Dovoz z I, 1. registrace v ČR.
Hydro-pneum. přední vidlice, 4-reflektorové přední světlo, nosič kufru, opěrka, alarm
Motor tuning netřeba
Recenze
Ihned po pořízení (přece jen dovoz z I) dána na důkladnou servisní prohlídku a výměnu náplní ke kolegovi ze Skútrfóra (Valin).
Zjištěný technický stav skútru:
a) poškození chladiče a větráku, prasklý plast levého "podběhu", vzpěry plastů, prasklý výfuk a prasklý úchyt pantu sedla. Opravu chladič s větrákem prodejce zajistil obratem. Ostatní opravil Valin.
b) nadstandardní díly / výbava: hydro-pneumatická stavitelná přední vidlice, větší třmen přední brzdy, přední světlo se 4 reflektory, vysoké cestovní plexi, originál givi opěrka spolujezdce a nosič kufru
c) jinak stav velmi dobrý (řemen, filtry, brzdové destičky,...), zánovní větší baterie, nový přední blatník a čelní plast
V rámci servisu instalován alarm a el. zásuvka do podsedlového prostoru a vývod na připojení brzdového světla na kufru.
Teď postupně pořizuju další doplňkové vybavení abych byl schopen vyrazit i na delší cesty a jízdy v koloně:
- kufry: TopCase givi (E 460G730, na 2 přilby) + boční kapa (2x 21 litrů), zahrádku na TopCase
- GPS navigaci,
- vybavení pro komunikaci (se spolujezdcem i ostatními skútry = intercom + PMR)
- ...
Kvůli trvající zimě mám za sebou zatím 2 krátké vyjížďky a z jízdních vlastností Maxíka jsem nadšenej. Samozřejmě jezdím zatím opatrně. Jednak se se skútrem teprve seznamuju, ale hlavně kvůli studeným gumám, neodklizenému posypu a dírám na silnici.
Dosavadní názor - vychází zejména ze srovnání s předchzím skútrem Gilera Runner 200 VXR:
a) přednosti:
- úžasná stabilita v zatáčkách
- neutrální chování při přejíždění podélných nerovností
- působí obrovsky jistě
- posaz je velmi pohodlný, lze střídat polohu nohou,
b) minusy:
- obratnost v zácpách, především proplétání se z pruhu do pruhu mezi stojícím auty je nižší,
- ruční manipulace se skútrem (zejména najíždění pozadu na chodník) je obtížná (včetně náplní váží 220 kg),
přední vidlice je líná - možná by na zimu byl lepší řidší olej
- nemá funkci výstražného blikání,
- odkládací přihrádka pod řídítky je malá a nejde zamknout.
Po sezóně můžu říct, že jsem z T-maxe nadšenej čím dál víc. Jízdní vlastnosti se po výměně pneumatik za nové Dunlopy se jízdní vlastnosti ještě zlepšily. V zatáčkách mi teď vadí hlavně stojánek .
Po pořízení bočních kufrů můžu říct, že jediné negativní co jsem při jízdě s plně osazeným skútrem (topcase 46 litrů, boční 2x 22 litrů) zaznamenal, je zhoršení průjezdu mezi kolonami z důvodu větší šířky. Jinak žádný vliv. I na spotřebu vliv jen zanedbatelný.
Mile překvapen jsem i ze spotřeby, kde mě řada kolegu strašila, že mě karburátorová verze sežere.
Při normálním, klidném stylu jízdy (je mi 56 ) mám:
- při dlouhých trasách v jednom cca 4,3 - 4,7 , ve dvou a s bočními kufry cca 5 [l/100 km]
- po městě v jednom jen s hlavním kufrem cca 5,2 [l/100 km]
Když mám ale fofr a náladu, tzn. a na městě křižovatkách fakt spěchám, nebo musím po dálnici (to mě nebaví, takže tam jezdím minimálně) umí si Max vzít v průměru i víc, odhaduju to i nad 6 [l/100 km] )
Od pořízení jsem při režimu cca 2/3 město a 1/3 dlouhé trasy mám průměrnou spotřebou těsně nad 5 [l/100 km]. Což je podle mě na 500 ccm dost slušné.
taky 10b, hádej proč? :D
Tohle mít, tak nemusím čekat na jaro.
Pendolíno od Yamahy Pěkné...za 10b.
Super cestovní rychlovlak za 10b pohodu na cestách a hodně vykulených pohledů od plechovkářů když jím to natřeš se skůtrem
Richijane: tak hodně šťastnejch km bez nehod a už se těšim na Poprad