FZR600R, 73 kw v 11500 otáčkách, točivý moment 65,7 Nm v 9500 ot/min., suchá hmotnost 184 kg. V roce 1994 to ve svý kubatuře nemělo konkurenci:) FZR na okruh, CBR600 na silnici psali tehdy v jednom časopisu:)
První dojmy - Vzpomínám si na první seznámení s touto kráskou s liščím kukučem, jako by to bylo dnes. První libé dojmy ve mě zanechala na svůj věk poměrně zachovalým zevnějškem, jízdně pak solidní účinností brzd, kterou jsem z předešlého modelu postrádal a solidní ovladatelností. Nelibé první dojmy byly za určitých situací trochu z nepřesného podvozku při sportovní jízdě.
Motorku bych doporučil pro - Motocykl je vhodný : 1) Pro chudé, adrenalinem nadopované vygumované bezmozky či jen sportovně založené jedince. 2) Pro milovníky starších charakterních Japonek, kteří si s nimi už chtějí užívat povětšinou v poklidu a relativně pohodlně, ale vědí, že kdykoliv jí zavelí stane se z ní stále nadějná vášnivka.
Recenze
Dovoluji si Vám představit motocykl, jenž by chtěl mít ve svém portfoliu nejeden výrobce jednostopých vozidel. Název modelu FZR600R nevznikl jen tak náhodou. Dvě písmena R v názvu nám napovídají, že máme co dočinění s pořádnou divoškou. Pro tenhle peklostroj už bylo jedno R v názvu příliš málo. Oproti předchozímu modelu je tady všechno o kus rejsingovější, takže druhé R se už z principu muselo do názvu přidat. Řeknu Vám, už bych nikdy nechtěl mít motorku co má v názvu "jenom" jedno R. Tak se pojďme podívat jak to jezdí.
Je to motorka jako každá jiná, má dvě kola, motor, řídítka, kola, na nich jsou brzdy atd., takže se na tom jezdit dá docela dobře. Vím, že tu po této recenzi přibyde spoustu budoucích hrdých majitelů tohoto stroje a chtěli by si přečíst něco podrobnějšího. Takže než začnu zopakuju, že v roce 1994 tahle věc fakt radikálně odskočila svým soupeřům a to už něco znamená. Sice to trvalo jen pár měsíců( možná celý rok, záměrně píšu měsíce abyste si nemysleli, že jsem zaujatej ), než přišly dvě nový šikmoočky z Japonska, ale i tak můžete všem známým a kámošum říkat, že byla nejlepší a o to tady přece také jde. Velké pozitivum například je, že převodovka už má 6 rychlostí. Ano je jich tam fakt šest. Dám příklad za všechno- BMW S1000RR má také šest rychlostí..prostě paráda. Navíc jdou ty rychlosti řadit celkem snadně a přesně. Přestávám Vás lakovat tím, jak moc rejsing tenhle motocykl je, ono to s tím nakonec tak horké není. Podvozek už nabízí nějaké možnosti štelování, ale ať to bude nastavené jakkoli, v některých situacích to bude pořád takový houpací. Například když projíždíte ve 178 km/h táhlou zatáčkou i na mírně zvrásněný cestě plouží se to s váma do obou směrů stejně podobně, jako když se snažíte jít v sobotu ve 4 ráno z hospody domů - také se snažíte držet stopu, ale úplně optimálně to nejde. Nevadí, když se na tom nakonec udržíte máte ze sebe takovej zvláštně skvělej pocit. Sklápění do zatáček hodnotim průměrně, ikdyž je to samozřejmě silně ovlivněno použitými pneumatikami. Na dobrých pneumatikách v nižších rychlostech zatáčí velmi ochotně, ve vyšších to bývá kolikrát kvůli nervóznějšímu předku dobrodružnější.
Jinak jsou ale náklony na stupačku pro tuhle holku samozřejmostí a zvolenou stopu drží celkem dobře. Motor se stejně jako u každé jiné šestky pro sportovnější jízdu musí dost vytáčet. Někdo se možná bude chtít zeptat, jestli se na tomhle pekáči daj stíhat hektolitry - odpověď zní většinou ano, ale musíš tam srát pořád dost plynu a mít to všechno tak trochu v p.i.č.i:) Maximální rychlost zajímá také každého, takže uvádím, že tachometr mi ukázal nejvíce 241,8 km/h.
Jízdní pozice je pohodlná, na jeden zátah lze najet stovky km bez větší újmy na zdraví. Brzdy jsou tu použity čtyřpístkové s 2x298mm kotouči, vzadu je poprvé dvoupístek s 245mm kotoučem. Brždění se dobře dávkuje a samotný brzdný účinek je slušný. FéZeRo mám dva roky a zatím spolu máme najeto 17000 km.
draku to neni motorka ale poklad
naprosto s tebou souhlasim ... Mam To same... jen o rok starsi :) ale jsem s tim motocyklem naprosto spokojeny a moc se tesim na kazdy den,co ju muzu provetrat :)
Luxusní recenze, dobře jsem si početl. Přeji hodně šťastných kilometrů
Hodnotím popis a s jakou elegancí tento uživatel, dokáže popsat stroj, jako by to byla kráska. A ona to kráska je, proto si pro ni v úterý snad už konečně jedu, i když ta co si ji přivezu je v dnešní době plnoletá. Ale stáří ji nebere nic na kráse. Můj obdiv bude mít asi dlouho.
Zdravím Kladno!! Jinak vyčerpávající komentář k motorce, moc hezký fotky, pěkně na tom blbneš ,)