V červenci roku 1958 se do prodeje dostal nový typ 555, který byl inovací úspěšného typu 550. První prototypové studie tohoto modelu byly vyvinuty Vývojem motorových vozidel (VMV) v Závodech 9. Května n.p. Jawa v Praze.
Výška jezdce: 174 cm
První dojmy - Koupil jsem od kluku ve Valasskem Mezirici v origo pojizdem stavu.
Motorku bych doporučil pro - http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-555-pionyr-informace-a-vyvoj.html
Doplňky na motorce - vymena spalene elektr. bez stitku bez TP.
Recenze
Nesl řadu modernizačních prvků, které se udržely ve výrobě velmi dlouho. Především to byly změny zevnějšku, které přispěly k líbivějšímu a ucelenějšímu vzhledu. Nový typ nabízel i větší účelnost. Autorem upravené karoserie (po vzoru pražského prototypu) byl pan A. Vačko z Považských strojíren. Zadní partii motocyklu tvořil oproti „pařezu“ rozšířený kryt, který sloužil jako blatník, díky své hloubce dobře zabraňoval odstřikování nečistot a ve své horní části přecházel v plochu, kde byl umístěn praktický nosič. Konstruktéři přepracovali i přední blatník, který rovněž dobře bránil zašpinění nečistotami. Novinkou u něj bylo uchycení k pouzdrům teleskopů, takže se již nepohyboval společně s kolem. Oproti předešlému typu byl motocykl vybaven tachometrem a 6V bzučákem. Rychloměr byl poháněn soukolím, umístěným na náboji rozety.
http://www.jawa-50.c...formace-a-vyvoj.html
Ten je krásný moc!!! 10b
Krásný pařízek
Nádhernej stav ! ;)
hezký hezký