Majesty 250 - klasika mezi maxiskútry, otrokyně co vás pohodlně povozí..
Recenze
Majesty 250 jsem koupil v roce 2005 s 15tis km. Nyní ta moje má nalítáno přes 60tis km, stále jezdí hbitě, víceméně jen se základní údržbou.
Co můžete od Majesty čekat:
Motor: Minarelli 250ccm, 14,7kW, vMax cca 120km/h, pohodová cestovní 100km/h. Spotřeba cca 3,5l/100km. Dojezd cca 300km.
Jízdní vlastnosti: Máňa, kromě toho že s variátorem Malossi dokáže vystřelit kupředu velmi z ostra..umí i hodně svižně lítat do zatáček. Za jejich mladých let nebyl problém na dobrém asfaltu klopit pravidelně až na stojan a prohánět motorkáře v alpských serpentinách (a to doslova). Brzdy - mám model s bubnovou brzdou vzadu, musím říct že ta je vzhledem k hmotnosti a výkonu skútru nedostatečná. Přední v pohodě. Modely od 99' mají vzadu kotouč.
Majesty, obvzláště s nadstavovaným plexi je náchylná na vítr..ať už boční nebo např. od protijedoucích, či předjížděných kamionů. Pozor na to!
Rozložení hmotnosti..težiště je hodně vzadu, obvzláště se spolujezdcem. Pozor tedy na mokré cestě..přední kolo klouzne mnohem dříve než zadní. Na předek doporučuju co nejměkčí gumu, na zadek zase co nejtvrdší..zadní se rychle sjíždí.
Pohodlí:
Spousta pohodlí. Nefouká, neprší..pokud ovšem máte přes 170cm (já 182) je potřeba základní plexi o něco zvýšit aby proud vzduchu šel mimo helmu (viz foto). Sedlo..prima gauč pro řidiče i spolujezdce.
Úložný prostor
Spousta úložného prostoru. Pod sedlo se vleze integrálka a nějaké drobnosti, Přední kastlík vlevo pojme 10 lahváčů, ten vpravo lékárničku, žárovky, hadru, a nějaké další drobnosti. Kastlík pod nohama ubytuje komplet nářadí. Topcase dle libosti. Modely 00' a mladší prý pod sedlo pojmou dvě helmy.
Údržba: olej co 3tis, km, vzduch. filtr se dá prát, variátorový taktéž. Převodový olej doživotní. Zadní guma co 10tis km, přední 25 tis km. Válečky cca 10-15tis. km, řemen 20 - 30tis km. Ventily co 12tis km, zatím ovšem bez nutnosti štelovat.
První servis je trochu boj s plasty, každý další se dá zvládnout za hodinku či dvě.
Závady:
svíčka (20tis km, 200kč)
ložisko v držáku zadního kola (při 30tis. km, 200Kč.),
drnčení výfuku (20tiskm - 30tiskm, přestalo samo)
netěsnost přední vidle, nové gufero, (cca 200kč,)
volné lanko plynu (30tis km, hodina práce).
netěsný karburátor, (přetěsnění jakýmsi lepidlem, cca 500kč).
Upgrady:
- Topcase
- Zvýšení plexi
- Variátoru včetně talířku - Mallosi při 25tis km. Originál už měl vyjeté drážky (komplet cena. cca 4000,- Kč).
- Převody 'do rychla', cca 3000,- Kč.
Závěr: Majesty 250 je otrokyně. Odveze cokoliv, kamkoliv..při maximálním možném pohodlí. Pokud ji moc nenaložíte, ráda se s vámi prolítne zatáčkách či serpentinách jakéhokovi druhu..ovšem jen na dobrém asfaltu. Za pravidelný servis a slušné chování vás odmění spolehlivostí a nízkou spotřebou.
Mám 98 a vzadu kotouč
Super povídání i fotky.
Moc fajnová recenze ... i Majda
Pěkná recenze
. Pomohla. Snad koupím dobře.
Díky