Splněný sen, krásná, červená, točivý motor, výborné brzdy, dobře ovladatelná, pohodlná, praktická, nežere, nese.e se...
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Při prvním svezení jsem to málem zahodil, nečekal jsem totiž takovou účinnost tehdy vyhlášených "modrých čtyřpístků", prostě po XJ nebo FZR to brzdilo jako kráva. Motor tichounký, příjemný střed otáček a ochotně se vytáčel. Sedačka smrděla pohodlím a hlavně se mi Fejzříček moc líbil.
Motorku bych doporučil pro - Dnes už je to dost stará ojetina, ale tenkrát to byl dokonalý univerzál. Neztratil se ve městě, na okreskách ani na okruhu, dalo se skvěle cestovat. Přitom se na motorce nic nekazilo, jezdila za pár litrů a byla krásná. Dnes už se takové nedělají... Ano, jsem sentimentální, ale designově jsem se prostě zasekl v éře Fazerů, Banditů a Hornetů :-) Dnešní japonské naháče už mě neoslovují.
Doplňky na motorce - Po roce jsem pořídil karbonový laďák Shark (bohužel homologovaný, takže ne o moc hlasitější, zato neodřený a Fejzříkovi slušel), pak se podařilo ve výprodeji sehnat panc.hadice za pár korun, tak nebylo o čem. Dále jsem přes zimu vyleštil okraje ráfků a koupil klín pod motor a zadní blatníček spolu s krytem řetězu. Taky došlo na montáž vyhřívaných rukojetí a zapojení druhého světla vpředu abych neměl "jednookou" motorku
Recenze
Motorku jsem vlastnil v letech 2002 až 2004 a byl jsem s ní MOC spokojený. Proč jsem jí tedy po dvou letech prodal ? K tomu se ještě dostaneme. Teď trochu vzpomínání o tom jak jsem se k Fazeru vůbec dostal.
To jsem onehdá (zima 2001) navštívil místního dealera Yamahy jakože na pokec. To se tenkrát dělalo když ještě nebyly ty facebooky a lidi komunikovali osobně. A on povídá abych se šel podívat dozadu, že tam má něco hezkýho. Právě přivezl lehce bouranou Yamahu FZS600 Fazer. Rozlámaná kapota, ale jinak nic vážnýho. Mašina byla naprosto nádherná a já věděl, že jí strašně moc chci. Ale zároveň jsem věděl, že 190 tis. neseženu ani kdybych se pos... A tak zůstalo jen u okukování a snění.
Ano, tenkrát stála ojetá šestistovka 190tis. a nová 240 tis. Plat jsem měl 8tis. a z něj splácel ojetý XJčko. To jen tak pro někoho kdo by si chtěl stěžovat, že je dnes něco drahý.
O pár měsíců později jsem se poprvé dostal na akci Yamaha den na okruhu v Mostě. Jel jsem tam na XJčku s tím, že bych si rád zkusil toho Fazera. Půjčil jsem si z práce (!!!) 20tis. ,abych měl na kauci a jel. Vzhledově si mi líbil, ale zkušební jízda mě úplně rozsekala. Od motoru jsem čekal, že pojede líp jak XTčko, od podvozku jsem taky tak nějak očekával, že se nebude vlnit, ale TY BRZDY, málem jsem před první zatáčkou lehnul, zvyklej vzít za to z Xjčka pořádně celou rukou a tady stačily dva prsty Motorku jsem nepoložil, o půjčený prachy nepřišel, jen jsem odteď pořád přemýšlel o tom jak si splnit sen...
Na další sezonu jsem pořídil FZR 600, ale jednalo se o krok vedle, prostě jsem si to jen zkusil.
A pak se to stalo. Na podzim 2002 procházím inzeráty a co to moje oko nevidí, lehce bouraný Fazer za (v té době) slušné peníze. Ze zvědavosti tam volám a kluk je docela zoufalý a nutně potřebuje motorku prodat a nebrání se slušné slevě.
Abych to zkrátil, půjčil jsem si peníze s tím, že je vrátím jakmile prodám na jaře FZR Jel jsem vlakem do Prahy, tam projel motorku, zjistil rozsah poškození a volal domů, ať pro mě přijedou s dodávkou a penězi. Domů jsem jel jako nejšťastnější člověk na světě - právě se mi splnil sen !!!
