová a velmi jednoduchá.
Největší problém byla 1/ úprava olejové nádržky, 1,5/demontáž pouzder zadního držáku motoru z motoru XTZ,2/ umístění a uspořádání nových elektrických komponentů (větší baterie,startovací relé,spínač startéru, 3/ úprava sekundárního kolečka - moc tvrdý materiál nakonec zbroušeno na ploché brusce ).
Problémy:
1/ olejová nádrž – úprava spočívá ve vyříznutí části nádrže (kvůli startéru) následné zavaření a přetěsnění. Problém byl ten ,že to nikdo nechtěl udělat a sám vařit hliník neumím. Nakonec jsem ale přece jen uspěl a s výsledkem a cenou jsem byl velmi spokojen.

1,5/ demontáž pouzder zadního úchytu motoru – u motoru XTZ prochází zadním úchytem motoru osa kyvné vidlice a u SRX pouze šroub asi polovičního průměru. Tento úchyt je v obou případech jsou pouzdra s rozdílným vnitřním otvorem (jinak jsou stejné).Tyto pouzdra je nutno zaměnit. Z SRX jdou lehce stačí vybouchat. Z XTZ to nejde protože vnitřní průměr pouzdra je stejný jako otvor zadního úchytu a není o co se zachytit. Zkoušel jsem vyklepat,vypáčit ,nahřát nic nešlo. Co se osvědčilo navařit na pouzdra matky menšího průměru a potom jednoduše vybouchat (pokud to bude někdo dělat doporučuji udělat hned - ztratil jsem na tom hodně času).

2/ elektrická instalace – moje obrovská výhoda byla, že jsem se rozhodl implementovat společně s motorem XTZ i komplet „celou“ el. instalaci. Upřesňuji skoro celou. Dělící konektory jsou vpředu pod nádrží a v zadu pod sedlem . Propojení s ovládacími prvky je opět v předním světle. Pravý ovladač je použit z FZR 1989,levý je stejný jako originál ale z kovu a ovládání sytiče je přesunuto pod ovládací prvky (nevím z jaké Yamahy je). Pod sedlem jsem vyrobil komplet nový podsedlový prostor z hliníkového plechu. Implementoval tam i držák baterie a el. komponentů z XTZ. Pozitivní je vzniklý úložný prostor,který do té doby na SRX nebyl.
Jediné na čem jsem se malinko zasekl bylo zapojení "stop" a tlačítka startéru (velmi mne překvapili páni z Japonka ,že na motorkách z stejného roku nedodržují barevnou legendu - XTZ 89 startér /červeno bílý modrobílý/ a stop/modrobílý černý/ - FZR 89 startér /černý modro bílý/ stop /2x červenobílý/).
Tím došlo k záměně při napojení na hlavní kabeláž. Výsledek byl ten,že motor běžel jen se stlačeným tlačítkem startéru. Takže rozborka a opětovné zapojení.

3/ na motoru z XTZ je sekundární kolečko dál od motoru než u motoru SRX cca o 3,5 mm. Nechal jsem v nástrojárně upravit originál ozubené kolo XTZ. Materiál je ovšem velmi tvrdý a na soustruhu nešlo standardně obrábět. Musela se použít plochá bruska. O kolik bylo zbroušeno kolo ,tak širokou jsem nechal udělat podložku pod matici. 

SRX jsem vybavil novými stupačkami Yoshimura (spíše bych to viděl na nějakou kopii) – montáž byla celkem jednoduchá , řazení je přesné (musím ještě časem dořešit lepší propojení zadní brzdy s pumpou,je to funkční ale není to moc hezké). Ještě si maličko zvyknout na maličko dozadu posunuté stupačky a bude to OK .

Motorku jsem odzkoušel cca 400 km, vše fungovalo jak má.
Motor fungoval perfektně nakonec jsem ho osadil již ověřeným karburátorem z původního motoru SRX ,který byl naladěn k otevřenému výfuku a otevřeným filtrům.
Měl jsem strach jestli motor nebude mít špatný průběh nebo se motor nebude přidušený.
Nic takového se naštěstí nedělo. Motor tahá jako pila a každý milimetr na plynu je znát na motoru. Nemá problém se dostávat na maximum otáček na všechny rychlostní stupně. Spíš naopak ho chce hodně hlídat na první tři převodové stupně,kde je velmi rychle až za 7 000 ot/min.

Druhou sezonu jsem najel s SRX cca 2 500 km a s XTZ asi 2 000 km

Co mne ještě čeká:

Výměna spojkového lanka – součastné je původem z mé XTZ a seřizování délky lanka je u spojkové páčky. U XTZ to nevadilo SRX má řidítka užší a je to na těsno a u světla je bowden ohnut dost ostře má to za následek že spojka jde dost ztuha. Našel jsem prodejce a ten má stejné lanko se seřizováním u motoru. To by mělo být lepší.
Výměna pastorku sekundárního převodu – sekundární převod mám teď 15/37 ale motor se vytáčí dost rychle a při rychlejší jízdě je zbytečně ve vysokých otáčkách, z tohoto důvodu použiji přední kolečko s 16 zuby,tento poměr jsem měl již na originál motoru a byl jsem spokojen ( 150 km/h při cca 5200 ot/min ). Nastavení převodů je u motoru XTZ - 3AJ skoro totožné jako u SRX - XL1.
Chtěl bych udělat ještě mnoho úprav ( jedno sedlo,drátěná kola,přední tlumiče,malá kapotáž,Supertrapp atd.) Je to všechno jen otázka volného času a peněz.

Průběh oprav a úprav viz. deník

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marafzs600
marafzs600 napsal 20.07.21 v 06:11 10b.

Moc pěkná a dobře jsem si početl dávám 10

bubaris
bubaris napsal 16.07.21 v 15:33 10b.

Mas muj hluboky respekt libi se mi jak jsi vdech zdanlive mrtvemu stroji znovu zivot

Maho
Maho napsal 11.07.14 v 17:51

jasných 10b

sannysrx
sannysrx napsal 29.08.09 v 19:26

jj snažím se tak to možná i dopadne

p.epanica
p.epanica napsal 29.08.09 v 17:52

Vidím že pořád na SRX makáš jako ďas. Tak ať se ještě letos svezeš . . .

Více komentářů



TOPlist