renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Honda CR 125 (1984)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dejv08
Vloženo 14.5.2013
Aktualizováno 22.2.2015
Zobrazeno 2 653x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 3

Popis motorky


Prodejce tvrdil, že je to rok 86, ale podle čísla motoru to odpovídá na model 84.

Více fotografii

První dojmy - Na pohled motorka nevypadala špatně, v inzerátu bylo psané, že je pojízdná a po nikasilu ( ikdyž v roce 84 honda na těchto modelech nikasil ještě nedělala, ale to prodejce asi nevěděl). Jeli jsme se na ni mrknout, chtěl jsem se na ni projet, ale nenastartovala ani po roztlačení ani po zuření prodejce :D ikdyž snahu měla... viděl jsem, že zapalování funguje a dává jiskru, tak jsem si řekl že tam bude jen něco s přívodem paliva, tak jsem ji nakonec za 10 000 vzal. Po rozebrání jsem zjistil, že je to opravdu vrak.

Recenze

Kupoval jsem ji asi měsíc před maturitou, chtěl jsem něco na blbnutí horší stav mi nevadil, chtěl jsem ji opravit jen tak na oko aby fungovala, jenže nakonec byla nutná celá GO .
Závady: Na všechny si stejně asi ani nevzpomenu.
Karburátor- Už nepoužitelný, místo jehly tam borec dal hřebík, hlavní tryska byla nějak pilkou uřezaná, vedlejší tam byla zase jen nasunutá, protože se mu nějak v karburátoru podařil ztrhnout závit.
Píst, půlka ho chyběla ( nevím proč ani nevím jak se mu to podařilo, řekl bych že píst ani nebyl na tuto motorku)
Klikovka taky v ubohém stavu. Komplet všechny ložiska v převodovce, na klice a na vodní pumpě kousek před smrtí. Jinak spojka a převodovka byli v pohodě.
Podvozek: Ložiska v obou kolech vymlácené, ložiska v kyvce zarezlé, ložiska přepákování byly taky KO. Zadní brzda celá dolámaná, zadní tlumič byl taky super upravený atd atd ... ALE: ložiska v řízení byli OK a přední tlumiče taky :D

I tak jsem se rozhodl že motorku postupně dám dohromady.
Motor: Nový výbrus a kovaný píst Wiseco, nová ojniční sada, nové všechny ložiska v převodovce a vodní pumpě na klice ložiska značky Koyo, nové gufera a nové těsnění pod hlavou a válcem, které jsem musel vyrobit, protože na tak starou motorku už žádna firma těsnění nevyrábí.
Karburátor: Koupil jsem druhý z CR 125 rok 96 sice měl větší příruby, ale dopasoval jsem ho tam.
Podvozek: V kolech nové ložiska a gufera, kyvka nové čepy a ložiska, v přepákování jsem dal jen nové čepy, protože ložiska jsem nesehnal, ale vůle tam není a chodí dobře. V předních tlumičích jsem jen vyměnil olej, na zadním proběhl kompletní repas + nové spodní štelování tuhosti, které je už navíc rozebiratelné.
Nová řetězovka, jinak řetězové kolečko je pasuje i z ČZ 250/513 nebo 125/516. Ale sehnal jsem origo.

