Fazer je všestranná a odolná motorka, na které zvládnete dojet na dovolenou a cestou zpět potrápit mnohem silnější motorky v serpentinách, ale i na okruhu. Je ideální jak pro začátečníka tak pro zkušeného Bikera.
První dojmy - Po prvním usednutí na Fazera je vše tam kde má být a řidítka padnou přesně do ruky. Motorka je lehká a pohodlná, tomu napomáhá i vzpřímený posed. Motor zatahuje celkem lineárně, tudíž nevyleká méně zkušené jezdce.
Doplňky na motorce - Racing plexi (ermax), miniblinkry (barracuda), mazací systém na řetěz (scottoiler), spojler pod motor, mřížka na chladič (fazer), reflexní proužky na kola, držák na kufr (givi), laděný výfuk (LeoVince), K&N filtr, trysky (DynoJet), pancéřové brzdové hadičky
Recenze
[p]Na FZS 600 jsem už odjezdil mnoho sezon a najel mnoho kilometrů a musím říct ,že jsem si nemohl vybrat lépe. Má také nějaké ty nedostatky, jako každá motorka, ale do světa velkých motorek mě zasvětila velmi dobře.
Je to motorka, která dokáže odpustit mnoho chyb a dokáže naznačit kdy už je to přes limit.[/p]
[p]Fazer je velmi spolehlivá motorka. Za tu dobu co jsem jí měl, mě nenechala nikde ve štychu. Nejzávažnější porucha byla asi prasklé lanko od spojky .
S motorkou jsem byl velice spokojený i když pár věcí bych asi změnil jako například nízko položené stupačky a nenastavitelná vzdálenost spojkové páčky(když páčka brzdy je stavitelná). Motorka je celkem lehká a hravě si s ní poradí i slečny a lidé menšího vzrůstu. Sedlo je měkké a pohodlné, i když po nějakém čase se přeci jen prosedí, ale to se nedá ničemu divit, když jede člověk třeba 500 km v kuse. I spolujezdec bude spokojen, až na trochu kluzký povrch sedla kdy spolujezdec velmi často sjíždí na řidiče, ale nic hrozného.
Polokapotáž odvádí proud vzduchu velmi účinně do 150-160 to zvládá bez zalehnutí.[/p]
Řazení jde lehce a je celkem přesné, i když se mi podařili občas zařadit falešný neutrál, nebo vyskočila rychlost (stávalo se to jen zřídka), a to při razantní jízdě. Fazer měl najeto přes 50 000 km, kdy motorka trávila po většinu času u červených čísel a s kolem ve vzduchu.
Tímto se dostávám k motoru, který pochází z thundercat 600 a zdědil po něm to nejlepší. Motor zatahuje už od 2500 ot/min a tahá po celém spektru otáček, kdy od 6000 ot/min ho popíchne rohatej a letí k největšímu výkonu kolem 11 000 ot/min. Motorku jsem kupoval s 25 kw, a tak při otevření jsem investoval a koupil K&N filtr, laděný výfuk a nechal přetryskovat a vyladit na válcích (motorová brzda). Tudíž motorka byla trochu ostřejší než obyčejný fazer.
Maximální rychlost byla něco málo přes 250 (asi tak 253 atd jak kdy
, podle větru v zádech
), jinak rychlost do 240 tam byla vždycky i při špatném větru. Spotřeba při takových to výzvách byla do 7l/100 km, jinak při svižné jízdě se dalo jezdit kolem 6,2-6,5l/100 km. Dokonce jde jet i za 5l/100 km při kochačce, ale to se nedá vydržet
a s nádrží 22l je to velice slušný dojezd.
Podvozek je dobrý a částečně stavitelný, i když při velmi razantní jízdě může mít rezervy. Motocykl si drží stopu a lehce se překlápí ze strany na stranu, což je způsobeno úzkou zadní 160tkou. Rozměr je to takový specifický při výběru cestovních pneu celkem velký výběr, ale při koupi sportovnějších gum je výběr menší. Osobně jsem byl velmi spokojený s gumami Dunlop qualifer, které jsou teď už velmi dobře cenově dostupné a mají slušný kilometrový nájezd a také velmi dobře drží. Zkoušel jsem i nové Bridgestone S20, které se velmi rychle zahřívají a s přilnavostí jsou ještě o 2 levely dál, ale co se týče km-nájezdu nic moc. Dokonce horší než qualifery.
Brzdy jsou odvozeny od modelu R1, což je známkou spokojenosti a není co dodat. Vpředu dvoukotoučová brzda se čtyřpístkovými třmeny. U tohoto typu motorky jsou asi nejlepší z konkurence. Při brzdění v zatáčkách má motocykl tendenci se stavět.
Osvětlení je velmi dobré a co se mi nejvíce líbí, že při tlumených světlech svítí obě lampy.
Budíky jsou dobře čitelné a obsahují základní info jako čas,celkový stav km a momentální km.
A co se týče úložného prostoru pod sedlem, tak ten nemá konkurenci, vložím pod něj i půllitrovou láhev bez menších problémů a ještě je tam dost místa pro peněženku atd. na motorce jsou i oka pro upevnění bagáží.
Závěrem bych řekl, že tento motocykl bych doporučil jak začátečníkům, tak jako motorku pro každodenní ježdění. Je vhodná také na dojíždění do práce i na nějaké to cestování či sportovnější vyžití. Asi nejlépe ho vystihnou dvě slova VŠESTRANNÝ MOTOCYKL.
Mam taky dobra volba vsestranna motorka
Máš ho krásného tak hodně nalítaných kilometru
Prostě fazer
Jo máš pravdu. Mám na ní stejný pocit.
Je to pohodlný, všestranný stroj