Do jara jsem dal motorku do kupy, prodal úspěšně FZR a mohlo se začít jezdit. A co vlastně motorce bylo ? Rozlámaná kapota, bez plexi, poškozené budíky, světla, pár odřenin a naražený ráfek. Kapotu jsem nechal opravit, že byla jako nová, koupil nové plexi, budíky měly prasklou desku, to jsem propájel, upadlé ručičky se nasadily a ciferníky a sklíčka vyrobil velice šikovný známý. Proč jsem je nekoupil ? Stály nové 20tis. Úchyty světla se přilepily, ráfek narovnal a bylo hotovo. Opravy vyšly na cca 15tis. a i tak mě mašina vyšla asi o 30tis. levněji než se běžně prodávaly. Měl jsem prostě z prdele kliku.
A jak se na tom jezdilo ? Skvěle. Podvozek trochu měkčí, ale dalo se kromě rozbitých silnic jezdit i na okruhu, časem nebyl problém ani na silnici dřít stupačkami o zem. Ano, byly docela nízko Pohodlná sedačka i pro dva, za kapotou nefoukalo, což nahrávalo cestování. velká rovná plechová nádrž, ideální pro plný tankbágl konzerv. A toho místa pod sedačkou ! Vešla se tam malá flaška vody, sprej do gumy, náhradní žárovky, lékárna, nářadí a ještě třeba náhradní tričko. Navíc centrální stojan a vysouvací háčky na bagáž pod sedačkou. Která motorka dnes tohle má ?
Motor šel krásně odspodu (na šestistovku), měl silný střed a slabší vršek. Brzdy dokonalé. Přesnou spotřebu si nepamatuji, ale moc to nežralo, tak kolem 5ti litrů průměr. Nádrž velká, takže dojezd přes 300km.
Na Fajzříkovi jsem v roce 2003 absolvoval s partou zkušených cestovatelů svoje první Alpy. První dny jsem se děsil jejich stylu jízdy a pořád se bál, že mě chtějí zabít. Pak mi došlo, že oni tak jezdí prostě normálně, zkusil to jako oni a ... zvyknul jsem si Hned po okruhu to byla nejlepší jezdecká škola života a sám bych se v ČR takhle jezdit nikdy nenaučil. Vůbec nešlo o rychlost, ale o zatáčky. Tolik vinglů denně za někým, kdo opravdu umí, mi dalo strašně moc. Od té doby jsem začal do Alp jezdit pravidelně. Nádherné zatáčky, čistý a hladký povrch, podle lokality i malý provoz a hlavně ty výhledy, nemělo to chybu. Vlastně jednu jo, tenkrát jsme nebyli ještě v EU a bylo pro nás za hranicemi docela draho, takže jsme byli týden o konzervách a spali pod širákem na louce nebo v lese a peníze ušetřené za bydlení raději lili do nádrže.
V roce 2003 se mi začaly líbit italské krasavice. Ano, pošilhával jsem po Ducati, fascinoval mě jejich zvuk a chtěl jsem si to "jen zkusit". A tak jsem navštívil akci Ducati den v Mostě. A to jsem neměl dělat... Jízda na Ducati Monster S4R deklasovala do té doby dokonalého Fejzříka do role koloběžky Okusil jsem dvouválec a svět už nikdy nebude jako dřív. Měl jsem další sen a o jeho splnění se rozhodlo hned následující rok. Mimochodem sám jsem s Fazerem na okruhu lehnul, poslal mě k zemi v zatáčce stojánek, nebo spíš moje hloupost - myslel jsem si asi že se to dá klopit donekonečna Ale mě se nestalo nic, prodřené víko alternátoru se zalepilo páskou, ohlý držák kapoty srovnal a dojelo se jakžtakž domů a motorka dala v pohodě do kupy.
Když to nějak shrnu, dva roky s Fejzříkem byly skvělé a naučil jsem se hrozně moc, s mašinou byl spokojený, zkrátka nemělo to chybu. Kupoval jsem s najetými 18ti tis. km, prodával se 45ti tis. známému a ten motorku po mnoha letech prodal, když měla najeto 85tis. km. Celou dobu bez poruchy jen s běžnou údržbou. přitom co toho zažila ! 4x okruh, asi 8x Alpy a to ve dvou s plnou náloží. Když si vzpomenu na ty vracáky a pořád řazení 1/2/1/2, dodnes nechápu že to ta převodovka vydržela. A kdyby z něj nový majitel neudělal totálku, jezdil by dodnes.
jaaaj to su spomienky tiez som ju mal. bol to super stroj
Pěkně jsi to napsal
Skvěle popsaný. Tvoje zkušenost s Fazerem mě už poněkolikátý jenom utvrzuje v tom, že jsem udělal dobře když jsem ho pořídil
Parádní popis ,skvělá mašina