Ural není jen motocykl. Je to nekonečné dobrodružství !!!
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Narozdíl od Dněpru to prostě jede, elektrický startér je super a je to celkově povedený ruský stroj
Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo si chce motorku užít, mít něco jiného než většina a má rád i dobrodružnější jízdu v terénu. I když bez pohonu sajdy, vyjede to vážně moc. Navíc nehrozí, že s tím spadnete, jako s těžkým endurem ;) Zároveň je to pro někoho kdo nevyhledává rychlost a rád se projíždí mimo hlavní silniční tahy.
Doplňky na motorce - Zadní nosič, na zakázku šitá plachta, v chladnějším období pro protiváhu v sajdě plexištít ( původně kupováno pro psa, ale když se tam nacpala i má drahá žena... :D ), brašna na drobnosti a 10l kanystr na vodu
Recenze
Urala jsem si koupil po dlouhých letech touhy. Předtím jsem již v 18 letech sedlal svého prvního Urala 650, potom následovaly Dněpry, Triumph, Honda atd. Většinou těm motorkám něco chybělo... Dněprům spolehlivost a těm ostatním prostě chyběla sajda :D
Nakonec to tedy skončilo tam, kam to stále víc a víc směřovalo a mě se povedlo zakoupit ural 750 Ranger. Jednalo se o motocykl z Anglie a proto taky měl uchycení sajdy na špatné straně. To se ale pomocí svářečky a brusky povedlo napravit :D
U motorky bohužel chyběla sajda a tak nafasoval Uralek mojí starou sajdu z K-750. Naštěstí taky maskovanou a tak ten rozdíl není skoro znát. Bohužel ale Ranger pro Anglii nemá hnanou sajdu.
Ural má momenátlně připojenou sajdu z Dněpra. Ta původní se vrátila zpět na káčko.
Co se týče jízdy, tak nemám k motocyklu žádné výhrady. Je to prostě to co jsem očekával a co jsem vždy chtěl. Z Ruského stroje se vždy ozývají různé zvuky, ale není to závada, ale standartní projev. To samé bylo i když jsem měl Triumpha sprinta 955i, na setkání jsme se skoro hádali komu to víc chrastí a klepe :D Závody se supersporty se s Uralem jezdit nedají, ale projet zatáčkou smykem v cca 80km/h je opravdu zážitkem :D
Po technické stránce tomu snad ani nic vytknout nejde... Je to prostě tvrdá kovařina, která dělá to co šílený majitel chce.
Dnes má motorka najeto 8900km což je cca o 6tis víc, než při koupi...Za celou dobu se neprojevil žádný sebemenčí problém.
Ideální cestovní rychlost je okolo 80km/h. Tahle rychlost se dá udržet i s plně naloženým strojem a s náročným spolujezdcem na pohodlí :)
Jestli má někdo nějaké otázky... Tak se ptejte :)
Motorka má dnes najeto 11tis km. Za tu dobu jsem akorát měnil olej, seřídil ventily a brzdy. Jinak jen jezdí, jezdí a jezdí :) Je to super stroj.
Tak už tu bude zase jaro... Na motorce proběhlo pár úprav. Dal jsem k Uralu novější a lépe udělanou sajdu z Dněpra ( shánění ural sajdy s pohonem jsem už vzdal ), nově jsem si nechal ušít plachtu na sajdu a v létě jsem ještě montoval teploměr oleje a zásuvku na 12V.
Naučil jsem motorku jezdit na olej 20W-50 od Harley Davidson a musím říct, že motorce velmi vyhovuje.
Na tachometru už je 16tis km a stále neřeším žádné problémy. Jen seřizuji brzdy...
Vrátil jsem se k Oleji Denicol. Je dostupnější a funguje stejně dobře.
Jaro 2016
Vyměněnil jsem vše co se mi nezdálo. Ruské rozvody jsem vyměnil za německé Herzog, ( jsou lépe udělané a je to spíš pro klid duše, než z nutnosti ) vyměnil jsem tlumící vložku na alternátoru, ložiska v kolech, kříž kardanu a přetěsnil jsem celý motor a udělal spoustu dalších věcí, které jsem tak nějak prostě chtěl udělat.
Březen 2017
Urálek má najeto 22tis km a šlape jako hodinky :) Za celou loňskou sezónu najezdil jen cca 500km :( Prostě není čas. Navíc už se mnou v sajdě nemůže jezdit můj pes ze zdravotních důvodů.
Takže jsem dospěl k rozhodnutí, že motorka půjde z baráku. Není to jediná motorka se sajdou, kterou mám doma a tak je potřeba si zase pořídit něco bez sajdy. Po devíti letech co jí mám cítím, že potřebuji prostě změnu.
5.5.2017 Tak a motorka je ve světě... Trošku mi bude chybět. Ale snad novému majiteli bude dělat stejnou radost jako mě.
Dooost dobrý
Dávám 10 b. jednou bych si na takové motorce chtěl vyzkoušet jet
Možné je všechno... Dnes je ale vše jen otázkou financí a vhodně zvoleného výrobce. Pokud s tím ale nejezdíš do terénu, ale jen po silnici, což si s C 1200 ani neumím jinak přestavit, tak je pohon sajdy zbytečný.
Ahoj, mám BMW C 1200 se sajdou a byl bych rád kdyby se dal k ní přidělat pohon. Je to možné?
Dík