PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rigoris
Vloženo 17.3.2011
Aktualizováno 17.3.2011
Zobrazeno 4 052x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


S11 - unikátní stroj, jednoduchá údržba, v provozu 50 let a jak to vypadá, až na přední plášť, který byl spuchřelý (dokázal jsem to vyměnit sám:)na něm nikdo nic neměnil.
Někteří říkají , že i Bůh jezdí na mopedu. Nedivím se mu. Kdo jednou zkusí..

Recenze

S 11 - motozázrak - jízda na něm je nezapomenutelná a není na světě stroj, který dokáže navodit stejný požitek z jízdy.
Tento kousek (viz foto) má ale pár zvláštností, rozdílů, oproti známým fotkám originálů.
-blatníky - nejsou bílé, ale jsou v barvě rámu.
-nádrž - jednobarevná v barvě rámu
-přední šavle - slonová kost, na pružinách, žádný silentblocky jako na prvním provedení.
-rám - má nad motorem dvě uši , a pro stojánek pouze jednu díru, tedy "policajt" ( dle tohoto usuzuji, že se jedná o první provedení rámu, který měl to " gumový " tlumení na vidlici.
-sedačka a podsedlová tyč - ten , kdo na tom jezdil, si koledoval o defloraci otvoru řitního ( mrkněte na umělecky nastavenou sedlovku )

Někteří zde provádějí nákladné renovace a upřímně --- těmto se klaním, protože čas od času je k vydění kousek, který vypadá, jak když jde z továrny. Vím že je za tím stovky hodin práce a desítky tisíc korun za materiál či opravy. RESPEKT
Další ladí a honí koně, aby jim to lítalo 100km/h a více. To jsem dělal , když mi bylo 13 a vžycky to skončilo tak, že "soutěžní speciál" byl na odpis. Znáte to, sundat plechy, převrtat válec, lepší zapalko, upravit kanály, znovu odlehčit kliku, píst a hlavně ať to točí aspoň 200 000 ot/min .) je to super, ale k čemu to? jestli chci lítat, tak si koupim za: a) letadlo, b) R1 v turbu. Tento způsob užívání mopedu se mi zdá poněkud nešťastný.
No a pak jsou tu takoví jako já. Omýt, vyčistit karbec, seřídit zapalovaní, dofouknout a jezdit jako mamut (jaro léto podzim zima - poz. autora). Pokud to někde moc rezaví, tak lokálně obrousit a přetřít, nebo konzervovat, aby to nebylo nakonec uplně sežraný. Je to pak jako s koněm. Stačí mu dát nažrat , občas vyhřebelcovat, držet v suchu a pak bude jezdit na věky věků. Ámen.

Co závěrem? Snad jen prosba. Pokud se vám doma někde válí něco na Stadiona a nevíte co s tím, dejte vědět a třeba se nějak domluvíme. Pokud máte někdo stejnou barevnou kombinaci, nebo vás napadá , jak k takovému hybridu došlo, tak mi napište, nebo pošlete foto.

Mnoho prožitých kilometrů a skvěle klopených zatáček bez štěrku přeje "rigoris"

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MasterX
MasterX napsal 10.02.13 v 17:26 10b.

A hele, jedenáctka... Důvod blatníků a nádrže v barvě neznám, ale bílá přední vidlice znamená, že šlo původně o typ S1 s přední vidlicí se zkrutnou gumou a v rámci svolávací akce kvůli několika smrťákům výrobce měnil vidlice za bílé (protože pasovaly barevně ke všem odstníům mopedů). Sedlo je z nějakého starého kola a se stadionem nejspíš nemá nic společného - ono najít stadiona s původním sedlem není lehké, všichni je nahrazovali. Můj není výjimkou.

Tak jen nasednout a jezdit, ne? Ať to lítá a hodně km bez nehod... Za 10...

Více komentářů



TOPlist