Piaggio X8 200, stříbrná metalíza, dovezen z Itálie přes jednoho dovozce. Koupeno 29.6.2011. Najeto 22600 km. Pojmenoval jsem ho Giuliano :D
Recenze
Piaggio X8 200 (Píďa) alias Giuliano :D
Nejprve jsem silnější skútr nechtěl ani nepotřeboval, ale po zkušenosti z 50ccm a po vyjížďkách na čím dál delší a delší výlety se mi to velice zalíbilo a chtělo to něco silnějšího, abych nezdržoval dopravu a jelo to aspon těch 90 km/h. Po dlouhém hledání na internetu toho správného skútra, který by odpovídal mým financím a náročnosti, se našlo pár prodejců maxiskútrů, ale nakonec jsem zajel do jednoho obchodu se skutry, které se dováží z Itálie. Výhoda je v tom, že na skútry je půl roku záruka a po výměně všech filtrů a oleje. Skútr má na pravé straně poškrábanou zadní lištu, vpředu mírně plast a ještě na asi 2 místech menší odřeninu.
Výběr:
Když jsem přišel do prodejny padly mi do oka hned 3 skútry. Ovšem v úvahu mohli přijít jen dva Piaggio X8 200 (2004) a Suzuki Burgman 250 (1999). Oba se vlezly do částky, kterou jsem měl k dispozici. Samozřejmě, že bych bral něco silnějšího, nějakou čtyřstovku, například Yamaha Majesty 400, která se tam na mě usmívala, ale na to už bohužel nebyly chechtáky :D
Po pár otázkách na prodejce, jsem měl dilema, jestli vzít burgoše nebo X8. Nejvíc se mi zamlouval burgman, kterej se mi zalíbil už na internetu. Ale po projetí na obou dvou strojích mi nejvíc vyhovovala X8. A taky měla více výhod. Má lepší posed, pohodlnější sedadlo, je vyšší než burgoš, o hodně větší úložný prostor se 2 přístupy, kde se vlezou 2 integrální helmy, 12V zásuvku s menším odkládacím prostorem u řídítek a prostě více mi seděl. Za to po projetí na burgmanu byla znát větší síla a odpich, ale nebylo to ono. Strašně nízký, je to jak choper akorát provedení ve skútru. :D a byl starší o 5 let. Tak přece vyhrál Píďa :D zaplatil jsem zálohu a za týden si pro něj jel, natěšené jak babka na důchod. :D
Už doma
Po příjezdu domů (ke garáži) jsem hned začal s umýváním a leštěním, protože skutr dost špinavej a zaprašenej. Řídítka byly vybledlý, prostě nebylo to ono. Řídítka jsem rozleštil jakousi černou leštěnkou a ted vypadaj skoro jak nový. Pak jsem ještě stříbrnou barvou zabarvil ty odřeniny, aby to aspon trochu vypadalo. Po 2 hodinách nepřetržitýho umyvání a dotahování všech šroubků jsem nafotil mýho novýho mazlíka a jel hned vyzkoušet, ale jen kolem baráku, protože už bylo docela pozdě.
První jízdy
Ze začátku se mi zdál docela dost vysokej proti té padesátce, co jsem měl předtím, ale vše je na zvyku a zanedlouho už to bylo v pohodě. První dojmy byly úžasný a prostě haluzový krásně se ovládal, zatáčky taky dobrý, pohodlí, dvě polohy na nohy, odkládací prostor u řídítek na mobil a klíče taky užitečný, prostě paráda.
Vysoký cestovní plexi Biondi je taky supr. Skoro vůbec na mě nefouká a víc slyším okolí a ne jen vítr. Ovšem nevýhoda je, že se dost špiní a každých cca 100 km je dobrý očistit plexi od hmyzu :D protože někdy se to už fakt nedá, ale zase na druhou stranu nemusím čistit plexi na helmě :D Další nevýhoda plexi je jízda z rána, kdy se plexi mlží a není opravdu nic vidět, to se člověk pa musí vyklonit, aby aspon trochu viděl na cestu. Ale za chvilku se to dycky odmlžilo a pak nebyl problém.:D Nejvyšší rychlost jsem naměřil 125 km/h a to po rovince až mírným kopečku dolů, jinak se to pohybuje okolo 110 km/h. Věřím, že by svištěl i víc, ale dost to brzdí vysoký plexi. Ale na to ježdění po okreskách to bohatě stačí, hlavně abych nezdržoval provoz a jel v klidu.
Odpich z křižovatky je opravdu dost rychlej a z 0 do té 50km/h se to rozjede no... nemám to přesně změřený, ale bleskově :D Po týdenním zkoumání, proč mi nefunguje 12V zásuvka, světýlko v podsedadlovým prostoru a kontrolce na palubní desce na otevření kufru jsem zjistil, že je to pojistka, kterou jsem ihned vyměnil a bylo po problému.
Dobrý den, při čtení Vašeho popisku jsem to měl úplně stejně a mnohdy jste mi mluvil z duše. Prostě jsem chtěl něco slabšího, ale zkušený kamarád mi řekl, kup to, je to kvalita a navíc to má najeto jen 20.000km a je to za dobře a bylo. Na co je dobré si dát pozor, kromě výměny oleje s filtrem? Do 60 Km/h tahá krásně a pak jako by uvadne. Ale možná se mi to zdálo. Provedl jsem na něm jen zkušební krátkou jízdu. Díky za tipy.
Super stroj přeju hodně km...
Moc hezký stroj! Pěkně jsi ho vleštil
Co to je za tu vypadlovací barvu konkrétně, můžeš mi to poslat poštou? Díky
Díky, hochu Šakal byl známej všude a ještě je. :D jezdí v Brně v Líšní. A taky Šakal, je originální název a nezapomenutelnej :D:D
Tvl ty tvoje jména motorek
Šakal neměl chybu a todle je taky pecka
jináč 10b. pro italku, ať šlape!