Unikátní motorka, které se vyrobilo pouhých 200 kusů.
Výška jezdce: 150 cm
První dojmy - V době kdy byly na vrcholu slávy veliké pouštní mastodonty typu Honda Africa Twin, Yamaha Super Tenere a např. Cagiva Elefant, Yamaha uspokojila poptávku náctiletých po veliké motorce, dospělého vzhledu, evokující veliké Dakarské speciály.
Recenze
Tenkrát vyráběla Yamaha DT125 Scout (s hranatým předním světlem), kterou přepracovala dala ji vzhled ze Super Tenere, s několika kapotážními prvky, které později použila na Tenere 660 od roku 1991 a pokročilou technikou, která se tenkrát u kategorie 125ccm ještě neviděla (např. zadní kotoučová brzda). Těchto motorek bylo vyrobeno pouhých 200 kusů. Z těch 200 bylo asi 20 kusů vyrobeno v ještě unikátnější modro-žluté kombinaci. Ta moje je v klasické trikolóře.
Motorku vyráběla malosériová závodní odnož Yamahy, firma Belgarda v Itálii. Ve spolupráci s Moto Morini, použili motor z DT125LC s rámem, který vycházel z DT. Motor naladěný na 19kW, šestistupňová převodovka, elektronicky řízená výfuková přívěra YPVS.
Tuto motorku jsem vlastnil někdo kolem roku 1995. I tenkrát pro mě sice trochu malej kalibr, ale užil jsem si s ní hodně zábavy. Vážila málo a na svou hmotnost vykračovala za plynem dost statečně. Její život ovšem ukončil nedostatek náhradních dílů a vyhořelá elektrika. Několik měsíců jsem se to snažil dát do kupy až nakonec šla na díly.
Aktualizace jaro 2011:
Tak se mi cca po patnácti letech vrátila motorka zase nazpátek. Rozebraná do šroubku. 10 let ležela rozebraná v jakési stodole. Přivezl jsem domů rám a několik přepravek dílů. Část dílů je samozřejmě v nenávratnu, ale horko těžko se mi je daří shánět. Válec ležel několik let na zemi ve vlhku, takže jsme museli udělat o +1mm výbrus a pístní sadu.
Aktuálně je motor po GO v rámu, prozatím bez zapojené elektriky. Chybí dodělat (zrepasovat) boční plasty a chybí pár dílů, které ještě budu muset poshánět.
Aktualizace jaro 2014:
Motorka je již zcela postavená, motor po GO a jezdí Ještě chybí nějaké polepy na bočních plastech (sehnány až v Austrálii), zadní blinkry jsou neoriginální (původní absolutně nesehnatelné) a je na ní stále neoriginální kryt řetězu (origo bude).
Nádherný stroj, perfektní práce
Ahoj! To je paráda,žes jí dal do kupy! Mám jí taky,vše origo,modrá,ale pořád se divím,že je jich vyrobeno jenom 20 kousků!!!
Mám podobnu len v modro žltej kombinácii
pekny..