Yamaha FZ6 Fazer S2, 2009. Dovezena z Itálie s najetými 4500 km. Moje vstupenka do světa motocyklů.
První dojmy - Nezáludný a poslušný stroj, který zároveň není žádné ořezávátko.
Recenze
Moje první "dospělá" motorka. Jakožto zelenáč jsem chtěl čtyřválec, polokapotáž a Japonce - při rozhodování Fazer obstál proti CBF600S, GSF650S a GSX650F.
Mohu samozřejmě potvrdit to, co už je stokrát omletá písnička. Fazer je výborně ovladatelný stroj, a to ať už ve městě, nebo mimo něj. Nelineární průběh kroutícího momentu umožňuje jezdit kochačku v nízkých otáčkách za doprovodu zvukové kulisy připomínající vysavač, aniž byste si museli dávat sakra pozor na práci s plynem. Nad 7000 rpm však v motoru chytnou saze a Fazer se s nádherně divokým ječením dere vpřed, přičemž maximum síly poskytuje v cca 12000 otáčkách.
Yamaha pro Fazer vyrobila přesnou převodovku, pouze přeřazení mezi prvním a druhým stupněm provází menší či větší rána.
Od čtyřpístkových brzd značky Nissin bych uvítal trošku ostřejší nástup, v žádném případě to však neznamená, že by stroj trpěl brzdným deficitem.
Ač se Fazer tváří poměrně agresivně, poloha sedla, řídítek a stupaček uvádí jezdce do vzpřímené pozice. Při ostřejší jízdě je tedy potřeba zaujmout odpovídající posed, rozhodně to však nečiní problém. Ergonomie ovládacích prvků je výborná, přístrojová deska je přehledná, návrat k analogovému otáčkoměru potěší. Jízda v celém spektru otáček je čistá, pouze v okolí 6000 rpm je cítit lehké vibrace - pohled do zrcátek tím ale netrpí.
Přiznám se, že spotřebu neřeším, každopádně se bude pohybovat kolem 5l/100 km, a to při rychlejším tempu. Při osmnáctilitrové nádrži tak Fazer disponuje slušným dojezdem.
Bodem, který určitě stojí za pozitivní zmínku, je vzhled. V rodině polokapotovaných strojů středního objemu nemá Fazer se svým přimhouřeným lookem konkurenci. To je ale samozřejmě subjektivní dojem.
Jako každá věc, i Fazer trpí několika neduhy. Určitě bych zmínil nemožnost jakéhokoliv nastavení přední vidlice, budete si muset vystačit se stavitelnou zadní kyvkou. Zadruhé, podvozek je lehce houpavý. Pokud se budete chtít rozjet v zatáčkách na okresce s nekvalitním povrchem, Fazer vám to dá pocítit určitou ztrátou jistoty. Zatřetí, pokud se chcete někam vydat, počítejte s tím, že podsedlový prostor je velmi omezený - což je daň za výfuky umístěné právě pod sedlem.
Můj Fazer je čistá sériovka, zatím bez jakýchkoliv zásahů do agregátu, brzd nebo podvozku. Z Itálie byl dovezen s cestovním štítem, který šel dolů a byl nahrazen racing plexi od společnosti Puig. Od Rutana jsem pořídil padáky, a to jak na rám, tak na obě osy. Doufám, že je nikdy nevyzkouším.
Verdikt: Nejezděte s Fazerem na tankodrom, nemá to rád. Jestli si ale najdete úsek s rychlými zatáčkami a výborným povrchem, vykouzlí vám svou hravostí doprovázenou jekem vysokootáčkového motoru na tváři úsměv od ucha k uchu. Přitom se s ním můžete v pohodě vozit do městě nebo vyjet na dlouhý výlet do zahraničí. Umí všechno.
UPDATE 18. 10. 2012
Po dvou letech spolehlivé služby a společně strávených 15 000 km...prodáno.
Určitě kolegiálně 10-ti body zvedám Tvůj rating
Tos napsal krásně, Fazeřík je totiž nejen motorka, to je miláček jak na pohled tak na svezení a jeho univerzálnost je prostě super. Denní krátké výlety, okruhy, dlouhé cesty do zahraničí - na to vše je prostě supééééééér Tak si ho užij
Nádhera hodně pohodových km v sedle:)
Luxusní pijánko, moc se mi líbí dávám 10
Nádherné kousek od ladiček černá bude letět prostě pořád 10b