PROFIL MOTORKY

Honda XR 400 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zdenek1977
Vloženo 8.12.2012
Aktualizováno 28.4.2013
Zobrazeno 7 790x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Legendární motorka, do které stačí lít benzín a vyměňovat olej a jen se jezdí………...

Více fotografii

První dojmy - Koupil jsem si ji na takové to „domácí“ ježdění a na to abych se mohl odreagovat po práci kolem baráku a protože bydlím na kraji Prahy, tak jsem potřeboval něco, s čím se smí na silnici a když mi zavolal kamarád, že jeho kámoš ji bude prodávat, tak jsem neváhal ani vteřinu a koupil a to, aniž bych se na ni někdy projel. Prostě jen podle toho co mi řekli kamarádi a chyba. Chyba! To tedy nebyla. Má své mouchy, ale kdo je dokonalý!?

Recenze

Přesedlal jsem na ni z BMW1200GS, takže rozdíl, který se dá těžko popisovat. Než jsem se dostal mimo asfalt, tak jsem měl pocit, že to nebyl dobrý nápad koupit si něco takového, ale jezdit na Báwu do terénu, tak na to není Báwo prostě ta pravá motorka. Nicméně XR na silnici s čistě terénními pneumatikami to je spíše za trest. XR dostane smysl , jakmile se vjede mimo silnice, tam je to to pravé potěšení. Nelze od ní čekat výkony jako od čistokrevné krosky, ale tam kde Báwo jede těžký off road, tak tam si XR jak tak prdlá a je to trochu nuda a člověk musí zajet do nějakého ostřejšího terénu, aby měl pocit, že jede.
Jinak, podvozek je spíše měkčího charakteru, ale na polních cestách, které nejsou nějak moc rozbité se dá jet 100 a podvozek to v pohodě dává, ale dojde dech motoru.
Motor jede od volnoběžek téměř na všechny kvalty a má moc příjemný zátah. Jednička je opravdu až na hodně velké kopce a drsnější terén, aby člověk nemusel trápit spojku anebo na hluboké brody, kde je třeba jet pomalu a je třeba větší síly, pro překonání odporu vody. Bohužel má XR jen 5 rychlostí, takže mi chybí 6ka a to dost. Koupil jsem si ji sice na takové to „domácí“ ježdění, ale v létě jsem holky naložily na káru a odvezly do Rumunska a když jsme se dostaly, podotýkám omylem, na silnici, tak šestka chyběla. Na silnici prostě 6ka hodně chybí. Pětka se na asfaltu musí dost točit. Optimum je tak 70 a nad 70 už má člověk pocit, že motor musí hodně drtit v otáčkách.
Spotřeba se pohybuje cca kolem 6ti litrů. Měřil jsem to jen v terénu po silnici jsem tak dlouho nikdy nejel. Mám v karburátoru větší trysku, takže to je asi o kousek víc než by bylo v originálním nastavení.
Kdybych měl vytýkat, tak té mé bych vytknul přední brzdu. Něco tak gumového jsem ještě nezažil. V terénu to ale nijak moc neomezuje, ale brzdit líp by to klidně mohlo. No a pak to byla hlučnost výfuku. Originál vložka je hlučná jako hrom. Na naše polní cesty se to asi moc nehodí, tak jsem motorku tlumil sestavou perforovaných plechů a drátěnek. V nízkých otáčkách dobré a má to takový příjemný prdlák. Jakmile se, ale vezme za plyn, tak je to řev jako prase.
Jako nevýhodu vidím, že se musí nakopávat. Sice je o něco lehčí a o něco měně věcí co se můžou rozbít, ale startér by se hodil, když to upadne a uchlastá se, tak je to honička nastartovat a v kopci vééélká zábava
Závěrem. Motorka co nabídne hodně zábavy, při hobby ježdění a za rozumné peníze a tím, že na ní není žádná moderní technika, tak je hodně spolehlivá. V podstatě se na ni nemá co podělat

Přidávám další postřeh na XR. Zaznamenal jsem úbytek oleje. Při zimním ježdění jsem na ujetých cca 100 km musel dolít cca tak 0.3 – 0.4 l. Chvíli jsem to měřit a zjistil jsem, že to pravděpodobně způsobuje časté brodění vodou a ochlazování a opětovné zahřívání motoru. Dost s motorkou brodím, a jakmile jsem to při ježdění vynechal, tak se olej přestal ztrácet.
A když už mluvím o oleji, tak si neodpustím kritizovat měření hladiny oleje na XR. A to po tom co motor nějakou dobu běží a měrka je na horním chladiči oleje. Je to dost nepřesná metoda a na to aby člověk změřil olej dobře je to dost časově náročné. Moc nechápu, proč prostě motorka nemá měření tak jako většina motorek průhledem do vany nebo měrkou na spodku motoru. Tak jak to má XR je to dokonalá zhovadilost a snadno se stane, že člověk olej měří špatně a pak ho má málo.

Nicméně musím konstatovat, že ježdění na XR je zábava. Jsem povaha spíš klidnější - žádný závodník, takže mě takové „ne“závodní ježdění baví – jízda je cíl!. Je to dost návyková záležitost a super je, že člověk nemusí přestat jezdit ani v zimě. Není to sice takové potěšení, ale není přeci špatného počasí, je jen špatně oblečený motorkář.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kouba150
Kouba150 napsal 14.11.13 v 18:54

čauky krásná motorka před týdnem sem ju taky koupil. a chtěl jsem se zeptat když vyděláváš svíčku musíš sundat nádrž nebo to jde i beztoho?

task71
task71 napsal 15.01.13 v 12:00 10b.

VanDam
VanDam napsal 29.12.12 v 16:06

Pěkný XR, taky jsem ho měl a rád na něj vzpomínám...super motorka

MichalCR
MichalCR napsal 15.12.12 v 14:26 10b.

perfektní moto 10b

zdenek1977
zdenek1977 napsal 14.12.12 v 01:09

čus. pánové. to místo na profilové fotce je tady +44° 42' 31.26", +21° 39' 24.48" trochu z ruky ale stálo to zato - parádní drifty se na tom daly dělat.

Více komentářů



TOPlist