Když porovnám s Čz 125/516, tak tohle už bylo o level výš než čezeta (ikdyž je asi o něco starší než čz 516 ) , motorka má lepší průběh výkonu, ten plyn už tam k něčemu je a ne jako u čz buď nic nebo plný... Jde dobře za plynem ( není takový problém ten karbec doštelovat jako na čz), jede víc od spodu a motorka je celkově taková pružnější. Podvozek taky určitě lepší, jen řekl bych, že zadek na čezetě brzdil líp...Dále co se týče celkového řešení motorky, tak Japonci už byli určitě někde jinde ( to jde taky vidět že, vodník, central atd...) začal bych např převodovkou_ v převodovce jsou už takové mohutnější vidličky řazení ( na čz byli chatrné jakoby z plechu) , myslím že s převodovkou problémy nebudou , u klikovky se mi nelibilo že z každé strany je nějaky kryci nebo vyvažovací plech ( časem může uletět) na čz tohle nebylo,,uchycení motoru oproti čz je složitější ( motorem procházi osa kyvky) a motor je přišroubován k rámu třemi šrouby ( ale zase motor na rámu pevně drží a nepovoluje se)...u čz byl motor přisrubovan jednim šroubem ( snadno šel motor vyhodit, ale pořád se povoloval)...další výhoda u hondy , nemusi se štelovat předstih, stačí jen otočit zapal. na rysku...čz mám rád, ale prostě honda vyhrává ve více ohledech...tenhle rok 84 by se dal srovnávat asi s čz 125/519, ale 516 je oproti ní hooodně zastaralá...tak jsem udělal takové hrubé porovnaní těchto motorek, potože čz jsem taky kdysi měl...možná to někoho bude zajímat :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dejv08
Dejv08 napsal 26.08.17 v 15:17

Tak samozřejmě , motorku jsem koupil za 10 000,- ... myslel jsem , že tam nebude tolik chyb. Celou jsem ji rozebral a měnil vše, co je psané ve vláknu. Kdyby motorka byla po uplné Repasy , tak bys ji za 10 000,- nekoupil chlapče...Díly na to byly skoro nesehnatelne. Kdyby tvuj "mechanik" viděl v jakém stavu byla motorka , když jsem ji koupil...tak by se asi hodně divil, že ji někdo dokázal zprovoznit. Ikdyž byly to asi vyhozene peníze...no co už tehdy jsem se ještě učil

Mil4n
Mil4n napsal 23.02.17 v 21:31 1b.

Pán "Daweskull" ja som nikomu nič nezatajil. V motorkách som sa v tej dobe dobre nerozumel a nevedel som vám presne povedať v čom je problém. Teraz už by som tu motorku nikdy nekúpil od pána "Davida", pretože podla mna to bol totálny vrak. V podstate ste jej len predlžil život. Ten motor bol uplne KO a kamarát mechanik sa na tom musel až zasmiať. Nemyslím si že by som toto vlákno nazval REPAS. Pretože to čo ste mi predali bol hnoj. A pán "Daweskull" boli ste na mieste, povedal som Vám čo som vedel a na mieste ste mali možnosť motorku si obhliadnuť. Myslím že som sa aj do telefonu ospravedlňoval za nepríjemnosti a s úplne rozumnou hlavou som vám naspäť vrátil peniaze. Keby som bol taký špekulant, tak by ste peniaze už nikdy neuvidel. Sám vidíte že pán "David" tu povedal že kartre boli na rozpadnutie a kolečko s vodnej pumpy zvárané? :D Tomu ja hovorím teda REPAS.O nátere motorky sa radšej nebudem ani vyjadrovať. Pri kúpe som nebol absolutne oboznámený s tým že je motor v takom zlom stave. Týmto som sa chcel len obhájiť a pánovi "Daweskull" ešte raz ospravedlniť. To je z mojej strany všetko.

Dejv08
Dejv08 napsal 02.08.15 v 00:11

Ano prodal, za 10 000,- každopádně z vraku jsem postavil motorku, ale podruhé bych to už negenerálkoval, ty kartery byly na rozpadnutí. Kolečko od vodní pumpy co si vzpomínám, tak bylo svařované.

Daweskull
Daweskull napsal 28.06.15 v 13:11 5b.

Vy jste tu motorkuprodal nějakýmu slovákovi že my jsem ji od něho koupily za 8500 ale zatajil nam ze je zdreny a ze kolecko co je na vodni pumpu uplne na a 5 kouskutak nam poslaz ptky 100 euro na opravu

radek89
radek89 napsal 15.05.13 v 21:19

hřebík ideální řešení

Více komentářů



TOPlist