Yamaha X-City 250, elegán na vysoké noze jak jsem čelt snad v jediném českém článku o tomto stroji.
Motorka koupena od Y-Moto - Lze jen doporučit
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha X-max 250: Protože v salonu X-City na stříbrných kolech vyhlížela mnohem lépe a pak dále praktické věci - podlaha na nohy je u X-City o něco níž, to je pohodlnější, má to háček na tašku, ve výbavě je akorátní plexi. Díky uvedenému jsem oželel i menší prostor pod sed
První dojmy - Níže položená podlaha na nohy - okamžitý rozdíl v komfortu při jízdě po městě a soustavném zastavování na křižovatkách. Nohy se dávají dolu a nahoru podstatně lépe. Plexi štítek je akorát, nefouká za ním a není za ním horko.
Motorku bych doporučil pro - Asi pro klidnější povahy a pro ty, co se chtějí mít něco jiného než většina. Pak pro ty, co chtějí například do práce dojíždět po dálnici.
Doplňky na motorce - Moto kufr Yamaha, zimní deka přes nohy originál. Ještě mám tašku mezi nohy od Yamahy.
Recenze
Stroj je zatím v záběhu a je to očistec - škoda, že se to neprodává zaběhlé, ujet 1.600km podle návodu je fakt dřina. Ale pomalu se to rozjíždí a každý den se to mění k lepšímu.
Protože to je již můj čtvrtý skútr, později k němu něco vytvořím, článek a pravděpodobně i video, protože redaktoři na tento kus nějak zapomínají a vše se točí spíše kolem x-maxu, na kterého jsem koukal původně. Pojmenování "elegán na vysoké noze" z jediného článku starého 5 let, je opravdu výstižné. Při pohledu na X-City jsem znejistěl a nakonec si vybral právě tento stroj.
Protože jde o můj v řadě 4. skútr, už jsem vybíral podle vlastních potřeb a poznatků. Jezdím po městě a tak velmi oceňuji nižší položení podlahy na nohy. To při opakovaném zastavování na křižovatkách dělá mnohem větší pohodlí při sundavání nohou na zem a zpět na podlahu. Podlaha je níž, než u X-maxe a dokonce se sedí o něco níž. K mé výšce 185cm je plexi štít, který je ve standardní výbavě, akorát. Není malý a není ani velký. Je dokonalý a to nepřeháním. Bez plexi se v chladném počasí sice dá jezdit ale ne pořád. Velké a vysoké plexi vás schová před chladem úplně ale nesmí přijít déšť - bez stěrače a ve tmě jste skončili. Standardní štítek X-city odkloní chladný vzduch až do výše brady. V tom spatřuji 2 výhody. Když je horko, prouděním vzduchu se v otevřené helmě ochladíte, když zaprší, snadno z plexištítu helmy rukou setřete kapky vody. A ještě k dešti - štítek Ymahay opravu odvede vodu z vašeho těla pryč a prší jen na helmu. Ačkoli jsem ze začátku byl vůči tomuto střednímu štítku nedůvěřivý, teď vím, že větší nepotřebuju. Protože občas vezu i "nákup", jsem rád za háček na tašku pod řidítky - velmi praktická věc, kterou nemá každý skútr. Z počátku mi vadilo, že na přístrojové decse není otáčkoměr - jde jen o zvyk a prakticky u automatické převodovky, respektive variátoru není potřeba.
A jaká je spotřeba? Tento rok, možná už v listopadu dotáhnu 7.000km. Průměrná spotřeba je 3,3l/100km. Nejmenší dosažená je 3,02li/100km a nejvyší 3,5l/100km, kterou jsem udělal v listopadu, kdy zahřívám déle motor.
Jízda: po městě si motor jen tak zlehka ševelí, výkonu a síly je dost. Když se dostanu na okruh nebo dálnici, nemusím se bát, že by mě stíhaly kamiony. Pro ty, co zajímá maximálka, zkoušel jsem na dálnici a dosáhl jsem tachometrových 140 a možná by to šlo o chlup dál. Pro trvalou jízdu po dálnici není problém rychlost 110-120 ale i 130km/h. X-city táhne dobře i do kopce. A jak jsem zvyklí jezdit sám, při obsazení spolujezdcem se všechno zpomalí Musíte zkrátka víc tahat za pérka aby to jelo stejně rychle. Sám jezdím na 1/3 až 2/3 plynu.
Co do chladného počasí? Dlouho jsem váhal ale investice se vyplatila - deka na nohy od Yamahy. Na krátkou jízdu se nemusíte oblékat ale když jezdíte 3 hodiny v chladném počasí, deka je znát - nevyhladnete. Navíc, kdyby přišel déšť, voda steče dolů a jezdec je "v suchu".
Parádní recenze. Díky za ni. Taky jsem se rozhodoval o tomto skútru,ale nakonec jsem vybral levnější variantu a vyšší obsah. Piaggio X Evo 400.
O tom prodeji jsem to taky slyšel a tak jsem rád, že nemám něco, co mají všichni. Už mám najeto téměř 7tis km a díky dece přes nohy jsem auto odložil asi do doby, než bude skutečně mráz a sníh.
Hodně dlouho jsem hledal stroj, který bude elegantní, bude mít kvalitu a bude designem esteticky nadčasový. Vybral sis opravdu dobře
Co rozhodlo u mě proč X-City ano a X-max ne? X-max vypadá pro mě více tuctově, přestože má větší prostor pod sedadlem a hlavně... prodejce mi tvrdil, že prodá na osm X-maxů jednu X-City... a to rozhodlo
Nechci masový design
njn...sportovní je sportovní, já to mám na ježdění po městě a tak radši pro tyhle účely volím pohodlí. Plexi je akorát, nefouká za ním tolik. Zatím jsem s tímto strojem nadmíru spokojený - je to opravdu pohodlný stroj a jízda je klidná.
Pěkný musí s to bejt pohodlnej pojezd s těma velkejma kolama a plexi, ale subjektivně mám radši sportovní vzhled, zatim :))