Svou 634 jsem se po letech rozhodl přestavět viz. deník moto. Pár designových prvků je shodných s J660 Vintage - na obou motorkách jsem v Týneckém vývoji pracoval současně
Výška jezdce: 191 cm
První dojmy - První dojmy po přestavbě jsou super. Motorka je prakticky nová. Jízdní vlastnosti se výrazně zlepšily. Vape a nové přepínače velmi usnadnili fungování v dnešním bláznivém provozu.
Recenze
S 634 mám jen dobré zkušenosti. Koupil jsem ji jako pojízdný slepenec všeho možného (tenkrát ještě studentská kapsa a pomalu ji od holého rámu dával dohromady vč. GO motoru, brzd, el. instalace atd.
Motorku jsem doplnil o postranní rámy a nechal do nich ušít brašny. Kvalita zavazadel se potvrdila na následné dovolené po čechách.
Teď trochu reklamy na Jawu Je to finančně dostupná, spolehlivá motorka, s kterou se musí jezdit tak jako s motorkou ze 70. let. tzn. nečekat od bubnové brzdy, že dostane přední kolo do smyku a od motoru, že vytrhá asfalt
Přestavba (viz deník)
"Čtyřka" potřebovala GO, tak proč se do toho nepustit zgruntu...
Chtěl jsem fungující, líbivou Jawu přelomu 60.-70.let. Zvolil jsem, podle mého názoru, dobrý základ (rám+motor) J634 a líbivé chassis modelu Californian.
634 jsem odstrojil a začal s montáží "nanečisto".
Přední blatník je ČZ-Cagiva Roadster, který jsem převařil v místě prolisů pro vidlice (původní byl široký). Rám blatníku - zohybaná trubka ve svěráku průměr 10mm
Zadní blatník povytažený "čtyřkový", převařené a převrtané díry pro nosič světla.
Zadní partie rámu vyřezána a převařena a to především kvůli zadním tlumičům. Ty bylo potřeba dostat blíže k ose motorky aby doutníky bez prolisů, které jdou kolem nevycházely v zadní části příliš doširoka. Použil jsem tlumiče "kývačkové", které jsou kratší, takže se při stejné poloze zadního kola dostanou spodním záchytem nad kyvnou vidlici. Pro tlumiče vyroben horní a spodní záchyt. "Čtyřkový" držák pro výfuky a zadní stupačky (sešlápnutá vodovodní roura...) jsem nahradil novým.
Kvůli správné poloze doutníků jsem na výfuková kolena navařil (zatím provizorně) koncovky jiných kolen.
Sedlo má základnu z J-Californian r.v. kolem 2000, kterou jsem ořezal do finální podoby. Podsedlovka rovněž změněna. Molitan přibroušen tak, aby se mi dobře sedělo
Nádrž má převařené uchycení a navařené hrdlo na kohout v jiné poloze...původní vycházelo do vzduchového filtru.
Původní řídítka s hrazdou jsem nepatrně rozšířil a vybavil novými přepínači. (Kdo má panelku s blinkry, ví proč
Motorku jsem osadil 12V Vape. S kladívky jsem nikdy neměl problém, ale výkon původního dynama je poměrně omezený. Motorka špatně svítila a s blinkry zhasínala. Použil jsem původní spínací skříňku Bosch, takže jsem elektroinstalaci doplnil o relé, které systém kostří.
V současné době zbývá dopracovat elektroinstalaci, potahnout sedlo, koupit nové doutníky a nechat nachromovat nová kolena.
Fakt pěkně provedený - vzal bych si z toho inspiraci dělat to. Ale chtělo by to sem pověsit víc materiálů ke studování... Určitě by se to super četlo.
Paráda chlape a pochvala od máničky a berta by mně hřála
Je to moc povedený , hlavně chválím to odstranění toho sériového držáku zadních stupaček a výfuku v jednom . Kus ohnuté trubky a je to nádherný . Sám jsem to na dvou stavbách použil a bylo to o dost lepší . Kombinace starého s novým vypadá taky moc pěkně a hlavně je to účelný , myslím ty ovladače .
Opravdu povedený stroj, velmi chválím především zpracování sedla a zajímavé uchycení předního blatníku. Celé to skvěle ladí, 634 motor se do Kalifa hodí víc než 638. Super počin
Moc krasna Jawka v super stavu. Davam ti za 10b. a přeju moc pohodových kilometrů.
Souhlasím s Tebou,hezky charakterisuješ 350ku.A Tvé Jawě 10 bodů.